Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
love_marnix schreef:ken je het woord rechtrichten?
love_marnix schreef:ken je het woord rechtrichten?

en ga dan vanuit daar langzaam de teugels beetje bij beetje wat korter maken. en met langzaam bedoel ik niet binnen één uurtje je teugels eens opmaat. Piaffe_Girl schreef:buitenritten maak ik al zobizo vaak dat vind ze geweldig
een goed idee om een soort schriktraining te doen

MoonenL schreef:love_marnix schreef:ken je het woord rechtrichten?
wat is dat nou voor vraag ?
als ze er al een fyso en masseur bij heeft gehaald zal ze dat ook wel kennen.
enne hoe wilde je met rechtrichten een teugeltrauma verhelpen??
TS: als ik jou was zou ik idd lekker met lange teugel gaan rijden. lange teugel wil echter niet zeggen dat je het contact met de mond moet verliezen. Probeer wel contact met de mond te houden. Je weet vast wel hoe je hals moet strekken (dan hou je als het goed is je paard ook nageeflijk en houd je contact) Rij je paardje op die manier, is ook nog eens goed voor haar rugen ga dan vanuit daar langzaam de teugels beetje bij beetje wat korter maken. en met langzaam bedoel ik niet binnen één uurtje je teugels eens opmaat.
Maar dus na drie weken hier aan beginnen en iedere dag geleidelijk aan ietsjes meer druk nemen, want als je masseur/fysio dit zegt (zijn toch meestal mensen met kennis van zaken) moet je daar naar luisteren.
veel succes
Yourie22 schreef:En is haar gebit wel helemaal in orde?????
Groetjes Suus
, Doe veel grondwerk, ga longeren met touwtjes bv
aerdenhout1 schreef:Moeilijk om hier even advies te geven aangezien we niet kunnen zien hoe jij rijd. Als jij n.l niet een zachte hand hebt en je paard flink in zijn mond zit, dan kan je gaan buiten rijden, ander bit indoen, al de oefeningen van de NH te voorschijn halen, maar zal dit niet helpen en moet je toch echt zelf veranderen in je rijden.
Nogmaals, geen idee of dat zo is natuurlijk, maar goede instructie zou ik in elk geval wel gaan zoeken.