Zoe @ work (voor t eerst bij HAW)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Finesse

Zoe @ work (voor t eerst bij HAW)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 12:39

Ik waag het er ook maar eens op, en zet ons tweetjes maar eens op bokt... Eigenlijk durf ik niet zo goed, want ja, ik weet dat het plaatje niet perfect is en dat ik eigenlijk een beetje te groot ben voor een pony Bloos Maar gezien Zoe (speekt uit als zoo, dus niet zoë) haar verleden en de enorme band die ik met haar heb kan ik het niet over mijn hart verkrijgen ooit nog afstand van haar doen.

Toch ben ik wel benieuwd of jullie nog tips hebben voor over ons als 'recreatiecombi'. Sinds mijn 18e rijd ik geen wedstrijden meer met haar, reed toen M1 en mocht M2 starten maar helaas kwam er toen roet in het eten en kreeg ze spat. Na een jaar op rust heb ik het weer langzaam opgepakt, en gaan we recreatief verder met een serieus tintje. Ze loopt wat stijver dan voorheen, maar eenmaal los kan ze zo nu en dan toch weer heerlijk lopen.

Kijk en huiver... :p

Afbeelding

Losrijden, hier kantelt ze haar hoofd gigantisch... Nagelbijten / Gniffelen Ze heeft vrij veel moeite op de linker kant en is daar soms erg 'stug'. Probeer dat met rechtrichten en contrastrelling zoveel mogelijk te voorkomen en op te lossen...

Afbeelding

Allebei erg aan het genieten van het zonnetje, charmant met de ogen dicht Huilen van het lachen

Afbeelding

Hmm, deze foto geeft niet echt een lekker beeld...

Afbeelding

Heerlijk, dat nekje van haar Kwijl Hier nog steeds wat vw nw aan het rijden. Ik moet erom denken dat ik niet voorover duikel, en de kans op zandspetters in mijn gezicht verkleinen dus vooruit kijken Vork

Afbeelding

Ze komt al lekker los...

Afbeelding

Een wat minder moment, waar gaat mijn binnenhand heen...

Afbeelding

Zo te zien doe ik mijn binnenhand wat meer van de hals, maar is toch wel wat teveel aan het inwerken. Soms kan ik zo lomp zijn met die binnenhand, een duidelijk verbeterpuntje! (is nog een litteken van een verkeerde lesmethode die ik jaren geleden had aangeleerd, dat leer je dan toch erg moeilijk af)

Afbeelding

Volgens mij doen we hier een poging om het 'zwembad' in te duiken. Clown Een typisch op de voorhand duikmoment, waarbij ik tot mijn spijt met mijn houding in meega.

Afbeelding

Heerlijk middendrafje, neusje had er iets minder uit gemogen. Op de foto ziet het er minder beroerd uit dan ik voelde, ze verruimd dus wel degelijk! (Zoe is geen gangenwonder)

Afbeelding

En dan de galop... Weer een duidelijk voorbeeld dat we moeite hebben met de linkerhand, ze is compleet naar buitengesteld doordat ik probeer evenveel druk op beide teugels te krijgen, en vanuit daar weer recht te stellen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

Afbeelding

Heerlijke galopfoto, hier komt ze wat meer naar de oprichting en dan is het ineens zo'n geweldig dier om naar te kijken (vind ik persoonlijk dan...). Ze zakt echt met die achterhand onder haar lichaam, en dat terwijl de galop haar slechtste gang is en ze erg veel moeite heeft haar achterhand onder dr lichaam te zetten. Ze vindt het heerlijk op de voorhand te lopen Koe

Afbeelding

En de laatste... Hier ben ik weer aardig streng met mijn binnenhand helaas... Die linkerkant blijft ons zwakkere punt...

Nou, brandt maar los, ik ben benieuwd. Oja, en let niet op mijn afschuwelijke oversize jas... Mijn mooie jas lag nog op mijn kamer in Groningen, waar Zoe in de winter ook op de manege staat. Dit was in de kerstvakantie bij mijn ouders thuis, Zoe had daar even twee weekjes vakantie. Door die jas lijkt mijn houding nog belabberder dan dat hij al is...

De foto's zijn gemaakt door Roos (Flowerpull op bokt).

Gipsylover

Re: Zoe @ work (voor t eerst bij HAW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:40

Leuk paardje zeg! Commentaar geef je zelf al goed!
Lekker dooroefenen zou ik zeggen! Knipoog

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:44

Ziet er toch wel goed uit, leuke pony hoor. Lachen Let op dat je wel rechtop blijft zitten.
Ik vind je trouwens niet eens zo heel erg groot voor haar. Succes nog! Haha!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:48

Leuke pony hoor!
Denk om je houding, duikel niet naar voren als je pony dat doet. Schouders naar achteren, hoofd omhoog.
Verder geef je het commentaar zelf al.

Dit is aan de rondweg in Sneek eh?! Ik dacht al; wat komt me die omgeving bekend voor Tong uitsteken Mijn pony staat aardig vlakbij, in Offingawier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:52

Meeste commentaar geef je zelf al...

Ik vind het er leuk uitzien en vind je niet echt te groot hoor.

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 12:56

Dank jullie wel! Wat een snelle reacties al Lachen Mijn houding is idd bagger. Er zijn al vrij lang geen foto's meer gemaakt, en dan word ik er weer even mee geconfronteerd dus dat is wel goed. Let er extra op, maar soms sluipt het er onbewust in dat je weer wat voorover gaat zitten... In het voorjaar ga ik weer wat meer lessen, dus dan kan ik er even extra op gewezen worden.

Sja, en over mijn grootte. Als ik heel eerlijk ben zou een paard van 1.70 mooier staan bij mijn lengte van 1.80. Maar ach, dan praat je over een plaatje... Het gaat mij meer om het plezier, en dat hebben we alletwee. Gelukkig ben ik al lang uitgegroeid, dus een lelijker beeld dan dit kan niet Haha!

_SteR_: Dit is idd aan de rondweg in Sneek! Offingawier is vlakbij, grappig, wat is het wereldje dan ook weer klein.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:04

Wat fijn om eens een keer iemand te zien die reëel kritisch naar zichzelf kan kijken. Petje af!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:13

leuke pony!
en interessant commentaar op jezelf, kan ik weer dingen uit leren.
ik vind het beeld niet storend van jullie als combinatie, en geef je groot gelijk om deze pony te houden, als je er zo'n band mee hebt.
de spat, is die vergroied nu?
merk je er nog wel eens iets van ohz?
succes met je pony verder!

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 13:31

Leuk te horen dat andere mensen wat van mijn eigen kritiek kunnen leren, terwijl ik de foto's heb geplaatst om er zelf meer te leren. Ik ben altijd erg kritsch voor mezelf, maar soms ook wel iets té... Van omstanders mag ik soms ook wel een beetje positiever over mezelf denken. Maarja, ik ben nou eenmaal vrij perfectionistisch...

Marigold: de spat is idd vergroeid. Ze is behandeld bij de dierenkliniek in Emmeloord, en heeft daar injecties Tildren gekregen (dat geneesmiddel zorgt ervoor dat het groeiproces wordt versneld). Ze is daarna een aantal keer teruggebracht om foto's ter controle te maken en ze vonden haar enorm goed vooruit gaan. Het eindresultaat zag er erg mooi uit (voor zover spat 'mooi' kan zijn). Ze heeft er nu helemaal geen last meer van en heeft nooit meer kreupel gelopen. Alleen doordat die gewrichtjes zijn dichtgegroeid is het nu iets stijver geworden. Ze is ohz net een dieseltje dat warm moet lopen, in het begin stijf en stug, maar na een kwartiertje wordt ze steeds losser en gaat ze toch weer heerlijk lopen.

ifyouknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:37

Dat te groot valt echt reuze mee hoor...
Lief koppie heeft ze...

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:32

Ooh wat leuk dat je ze erop hebt gezet Jits! Lachen
*Fotograaf meldt zich*

Ik vond het er echt niet slecht uitzien. Je ziet wel echt dat in de eerste 5 minuten het stijf is, maar toen je lekker los was, en zoe ook, toen waren jullie echt een plaatje zelf!
Je bent erg kritisch naar jezelf toe, maar je hebt bij sommige punten wel gelijk.
Je houding is echt niet zo slecht, je voeten zijn bijvoorbeeld goed, alleen even aan het naar voren vallen denken!
Nog heel veel succes en plezier samen, en ik kom zo snel mogelijk weer! (Als het mag tenminste *LOL* )

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:15

Hee Jitske,

Er wordt gezweet zie ik! Super dat je nog zo fanatiek aan het trainen bent. Inmiddels heb ik ook een grote schimmel onder mijn hoede (meer jouw maatje, +- 1.70).

Zoe ziet er goed uit zeg. Maareh, niet zo kritisch he Tong uitsteken Het ziet er prima uit en je verbeterpunten weet je goed genoeg. Gewoon stug volhouden Knipoog

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 22:40

@ Roos: uiteraard mag je altijd langskomen. Gezellig juist! *LOL*

@ Hester: heee, leuk dat je mijn topic hebt gezien Knipoog Hoe bevalt het paardje? Ik las op msn dat je je eerste wedstijd alweer hebt gehad en 2e geworden was, goed zeg! Dat belooft wat!
Ik zweet idd rustig door, haha. Vind het gewoon leuk om nog een beetje serieus door te trainen, dat houdt Zoe ook een stuk meer in vorm. Anders is het binnen de korste keren een dikkerd op korte pootjes Haha! Zo nu en dat wat lesjes van Truus houdt ons in vorm, jij lest ook nog af en toe bij haar hoorde ik?

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:02

@Finesse: heb je pm gestuurd Knipoog Ik les vrij fanatiek bij Truus!! Zonder Truus geen basis!! Knipoog