Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als ze te hard gaat, en je krijgt haar niet terug met je handen, kan het helpen om zelf bijv. wat trager te gaan lichtrijden of je extra zwaar te maken door te gaan doorzitten en je iets langer te maken.
Nadya schreef:Grondwerk gaan doen, weer bij de basis beginnen. En bitloos gaan rijden op je zit.
Ik rij mijn jonge paard bitloos in op mijn zit en hij wordt er zo heerlijk 'licht' van!!!![]()
Het is een oersterk paardje met een enorme kop er op, maar als ik zie hoe hij reageert, hoe hij echt met je gaat samen werken, dan is er voor mij geen enkele andere methode meer. Niks geen scherp bit, niks geen gerace, maar gewoon samen een fijn team worden. Maar daar gaat heel wat tijd en geduld in zitten, hoor, dat wel.
Ik hoop dat je nog eens nadenkt over dat scharenbit, want zoals ElCamino zegt; dat is alleen maar symptoombestrijding. Lijkt mij duidelijk niet echt de oplossing.

Blondie_ schreef:Ik zou zeggen pessoabit en dan afbouwen tot je op een gegeven moment op de gewone ring zit.
Pessoabit werkt niet harder in de mond maar alleen achter de oren.

op de minste kuitdruk reageerd ze al, ik rij nu ook veel meer figuren en overgangen als eerst rij eigenlijk nooit de bak rond maak op elke zijde nu wel een figuur, hopen dat ze voor de wedstrijd die we hebben wat losser is hihi