Beauhendowns Rockefeller @ wedstrijd [M]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatt_x

Beauhendowns Rockefeller @ wedstrijd [M]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 23:00

Afgelopen zondag had ik weer een wedstrijd, na een maand of wat pauze. Vanwege het virus dat rondging onder de paarden had ik wijselijk besloten enkele wedstrijden over te slaan. Deze wedstrijden reden we de A7 en de L6 proef, dat laatste komt overeen met de M geloof ik. Het trainen ging de afgelopen weken niet goed, dus deze wedstrijd was een beetje 'op goed geluk'.

De A7 proef viel uiteindelijk nog goed mee, deze proef won ik met 59,55%.

Middenstap
Arbeidsdraf halve volte rechts

Afbeelding
Arbeidsdraf halve volte links

Afbeelding

Afbeelding
Arbeidsdraf en door een S van hand veranderen

Arbeidsgalop

Afbeelding
Middengalop

Afbeelding
Halthouden en groeten

Toen kwam de L proef, deze heb ik afgesloten met een dubbel gevoel. Het zit zo; Op de startlijsten stond dat de L7 proef gereden zou worden, maar toen ik de ring binnenkwam werd me verteld dat ik de L6 moest rijden. Ik had dus een totaal andere proef voorbereid, met het gevolg dat een aantal onderdelen compleet de mist in gingen. Maar het onderdeel waar we al een hele tijd mee worstelden, namelijk de contragalop, verliep wél vlot. En dat maakte alles toch wel weer goed Lachen

Afbeelding
Volte 8m rechts in verzamelde draf

Afbeelding
Over de middellijn in verzamelde draf

Afbeelding
Volte 8m links in verzamelde draf

Van hand veranderen in middendraf
Van hand veranderen in middendraf 2

Afbeelding
Halthouden

Afbeelding
Achterwaarts

Afbeelding
Verzamelde galop

Nog verzamelde galop

Afbeelding
Keertvolte 8m zonder galopwissel

Overgang galop-stap

Afbeelding
Middenstap

Overgang stap-galop

Afbeelding
Inzet keertwending om de achterhand

Afbeelding
Keertwending om de achterhand

Een commentaartje zou leuk zijn Lachen

Escada

Re: Beauhendowns Rockefeller @ wedstrijd [M]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:09

Ziet er erg netjes uit! Mooie pony ook

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:39

Denk heel érg om je binnenhand, linksom. Nagelbijten / Gniffelen
Ik weet niet waar die heen gaat, maar je doet hem helemaal over de hals? Iets waar je aan kan werken Ja
Verder vind ik het er netjes uitzien!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:51

Inderdaad, in een wending zet je je binnenhand over de schoft heen en legt hem ook nog eens plat. Erg jammer, verstoord het plaatje behoorlijk. Verder moet er ook nog eens aan het achterwaarts gewerkt worden, zo te zien gaat de beenzetting niet diagonaalsgewijs.
Erg jammer van die binnenhand, want verder ziet het er heel goed uit!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 23:29

xxxAmyxxx ; Bedankt !

Roosje_ ; Mijn binnenhand op de foto's valt me nu pas op eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen Maar het lijkt op de foto's echt véél erger dan het is, want ik heb hier verder nog nooit commentaar of opmerkingen over gehad, en ik heb zelf ook nog nooit gemerkt dat ik dit doe.. Ik denk echt dat het toeval moet zijn.. En bedankt verder Lachen

Neonlight; Ik leg mijn hand niet plat hoor, dat lijkt misschien zo door mijn witte handschoenen die vertekenen op de foto's.. Maar mijn handen staan áltijd rechtop, ik kan écht niet rijden met platte handen Nagelbijten / Gniffelen Over het achterwaarts gaan heb je volledig gelijk ! Ik krijg altijd gegarandeerd een 5 met het commentaar dat hij niet diagonaalsgewijs gaat. We werken daar voor het moment wel hard aan, maar het is niet gemakkelijk. Bedankt voor je reactie Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:31

Ziet er echt super uit!
Wat had je in de L gedaan?

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 23:49

Wow dankje Kathleen ! Nuja, enkele dingen gingen ook echt helemaal fout, maar andere onderdelen liepen dan weer perfect.. Achja de proef was een beetje chaos, maar ik had toch nog 54,50%, wat ik nog heel veel vind voor zo'n rommelige L proef !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 08:12

Tatt_x schreef:
Neonlight; Ik leg mijn hand niet plat hoor, dat lijkt misschien zo door mijn witte handschoenen die vertekenen op de foto's.. Maar mijn handen staan áltijd rechtop, ik kan écht niet rijden met platte handen Nagelbijten / Gniffelen Over het achterwaarts gaan heb je volledig gelijk ! Ik krijg altijd gegarandeerd een 5 met het commentaar dat hij niet diagonaalsgewijs gaat. We werken daar voor het moment wel hard aan, maar het is niet gemakkelijk. Bedankt voor je reactie Lachen

Platleggen bedoelde ik ook alleen in de wending, waar je linkerhand zo vreemd doet. Knipoog Je draait je pols daar.
En goed achterwaarts leren gaan is inderdaad niet makkelijk als je pony de gewoonte heeft om het niet goed te doen. Succes daarmee!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:01

ziet er leuk uit hoor, misschien een tip; probeer je been iets minder ver naar achteren te leggen bij de hulpen, is ook mooier voor het oog Knipoog

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:23

Hoi Tatjana!
Ziet er fijn uit hoor, wel kak van de L6-7!
Toch netjes gereden hoor en proficiat!

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:53

Ziet er goed uit! Denk alleen aan je binnenhand, die mag niet over de hals komen ! Dat probleem had ik ook altijd Haha! Maar heb het afgeleerd! Ziet er wel ongelofelijk mooi uit! Knipoog

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:33

leuke pony Tong uitsteken
denk idd wel aan je binnenhand, die is soms wat streng... Knipoog

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 23:09

Neonlight; Ik zal er proberen op te gaan letten, dit is me nooit eerder opgevallen..

deniece; Ja, dat doe ik idd nogal snel, ik werk eraan maar als het een gewoonte is, is het niet makkelijk om af te leren Haha!

yulan; Hoi Haha! Bedankt !

Babetteh; Dit is normaal niet zo, maar op de foto's lijkt het er inderdaad op.. Ik ga er eens op beginnen letten Ja En bedankt !

Nathiie; Bedankt Lachen

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 23:14

Voor de mensen die een commentaartje geplaatst hebben over mijn binnenhand; Ik heb eens goed gekeken en nagedacht aan wat dat ligt, en nu heb ik het gezien. Ik laat mijn binnenteugel altijd een stuk te lang waardoor ik mijn hand dichter naar me toe moet brengen. Het lijkt dan alsof ik een strenge binnenhand heb maar dat is eigenlijk niet zo. Ik moet er gewoon op gaan letten dan ik mijn binnenteugel even kort houdt als de buitenteugel dus, iets om aan te werken !

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:36

Ik vind dat je werkelijk een PRACHTIGE pony hebt!
Ik vind juist dat je hem super aan het lopen hebt, mooi bovenin, het lijkt me een pony die graag lang en laag wil lopen, dus mooi gedaan! En van achter komt hij altijd mooi onder de massa! Ga zo door!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:47

Hee!

Je hebt mijn commentaar al gehoort, maar post hem hier ook nog even neer ! Haha!
Zoals ik en al andere zeiden zit je binnenhand niet helemaal op zijn plaats,
maar je weet zelf nu ook waar het aan ligt en dat je eraan gaat werken, dus dat komt zeker goed! Haha!
Achterwaarts gaat hier idd niet diagonaalsgewijs, maar in een ander filmpje dat ik van jou heb gezien doet Rocker dat wél, lijkt me dus eerder hier even een missertje door oa de spanning ?

Voor de rest valt er niet veel commentaar te geven, loopt mooi opgericht en altijd mooie stuwing langs achteren.
Heb Rocker al beter zien lopen, maar als je bekijkt naar de trainingen en dan de verwisseling van L7/L6 vind ik er dit nog heel goed uitzien en bewijst ook dat jullie 2 samen een mooie & sterke combinatie zijn! Lovers Haha!

Nog heel veel succes samen en dat de komende wedstrijden nog heel goed mogen gaan lukken!
De afgelopen trainingen gaat terug beter dus ik maak er mij alvast geen zorgen om Haha!
Hoewel, met FlippjeRock weet je maar nooit Duivel Sigaar

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:44

Nimmedor; Wow ! Bedankt ! Dat is nog eens een compliment Lachen
Ansofie; Ja er zal zeker aan gewerkt worden, de laatste tijd is Rocker erg vrolijk en werklustig dus de trainingen verlopen érg enthousiast Haha!, maar wel leuk ! Het niet-diagonaalsgewijs achteruitgaan is een tijdje geleden begonnen, vroeger deed hij dat inderdaad wél, maar toen ging zijn hoofd in verzet en kwam zijn achterhand er helemaal niet onder. Nu komt zijn achterhand mooi eronder, en blijft hij ontspannen en nageeflijk vooraan, maar nu moeten we goed blijven doorwerken aan het diagonaalsgewijs neerzetten van de benen.. En heel erg bedankt verder Kusje