dropje Veertje net onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

dropje Veertje net onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 13:00

Verona, oftewel Veertje, is 3,5 jaartjes oud en een kleine D-pony. Het is een New-Forest en haar afstamming weet ik zo ff niet meer, maar geloof dat het een Valentino dochter is. Het is een echte merrietje, maar verder wel heel braaf. 8 weken geleden heb ik er al eens 5x opgezeten en nu in de vakantie was ze direct weer braaf en dit is geloof ik de 10e dat ik erop zit.

Ze snapte eerst totaal niks van dat ijzeren dingetjes in haar mondje, dus remmen/sturen ging erg moeilijk. Tegenwoordig begint ze al de knauwelen, ze doet prima stap/draf/halthouden en sturen gaat ook steeds beter. Ze heeft echt nog geen pas verkeerd gezet, is totaal niet schrikachtig of kijkerig dus dat is wel mooi. Ze volgt nu ook nog niet bepaald mijn hand, maar dat komt wel.

overigens zal ze in het voorjaar ofzo wel weer verkocht worden (bij eventuele interesse mag je me ook nu wel een PM sturen), eerst wordt ze dan nog betuigd, ik blijf haar trouwens niet zelf rijden, maar afentoe mogen de kinderen er op. Ik maar haar alleen maar zadelmak met een beetje de basis erin, het spreekt voor zich dat ik weet dat ik te groot ben Tong uitsteken

hier was ik haar net aan het belonen
Afbeelding

in gelijke pas met de hond (ze is totaal niet bang voor hem, wel boos op hem Clown)
Afbeelding

stap
Afbeelding

geen verkeerd bewegingsapparaat voor zo'n klein ding
Afbeelding

Afbeelding

hier begint ze al wat te 'zoeken' naar onder, ze wordt alleen nog niet rond
Afbeelding

heel mooi gemodelleerd
Afbeelding

met een ultra klein hoofdje
Afbeelding

en klaar, belonen
Afbeelding

nieuwsgierigheid ten top
Afbeelding

en mijn eigen krackje in de wei, vol in love met de merrie aan de andere kant
Afbeelding

toch even aan komen huppelen voor een worteltje
Afbeelding

spelen met de hond
Afbeelding

en tenslotte de hond ontredderd achterlaten en in volle vaart terug naar z'n chickie
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jaggie op 06-01-08 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jethafa

Re: dropje Veertje net onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:03

Leuk hoor! Succes met inrijden verder. Rijd je voor anderen dat hij weer verkocht wordt of? Leuk paard heb je zelf ook Knipoog

n0nnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:05

leuk beestje! heel veel succes met inrijden in iedr gval!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:26

Ziet er leuk en ontspannen uit Lachen Volgens mij pakt ze het allemaal lekker op Lachen En ook fijn dat ze braaf is, altijd wel zo makkelijk Lachen

Er ligt wel een mooi zadel op zeg Pling

Veel plezier en succes nog met dit "kleintje" Haha!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 13:47

@Jethafa, deze pony is idd niet van mezelf en ik rijd meerdere paarden voor iemand anders. Maar dat is allemaal nog puur hobby, en deze pony komt ook niet van een of andere handelsstal, maar die man heeft er gewoon te veel staan op het moment eigenlijk.
@Agnes, haha ja zadel is ook best wel een duur, een Stübben Edelweiss, is mijn eigen springzadel Knipoog

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:23

Ik vind persoonlijk dat het zadel te ver naar voren ligt en ik vind je ook niet te groot.
Leuke pony!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:25

Ziet er goed uit, lekker ontspannen en werkwillig! Leuke foto's! Lachen
En te groot vind ik je niet echt hoor, je boven lichaam oogt alleen wat groot zo. Tong uitsteken

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:50

Ik vind je qua lengte nog best wel passen, hoor.
Alleen ligt het zadel wel ontzettend ver naar voren.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:45

Ziet er wel ontspannen uit Haha!. Ik vindt je ook niet te groot. Mooi dat ze zo braaf is.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:44

Oeh, leuk beestje! Zit ook mooi hoofdje op Lovers Ziet er wel goed uit.. Mooi dat ze zo braaf is Knipoog Succes met dit kleine beestje. Haha!

*edit: ook ik vind je niet te groot.. Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:47

Nessah schreef:
Ziet er leuk en ontspannen uit Lachen Volgens mij pakt ze het allemaal lekker op Lachen En ook fijn dat ze braaf is, altijd wel zo makkelijk Lachen

Er ligt wel een mooi zadel op zeg Pling

Veel plezier en succes nog met dit "kleintje" Haha!

Ben ik het helemaal mee eens. Ja Alleen je mag je onderbeen wel wat meer naar achteren leggen. Lachen

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:15

vind het een mooi paardje en jou helemaal niet te groot, maar zou toch even op zoek gaan naar een ander zadel deze ligt veel te ver naar voren, en als je hem naar achteren schuift opver de de kont, hij is te groot dus.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:33

Inderdaad het zadel ligt veel te ver naar voren en van mij mag je ook wel wat meer contact hebben met de mond..

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:17

Wat heb je toch altijd leuke paarden en pony's onder het zadel Lachen

Dit vind ik wel een hele leuke, dat gaat vast een geweldige veelzijdige kinderpony worden Ja

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:19

mooi zadel maar ik vind hem er een beetje te veel naar voren liggen, en de beugels mogen een gaatje langer!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 23:25

over het zadel, hmm kan ik wel over inkomen dat het misschien wat ver naar voren ligt. Het is natuurlijk dan ook een zadel wat normaal op paarden ligt, en nee ik ga geen kleiner zadel aanschaffen, want zo vaak hoef ik dat natuurlijk ook niet te gebruiken. De kinderen rijden dadelijk wel met een kleiner zadel Knipoog

@Joscaa, wellicht ligt dat met mijn onderbeen er wel aan dat ik normaal met een dressuurzadel rijdt en niet met een springzadel.
@beloved, ik probeer ook wel contact met haar mond te houden, maar ze vindt dit nog niet altijd even leuk en daarom ben ik wat voorzichterig met d'r en probeer vanuit ontspanning meer contact te zoeken.
@miss_petit, dat denk ik ook!
@clisau, nee van mij hoeven de beugels niet langer, a is dit mijn normale springmaat, b is dit een kleine pony en anders steek ik er te ver onderuit en c kan ik zo beter contact houden en aansporen op de plaats waar de kinderen ook zitten.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:36

stephanie, ik vind het er netjes uit zien!! Ik zie dit veel liever, dan dat er iemand in die mond zit te trekken.. Ik zou zeggen ga zo door, want je weet tenminste waarje mee bezig bent Knipoog