sorry dat ik jullie lastigval met nogmeer foto's Jodi &jenne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

sorry dat ik jullie lastigval met nogmeer foto's Jodi &jenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:39

sorry Clown maar ik moest nog even foto''s plaatsen
deze zijn al van 3 week oud,dus voordat ik tips van jullie kreeg.
de beugels zijn te kort(nu 3 gaten langer)
en veel trek in dr mond
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zie die beentjes strekken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bewijs dat deze pony gewoon goed doorgereden is Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

commentaar mag,maar dit is van week geleden,voordat ik van jullie
tips kreeg,en ze pas voor het eerst in het weiland reed.

gr Rosalie

Lena01

Re: sorry dat ik jullie lastigval met nogmeer foto's Jodi &jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:42

Ik vind het er erg leuk uitzien! leuk duo!

En een ontzettend leuk ponytje, wat een pienter koppie zit erop Lachen

Qua rijden, heb ik weinig commentaar Tong uitsteken Laat ik voor de andere open Tong uitsteken

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:43

commentaar mag,maar dit is een topic van 3 week geleden, en ik heb al andere topics van haar waar het heel veel beter gaat

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:45

je moet je handen wat meer ontspannen,
ben je van een week geleden tot nu zo vooruit gegaan dan???

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:48

Je zadel ligt erg slecht, het is van voren veel te hoog. Daardoor zit jij dus veel te ver naar achter in het zadel en belast je de rug van je pony niet op een goede manier.
Ik zou proberen of het zadel recht gaat liggen als je het ietsje verder naar achter legt, zo niet zou ik gaan uitkijken naar een ander zadel. Een rug is zo verpest..
Verder ziet het er best goed uit, probeer die ontspanning op de laatste paar foto's vast te houden. Dat geeft een fijn beeld! Wel zou je je handen nog wat meer mogen dragen.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:53

ik vind een schattig ponytje (likt op mijn vorige pony)
die laatste foto's is een fijn beeld:)

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:55

Leuk man!! Alleen wat zit je ver naar achteren??

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 20:16

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:19

Beugels wat langer?!

Je komt veelste ver uit het zadel. Wanneer je je benen los hebt hangen moet je je beugel in kunnen doen als je je tenen naar binnen draait..
succes
verder ziet het der op de laatste foto's ontspannender uit dan aant begin

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:35

Winxz_Bas schreef:
nee, dit is van ongeveer 3 week geleden,kijk eens bij mijn andere topics hoe het nu gaat,er is al iets gedaan aan het zadel
ziehttp://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=882620&hilit=

Ik zie bijna niks anders aan het zadel!! Ruiter zit nog steeds veel te ver naar achter in het zadel en belast dus nog steeds de rug van de pony op een verkeerde manier! Je zadel moet wat meer naar achter, zodat het recht komt te liggen. Nu ligt het aan de voorkant veels te hoog.

mikado_36

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:37

Ahh wat een droppie zeg!

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:58

IK BEN FAN! En ik vind dat wat gezegd word over de rug belasten enzo maar onzin, dat het zadel misschien niet helemaal ok ligt wil niet zeggen dat dat ook echt de rug belast en dat de pony daar uberhaupt last van heeft. Dat lijkt me ook sterk dat kind is 8 ze weegt niets, laat haar maar lekker rondrijden Rosalie en maak maar lekker veel foto's ik vind het hardstikke leuk!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 21:14

ze heeft absoluut geen drukkingen van het zade,anders zat het er ook niet bij bij de koop,dit pony'tje heeft l2 gelopen,met dit zadeltje,en heeft geen last van dr rug gehad,als ze al last had gehad,dan was ze shagarijnig geweest als je op haar zat,dan liet ze het merken,ik kan een fanclub openen Haha!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:52

Dan rijd je toch fijn verder met een zadel wat fout ligt. Is jou keuze, tis verder wel een leuke pony. Lachen

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:04

Sorry, maar ik moet toch echt met Lotte1990 meegaan. Je zadel ligt echt véel te ver naar voren.
Trek eens een denkbeeldige lijn van de bovenkant van de boom naar het midden van de lepel. Die lijn moet horizontaal lopen, maar dit zadel hangt veel te ver naar achter.
Dat de pony nog niet chagerijnig is dat zegt natuurlijk helemaal niks, dat weet je hopelijk zelf ook wel Knipoog

Ik vind het verder een hele leuke welsh, kan ook goed lopen denk ik! Succes ermee!

Edit: typfout..
Laatst bijgewerkt door _Deco_ op 09-01-08 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:06

je valt ons helemaal niet lastig met de foto's.
ik vind het een leuke combinatie!
en die pony vind ik ook helemaal te gek!
ga vooral zo door!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:13

Winxz_Bas schreef:
ze heeft absoluut geen drukkingen van het zade,anders zat het er ook niet bij bij de koop,dit pony'tje heeft l2 gelopen,met dit zadeltje,en heeft geen last van dr rug gehad,als ze al last had gehad,dan was ze shagarijnig geweest als je op haar zat,dan liet ze het merken,ik kan een fanclub openen Haha!

Wellicht dat je je dan iets meer kunt gaan verdiepen in wanneer een paard laat merken dat het pijn heeft of ergens last van heeft..
Een paard is nog altijd een prooidier en zal dus pas zeer laat laten merken dat het ergens last van heeft.

Jammer dat de adviezen weg worden geweven, deze worden niet gegeven om iemand af te kraken maar om iemand te helpen, en in dit geval de rug van de pony.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:23

Refresh schreef:
IK BEN FAN! En ik vind dat wat gezegd word over de rug belasten maar onzin, dat het zadel misschien niet helemaal ok ligt wil niet zeggen dat dat ook echt de rug belast en dat de pony daar uberhaupt last van heeft. Dat lijkt me ook sterk dat kind is 8 ze weegt niets, laat haar maar lekker rondrijden Rosalie en maak maar lekker veel foto's ik vind het hardstikke leuk!

OMG, plz zeg me dat dit sarcastisch bedoeld is?
heb toch maar even onderstreept, besef je wel wat je zegt?

voor de rest: leuke pony, leuke combinatie, maar dat zadel moet echt veranderen...!!!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:38

Wat een leuke combi, en een lieve brave powny!

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 08:22

Jullie staan echt super bij elkaar!
En da koppie, om verliefd op te worden!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 08:33

het ziet er leuk uit, meisje heeft er schik in Haha!

maar wat mij ook gelijk opviel is de ligging van het zadel!

dat ligt voor geen meter,van voor te hoog waardoor het achterover kiept en de ruiter achterop het zadel komt te zitten.
het dieptepunt ligt absoluut niet in het midden

en hier heeft al iemand over gepost,en ook ik zie weinig verschil
en al blijft de pony er `lekker`onder lopen .......dat wil natuurlijk niet zeggen dat het zadel dan ook goed ligt Knipoog
maar goed dat moet jij zelf maar weten.
ik denk zelf dat wanneer er een zadel op gaat wat goed ligt dat de houding van het ruitertje veel beter zal worden, ze kan dan recht zitten en zich lang maken.

de pony is echt super leuk! Haha!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:35

Te schattig die foto's!!!!!!

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:19

Milly_ schreef:
besef je wel wat je zegt?

Ja ik besef wat ik zeg ja alleen je vat het niet op zoals ik het bedoel, dat zie ik al aan de manier waarop je het onderstreept en je moet wel even kijken waar ik nou precies op reageer en mijn bericht niet als een op zichzelf staand bericht zien. Jij maakt er van dat ik het okee vind als een zadel niet geschikt is voor een rug wat betreft boom, pasvorm etc. Dat is dus niet de bedoeling! Ik zeg feitelijk alleen dat ik het niet eens ben met degene die reageert. Die zegt namelijk dat het kind de rug belast omdat ze te ver in het zadel zit doordat de voorkant te hoog is. Ten eerste komt het te ver naar achteren zitten niet alleen door de voorkant en ten tweede kun je nooit vanaf een foto beoordelen of iemand wel of niet de rug belast. Ik denk persoonlijk dat ze dat niet doet maar dat is maar 'denken'. Vandaar dus dat ik ook vind dat iemand niet kan reageren met 'je belast de rug' etc. etc. Om misverstanden te voorkomen: ik ben het er wel mee eens dat het zadel verder naar achteren moet.

Edit: tiepvouten Bloos
Laatst bijgewerkt door Refresh op 10-01-08 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:39

sronnie schreef:
Jammer dat de adviezen weg worden geweven, deze worden niet gegeven om iemand af te kraken maar om iemand te helpen, en in dit geval de rug van de pony.

Ik voel me aangesproken Haha! Ik wuif echt geen goede adviezen weg, ik vond het commentaar van één persoon gewoon onterecht. Ik ben het er wel mee eens dat het zadel naar achteren moet en iemand anders zegt dat de beugels langer moeten: dat is ook waar. Maar verder kan ik geen oordeel geven want ik kan niet zien vanaf een foto of een zadel de goede pasvorm heeft en dus wel of niet de rug belast, dat laat ik wel aan de zadelmaker over. Vandaar mijn reactie.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:48

Nou, wij denken dan duidelijk anders over bepaalde dingen.
Elke keer als er ook maar iemand op een paard stapt zal dat paard zijn rug belast worden. Dat is het probleem ook niet, want een paard is sterk genoeg en heeft genoeg spieren om die belasting op te vangen. Op het moment dat jij er een goed passen zadel op legt zal er dus ook niets aan de hand zijn.
Wat ik op deze foto's zie is een paard met een verkeerd belaste rug, en daar heeft het gewicht van de ruiter wel wát mee te maken maar je kunt niet zeggen 'ach, het meisje weegt weinig dus je kunt het zadel net zo goed achterstevoren leggen, dat maakt niets uit'. Natuurlijk is dat iets anders dan een te ver naar voren liggend zadel, maar misschien wordt het op deze manier duidelijker wat ik bedoel.
Een zadel is gemaakt om het gewicht van de ruiter op een goede manier over de rug en de spieren van het paard te verdelen. Dit zadel ligt van voren te hoog (doordat het oa te ver naar voren ligt), zoals Nicole10 ook zegt: je kunt geen rechte lijn trekken van boom naar lepel. Het zwaartepunt ligt dus niet in het midden en dat is wel de bedoeling van een zadel.
De rugspieren van deze pony worden dus imo niet goed belast en het zou kunnen dat hij daar last van krijgt. Verder is dit ook voor de ruiter idd helemaal geen prettige zit. Ze zit constant veel te ver naar achter in het zadel en kan dus haar benen ook niet goed onder zich plaatsen.
Verder wilde ik nog ingaan op de opmerking "het paard is vrolijk dus heeft nergens last van". Ik zeg niet dat het paard pijn lijdt, maar het zou wel kunnen dat hij last heeft van de manier waarop het zadel nu ligt. Dat het paard niks laat merken zegt niks! Paarden zijn dieren die makkelijk door pijn heen lopen.
Voor de rest wens ik de TS veel succes met haar leuke pony!