Vanwege het slechte weer heb ik de laatste tijd vaak in de manege gereden. Daar loopt mijn friese merrie als een trein. Echt super fijn!Gelukkig ging het dooien en kon ik weer in de bak thuis rijden. Daar deed ze heel raar: ze liep constant te hikken met haar hoofd: ze voelde licht aan, maar veeeel te licht. ik had bijna geen druk in de handen. Het ene moment had ik lichte druk op mijn teugels en het andere moment hingen ze weer in een waslijn, dus geen enkele druk. Dat wisselde elkaar om de seconde af. Om gek van te worden...
Van de week had ik weer met haar in de manege gereden en was er niks aan de hand. Toen liep ze weer als een trein. Maar vandaag ging ik in de bak thuis rijden en begon het weer van voren af aan. De hele tijd liep ze te hikken.
Ik probeer van alles: teugels korter pakken, overgangen rijden, tempowisselingen, naar voren rijden enz. maar niks helpt. Ik weet niet meer wat ik moet doen........
Ik probeer de teugels korter te pakken, zodat ik weer druk hebt, maar dan wordt ze weer veel te kort in de hals en ze loopt dan nog te hikken.
Wie kent dit en/of heeft goede tips? Waarom doet ze dit?