Maar gezien Zoe (speekt uit als zoo, dus niet zoë) haar verleden en de enorme band die ik met haar heb kan ik het niet over mijn hart verkrijgen ooit nog afstand van haar doen. Toch ben ik wel benieuwd of jullie nog tips hebben voor over ons als 'recreatiecombi'. Sinds mijn 18e rijd ik geen wedstrijden meer met haar, reed toen M1 en mocht M2 starten maar helaas kwam er toen roet in het eten en kreeg ze spat. Na een jaar op rust heb ik het weer langzaam opgepakt, en gaan we recreatief verder met een serieus tintje. Ze loopt wat stijver dan voorheen, maar eenmaal los kan ze zo nu en dan toch weer heerlijk lopen.
Kijk en huiver... :p

Losrijden, hier kantelt ze haar hoofd gigantisch...
Ze heeft vrij veel moeite op de linker kant en is daar soms erg 'stug'. Probeer dat met rechtrichten en contrastrelling zoveel mogelijk te voorkomen en op te lossen...
Allebei erg aan het genieten van het zonnetje, charmant met de ogen dicht

Hmm, deze foto geeft niet echt een lekker beeld...

Heerlijk, dat nekje van haar
Hier nog steeds wat vw nw aan het rijden. Ik moet erom denken dat ik niet voorover duikel, en de kans op zandspetters in mijn gezicht verkleinen dus vooruit kijken

Ze komt al lekker los...

Een wat minder moment, waar gaat mijn binnenhand heen...

Zo te zien doe ik mijn binnenhand wat meer van de hals, maar is toch wel wat teveel aan het inwerken. Soms kan ik zo lomp zijn met die binnenhand, een duidelijk verbeterpuntje! (is nog een litteken van een verkeerde lesmethode die ik jaren geleden had aangeleerd, dat leer je dan toch erg moeilijk af)

Volgens mij doen we hier een poging om het 'zwembad' in te duiken.
Een typisch op de voorhand duikmoment, waarbij ik tot mijn spijt met mijn houding in meega.
Heerlijk middendrafje, neusje had er iets minder uit gemogen. Op de foto ziet het er minder beroerd uit dan ik voelde, ze verruimd dus wel degelijk! (Zoe is geen gangenwonder)

En dan de galop... Weer een duidelijk voorbeeld dat we moeite hebben met de linkerhand, ze is compleet naar buitengesteld doordat ik probeer evenveel druk op beide teugels te krijgen, en vanuit daar weer recht te stellen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

Heerlijke galopfoto, hier komt ze wat meer naar de oprichting en dan is het ineens zo'n geweldig dier om naar te kijken (vind ik persoonlijk dan...). Ze zakt echt met die achterhand onder haar lichaam, en dat terwijl de galop haar slechtste gang is en ze erg veel moeite heeft haar achterhand onder dr lichaam te zetten. Ze vindt het heerlijk op de voorhand te lopen

En de laatste... Hier ben ik weer aardig streng met mijn binnenhand helaas... Die linkerkant blijft ons zwakkere punt...
Nou, brandt maar los, ik ben benieuwd. Oja, en let niet op mijn afschuwelijke oversize jas... Mijn mooie jas lag nog op mijn kamer in Groningen, waar Zoe in de winter ook op de manege staat. Dit was in de kerstvakantie bij mijn ouders thuis, Zoe had daar even twee weekjes vakantie. Door die jas lijkt mijn houding nog belabberder dan dat hij al is...
De foto's zijn gemaakt door Roos (Flowerpull op bokt).
Let op dat je wel rechtop blijft zitten.
Mijn pony staat aardig vlakbij, in Offingawier. 
)