Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Silence schreef:Misschien kun je toch eens iets van een Ostheopaat laten komen.
Ik was ook in de veronderstelling dat Silence in orde was. Ik wist van één probleem en daarvoor heb ik een ostheopaat laten komen.
Maar er bleek veel meer aan de hand te zijn.

Silence schreef:Dacht dacht ik ook, maar Silence liet ook niet elke dag iets merken. Toch was er wel degelijk iets aan de hand.
Issy schreef:Ik denk dat je gewoon haar er door heen moet rijden. Het klinkt niet als een gebrek of pijn (al kan ik dat vanachter mijn pc niet met 100% zekerheid vast stellen).
Aan de longe lopen paarden meestal in het zelfde tempo, en behoeven de achterhand niet volledig eronder te zetten. Bij tempowisselingen met rijden vraag je meer achterhand erbij, dus doe je meer beroep op de spieren en inspanning kost kracht. De inspanning om deze kracht te leveren vind ze kennelijk niet prettig, net zoals wij veel buikspieroefeningen niet prettig vinden omdat inspanning moeite kost. Dus probeer eens of je haar toch er door heen kan rijden, iets actiever de tempowisselingen inzetten, en op het moment dat ze het goed oppakt belonen, zodat ze weet dat het goed is. Als ze wat achter blijft met reactie op jouw hulpen dan niet afstraffen, maar gewoon weer opnieuw proberen om de tempowisseling in te zetten.
Laat iemand vanaf de kant meekijken hoe ze haar benen neerzet. Soms uit onbalans kunnen ze het achterbeen wat op zij neer zetten, dit betekend dat de kracht er nog niet helemaal in zit.
Hoe oud is je paard en waardoor ben je terug naar basic?
Maar keer extra been of keer wat fellere hulp kan geen kwaad.