Bonte met nieuw zadel @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

Bonte met nieuw zadel @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:51

Ik wil al een paar maand een nieuw zadel (dressuur, heb nu een vzh), maar heb het steeds uitgesteld.
Een weekje geleden begon ik een beetje last te krijgen met mijn zadel, hij schoof constant en dus moest de zadelmaker komen, zadelmaker gecontacteerd en terwijl een nieuw zadel besteld (de Isabelle Werth Wintec dressuur) Clown Bloos . Vrijdagavond is hij speciaal gekomen omdat ik zaterdagochtend les had en dat ging niet met een schuivend zadel... Dus is hij langs gekomen, heeft m'n nieuw zadel aangepast en m'n ander zadel meegenomen om ook aan te passen.

Zaterdag ging de les super en dus gisteren weer gereden en mams foto's laten maken Haha!. Spirit was een beetje hangerig, maar wel heel braaf en voorwaarts. Heb amper oefeningen gereden omdat 1 kant van de piste enorm slecht lag door de regen, Spirit zakte er constant in en na bijna 2x gevallen te zijn met paard en al, heb ik dan maar gewoon op de hoefslag gebleven. Dus praktisch alle foto's zijn dus op de hoefslag, maar heb ook een paar keer op de middenlijn gereden en zo toch nog een paar kleine voltes gemaakt. Verder heb ik dus veel geoefend op mijn houding en terugrijden op de zit.

Op de foto's zie je geen paard die netjes aan de teugel loopt, reden: ben nog steeds bezig om hem netjes op zijn eigen benen te leren lopen zonder constant te hangen, dit word steeds beter en als de tijd rijp is zullen we daar pas mee starten. Af en toe komt hij zelf aan de teugel, dan beloon ik hem en geef ik hem ff lossere teugel Knipoog .

Foto's in link zijn ook de moeite waard Knipoog . Foto's zijn op volgorde (heb ook meerdere keren verwisseld van hand maar dat vond mams de moeite niet om een foto te nemen Clown ).
1.Afbeelding
Instappen
2.Afbeelding
Halt houden (mag wel iets minder serieus kijken Bloos Clown )
3. http://www.mijnalbum.nl/Foto-7C4SOPTB.jpg
4. http://www.mijnalbum.nl/Foto-V7FS4DVL.jpg
5.Afbeelding
Indraven
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
Weer halt houden
9.Afbeelding
Even stappen tussendoor (er komt zowaar een smile door Haha! )
10.Afbeelding
En de andere kant op, mooie foto vind ik zelf, lekker ontspannen ook Lachen
11.Afbeelding
12.Afbeelding
13. http://www.mijnalbum.nl/Foto-SWCB6C3S.jpg
14. http://www.mijnalbum.nl/Foto-R388MI8A.jpg
15.Afbeelding
16.Afbeelding
Halthouden op de zit en belonen Haha!
17.Afbeelding
Nogmaals halthouden op de zit (mijn arm -> had juist beloont en was m'n teugels net aan het oppakken)
18.Afbeelding
Uitstappen
19.Afbeelding

Nu je hier toch bent, een reactie zou leuk zijn Haha! Bloos .
Oja, wou graag weten of jullie vinden dat we verbeterd zijn Clown

Topic van vorige week: [HAW] Bonte @ work in Pink!
Topic van vorig jaar: [HAW] Spirit 1 jaar onder het zadel!

Ps: Ja hij is dik, ben hier volop mee bezig en is al heel wat kilo's kwijt (daardoor ook dus schuivend zadel!)
Pps: Ik weet dat ik te kort zit, reden: ben een vzh gewend en heb dus gewoon dezelfde beugellengte genomen als op m'n vzh. Als ik m'n dressuur zadel meer gewend ben gaan de beugels ook langer Knipoog .
Laatst bijgewerkt door Natje_Spirit op 07-01-08 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky15

Re: Bonte met nieuw zadel @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:58

Ziet er leuk uit!
Wat een zwem-bak zeg Knipoog
haha,
Gelukkig is de bak waar ik momenteel vaak in rijd niet zo nat ,
maar het blijft vervelend hea ?
Nouja,,
Ik heb verder geen tips ,
goed dat je werk van je zadel hebt gemaakt

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:05

Leuk knollie!
Probeer op je tenen, hakken te letten!
Lekker dooroefenen zou ik zeggen! Knipoog

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 20:06

@ Nicky-f: dank je, je het is inderdaad een beetje een zwem-bak Haha! het is wat vervelend maar zo lang de bak niet té nat ligt of glad is blijf ik er in rijden hoor Haha! . Gelukkig voor mij is m'n bak meestal wel goed te rijden oké ff niet te veel galoperen en minder oefeningen rijden maar tussen ons, Spirit heeft daar niet zo veel problemen mee Clown . Haha Haha!
Zadel vind ik super belangrijk dus als ik voel dat hij niet goed ligt, rij ik er niet meer mee tot er iemand is komen kijken (dus dan maar longeren of grondwerk) Knipoog waren er maar meer mensen zoals ik Bloos ....
@Gipsylover: bedankt, m'n hakken zijn inderdaad soms een probleempuntje. Zal zeker dooroefenen Knipoog

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:23

Oja, hij heeft nogal een nek, als iemand tips geeft om die smaller te krijgen hoor ik het graag Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:39

Fijn dat jullie het zo lekker rustig aan doen Lachen De ontspanning begint meer en meer te komen! Lachen

Je reageert vaak in mijn topics dus ik zag je naam en zei: "ik ga eventjes kijken" Vork

Leuke aftekeningen van je paard! Lachen

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:39

't Ziet er goed uit hoor. Lachen En ook goed dat je eerst denkt aan het voorwaartse en dan pas aan het ' aan de teugel komen '. Nog enkele tips; veel voltes, overgangen, figuren rijden en ook eens een paar pasjes naar achteren nemen, zodat je paard soepelder wordt in de z'n rug. En dan zal hij ook zowieso wat meer naar beneden komen maar dan in de trent van vwnw. (idem binnenstelling) En ik "kén" jouw paard, haha, een vriendin van mij rijdt af en toe met een paard dat op een boerderij ernaast staat en dan gaat ze daar ook gaan rijden. Denk zelf dat ik nog een foto van hem heb. 't Is wel jammer dat het zo'n kleine piste is, want veel figuren kun je niet rijden. Maar je hebt wel een heel leuk paard en jullie zijn een leuke combi. Lachen

Ik zal eens die foto aan vriendin vragen, als ze hem nog heeft. Clown

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 23:33

@Laverite: ik reageer veel op topics van West-Vlamingen Haha! voornamelijk van WV'ers die aan de kust wonen.
Trouwens, ik ben best wel een fan van jou en Bastet, jullie doen zelf alles rustig aan op bastet's tempo, super ook toen je voor het 1st bitloos ging rijden Ja. Heel toevallig was ik van plan om vorige week ook met touwhalster te rijden (eerst rijden met bit en dan uitstappen met touwhalster) helaas ging dat niet door omdat Spirit nogal frisjes was en dan niet echt reageert op zit + de piste lag niet 100% dus dat was een beetje gevaarlijk Bloos .

@Magli: dank je, daar kan ik best veel mee Haha! . Heet het paard waar je vriendin soms mee rijd toevallig Millenium?
T'is inderdaad een kleine piste, maar wel een goeie Lachen we kunnen er veel in rijden, maar vind het belangrijker dat de stalling goed is en er veel weidegang is en dat is er dus die piste kan me niet zo veel schelen Clown . En als de piste echt niet goed is ga ik naar de binnenpiste in de Breeweg Haha! . Zou graag die foto eens zien Ja

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:12

Jaja, die is het? Ken je haar? Ze staat normaal in de weide naast die van jullie. Het is het verzorgpaard van m'n vriendin en ben in de zomer een paar keer meegeweest om foto's te nemen en wat te helpen enz. Lachen Ja, stalling en weidegang zijn ook wel belangrijk, maar een piste toch ook wel he, die piste is zo groot als een volte eigenlijk. Ik zal eens informeren voor die foto. Lachen En nog een iets, waar ga je naar school? Lachen

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 18:23

Ik denk niet dat ik je vriendin ken (wie is het presies), maar ken wel Millie en haar eigenaresse Ja ben deze zomer samen met hun en nog een paar van bij ons op stal naar het strand geweest (was geloof ik Millie's 1ste x en Spirits 2de x op het strand). Ik weet wel dat Millie niet vaak word bereden omdat haar eigenaresse zwanger was (nu bevallen dacht ik) en iemand van bij ons op stal (Tania) zet Millie nu binnen en geeft haar eten.
Ik zit in het Maerlant Atheneum (hier in bl'ge, ben een laatste jaars Knipoog )
Jou ken ik wel nog, van het Vagevuur Haha!

We zijn wel een beetje offtopic Bloos

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 20:04

Nog iemand Lachen?

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:39

Leuke bonte hoor! Goed van je dat je alles zo rustig aan doet met het rijden OK dan! Ik denk dat het wel goed gaat komen Ja

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:52

volgens mij mogen er wel een paar kilo van af hoor Verward

verder een leuk paard hoor en probeer je onderbenen eens aan te sluiten tegen de singel
dan gaat de rest al wat makkelijker

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:53

mooi paardje!
rijden ziet er ook netjes uit

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 22:47

Bedankt voor de reactie's Lachen .

Debje18: bedankt Haha! jij hebt ook een leuke bonte, gave naam ook Lars Haha!

@Onley: het staat er bij dat hij te dik is. Onderbenen heb ik ook gezien op de foto's, een tijdje geleden had ik hier dus totaal geen last van, toen lagen ze te ver naar voren Clown .
Citaat:
Ps: Ja hij is dik, ben hier volop mee bezig en is al heel wat kilo's kwijt (daardoor ook dus schuivend zadel!)

Speedy_: dank je Haha! jij hebt ook gave paardjes, die bonte is ook een lekker ding Vingers aflikken