Beauty @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Beauty @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 13:54

Ik rijd Beauty nu 5 maanden, en ze begint steeds beter haar best te doen met rijden!
We zijn er nog lang niet, en dat is soms ook te zien op de foto's
Maar we doen ons best!
Beauty kan zich moeilijk ontspannen, en loopt daardoor ook snel met haar neus de lucht in.
Op sommige foto's is ook te zien dat ze echt aan het crossen was! Galop vind ze lastig, waardoor ze vaak erg hard gaat.

Het lijkt alsof mijn beugels te kort zijn (vind ik zelf dan) Maar ik heb ze juist 1 gaatje korter gedaan, omdat ze anders te lang waren. Dus eigenlijk moet er een half gaatje bijgeprikt worden

Genoeg verteld, hier de foto's!

Afbeelding

Afbeelding
Ik zit hier iets te ver naar voren Bloos

Afbeelding
stukje achterwaarts, omdat ze wat vervelend deed, zijn mijn teugels wat los Bloos

Afbeelding

Afbeelding
galop, mijn benen mogen wat meer naar achteren

Afbeelding
ik mag wat meer op mijn kont gaan zitten

Afbeelding

[img]Afbeelding[/img]
Hier zie je dat ze echt een beetje begon te crossen

Afbeelding
en weer klaar!

Afbeelding
Dit vond Beauty ervan Clown

Commentaar heb ik er al onder gezet Clown

GeeskeP

Re: Beauty @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:21

Ik zou je beugels niet langer doen.. lijkt wel mooi zo.
Ik denk als je je beugels langer doet dat je dan onder je pony uitkomt en dan lijkt het al snel dat je te groot voor dr bent.

Verder ziet het er leuk uit.. je past er nog mooi op!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:24

Wat een leuke pony! Haha! Je moet veel meer rechtop zitten, want je zit bij elke foto héél erg naar voren. Voor het mooie zou ik je beugels een gaatje langer doen, maar dan krijg je het effect wat degene boven mij zegt. Heb je ook les? Want misschien als je les neemt, dat ze dan véél meer gaat (leren) ontspannen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:25

commentaar:
ik zou je beugels een gaatje langer doen.
en probeer recht op te zitten.

verder een leuke combi om te zien. Pling

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:33

Ik denk zelf niet dat de spanning bij het paard ligt, maar bij de ruiter. Ruiter zit er heel erg krampachtig op, waardoor het paard ook meteen gespannen word. Misschien is het een idee om zonder beugels/zadel te rijden? Word ook meteen je houding verbeterd Knipoog

Sorry als het er negatief uitkomt, het is echt niet zo bedoelt Lachen
Wel super leuk paardje & mooie combi om te zien !

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:58

Ik ga wel een beetje mee met x_Ellis, ik vind je er een beetje verkrampt opzitten op deze foto's.
Misschien is het wat om te proberen zonder beugels dan ga je vanzelf meer rechtop zitten.

Foto 3 met het achteruit lopen vind ik een beetje een maffe foto, je komt helemaal uit je zadel en zit naar voren.
Je moet met achterwaarts gewoon lekker op je kont gaan zitten en je benen wat naar achter leggen. en ik zou juist niet de teugels los gooien maar toch vriendelijk contact houden met de mond.
Verder een hele leuke pony! Lekker wintervachtje.
Je past er ook mooi op, leuke combi.
Veel succes nog!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 17:30

ik heb geen les met haar, dit wil ik wel graag, maar moet ik nog goed bespreken met de eigenaresse omdat ze niemand op haar erf wil. Dus dat is een beetje lastig.

Ik ben me er van bewust dat de meeste spanning vanaf mij komt. Dit omdat ze vaak veel te hard wil, en er dan vandoor gaat, ik ga dus al vaak gespannen zitten om dit te voorkomen.

Zonder zadel rijden doe ik wel regelmatig. Zonder beugels ook!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:47

gaat het dan ook beter?

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:51

jafu schreef:
ik heb geen les met haar, dit wil ik wel graag, maar moet ik nog goed bespreken met de eigenaresse omdat ze niemand op haar erf wil. Dus dat is een beetje lastig.

Ik ben me er van bewust dat de meeste spanning vanaf mij komt. Dit omdat ze vaak veel te hard wil, en er dan vandoor gaat, ik ga dus al vaak gespannen zitten om dit te voorkomen.

Zonder zadel rijden doe ik wel regelmatig. Zonder beugels ook!

en juist dat gespannen zitten maakt dat ze nog meer gaat rennen. Ik vind het zelf ook lastig, ikzit vaak wat onrustig op mijn paard waardoor ze hard gaat lopen. Juist met je zit moet je haar gaan terugnemen. Maar aan de zit nemen is ook niet makkelijk voor mij, hard aan het oefenen. Aan je zit nemen zal jou ook helpen wss. Ook ik adviseer les, een goede instructeur besteedt tijd aan jou houding. En je zal merken, als je houding veranderd,gaat het paard vaak automatisch mee Lachen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:19

x__Ellis schreef:
gaat het dan ook beter?

zonder zadel merk ik idd wel dat het beter gaat. Ze rent dan niet zo, en blijft meer bij me. Ik zelf vind zonder zadel wel lastig, omdat ik dan zo glijd, en haar lastiger kan sturen, omdat ik dan meer bezig ben met goed blijven zitten Bloos

@ ziva: haar met mijn zit terug nemen vind ik erg latig. omdat als ik haar van voren loslaat, en ontspannen ga zitten, dan gaat zij juist harder, en springt in galop, doordat ze dan de ruimte krijgt om dat te doen. Daardoor ga ik weer gespannen zitten om haar zacht te laten gaan.

Iig ga ik met de eigenaresse praten over les, en of ik iemand mag laten komen op hun erf. Ik weet zelf ook dat ik dat gewoon nodig heb. Ook voor me zelf!