Stella & Meya, onderlinge dressuurwedstrijd L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meya_

Stella & Meya, onderlinge dressuurwedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 10:40

Hee. Lachen Gister had ik een onderlinge dressuurwedstrijd. Ik vond het rijden woensdag en donderdag super gaan. Vrijdag was ze een beetje sterk, maar goed. Voor mijn gevoel zag het er goed uit.
In de losrijbaan ging het goed, had mijn zweep vergeten maar ze reageerde alles op mijn been alleen moest actiever, maar daar kreeg ik 5 min. voor mijn proef een zweep voor. En we stapten de ring in, en ik schaam me eigenlijk nu ik de foto's terug zie.
De eerst komende tijd geen wedstrijden voor ons. Knipoog

Verbeteren:
*houding ( schouders naar achteren, op de kont zitten, handen, benen .. alles )
*ronder en dieper
*ontspannender
Commentaar is welkom, maar ik weet dat het er niet uit zag Bloos ( had wel 179 punten Gaaaap )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn door mijn tante gemaakt, en heeft ons ook nog buiten op de foto gezet.
Hier de link voor ITP:
Stella & Meya, na de wedstrijd nog ITP

Pep1997

Re: Stella & Meya, onderlinge dressuurwedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:13

Er zitten zeker hele goede stukken in als ik het zo van de foto's bekijk. Wat mij opvalt van de foto's is dat je heel erg in een stoelzit zit. Als ik je paard onder je vandaan zou halen dan klap je achterover. Het is de bedoeling dat als ik je paard onder je weg zou halen dat je met beide benen op de grond zou blijven staan. Ik vind zeker niet dat ze ronder en dieper moet. Ze komt af en toe met haar neus eruit maar liever dat dan een paard die met zijn kin op de borst loopt en dus achter de loodlijn komt. Dit zijn even de eerste indrukken hoor van mijn kant. Ik wens je heel veel succes en blijf lekker oefenen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:20

Ik vind je houding op zich prima, en jullie zijn een leuke combinatie. Het andere rijtechnische commentaar wat je zelf geeft klopt wel. Ik denk dat ontspanning daarin het allerbelangrijkste is. Als er meer ontspanning is wordt de nageeflijkheid ook beter. Maar 179 punten is helemaal niet verkeerd toch? Bijna een winstpunt.
Op de foto's lijkt het wel net of je zadel iets te ver naar voren ligt. Met halsstrekken is het belangrijk dat je wel contact houdt (paard moet je hand volgen) het lijkt nu net alsof hij van voren helemaal is losgegooid.
Misschien dat de punten die nu in de proef wat minder gingen vooral een stukje wedstrijdspanning zijn omdat je aangeeft dat het verder wel goed gaat? In dat geval zou ik niet stoppen met wedstrijden maar gewoon nog een paar onderlinge wedstrijden rijden om meer ervaring op te doen. Een goede instructie kan helpen om de puntjes op de i te zetten zodat je net dat puntje meer kan rijden in je proef. Succes!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 09:06

helemaal geen reacties meer? Boos! Bloos

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 09:10

Dankje wel voor die 2 reacties Knipoog Nou ze kan veel beter lopen dan dat hier te zien is, voor foto mag je me wel pb'en Bloos Maar afgelopen maandag met les deed ze heel erg sterk, mijn instructrice zei: "Ik heb jullie vaak veel beter gezien, ze loopt er gewoon onderuit, (wou steeds harder dan dat de bedoeling was als ik steeds contact met der mond had) Ze zei dat ik gewoon nu goed moest doorzetten. Ook al hield ik het zelf maar een kwartiertje vol, omdat ze zo sterk deed, moest ik maar wat korter rijden. Maar het liefst gewoon zolang als anders, ze moest maar gehoorzamen Knipoog" De laatste zin zei ze niet letterlijk, maar daar kwam het wel op neer Bloos

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:12

Ik vind het er echt nog niet zo slecht uit zien!
En waarom jezelf schamen. Beter kun je in die tijd kijken wat en hoe iets beter kan. Met jezelf schamen zal het niet beter worden. En daar is ook geen reden voor. Het enigste wat je kan doen is proberen het volgende keer beter te doen. En gewoon heel hard trainen op de punten waarvan je weet dat ze minder zijn.
Het heeft denk ik ook weinig zin om nu een hele tijd geen wedstrijden te gaan rijden. Gewoon doen! Daar leer je van. Door veel ervaring gaat het vanzelf beter.
Heb wat meer zelfvertrouwen! Zo slecht gaat het namelijk niet

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:17

Ik vind het er ook niet zo slecht uit zien hoor, waarom ga je er niet gewoon mee door, voor je eigen ervaring, maar ook voor je paardjes ervaring.

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:44

mijn commentaar weet je Knipoog voor de rest ziet het er goed uit

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 12:13

Omdat ik eigenlijk niet voor banketstaaf wil staan op wedstrijden Clown want Stella en ik hebben wel eens veeel beter gereden en betere combinatie geweest Knipoog Niet dat het niet meer klikt tussen ons dat wel, maar ik moet er meer tijd in steken. Ga ik ook zeker weten doen, maar met mijn school is ook niet alles gemakkelijk Bloos

Maar ik ben van plan 9 maart naar Laurens van Lieren te gaan, en misschien 23 februari nog een wedstrijd in Zwaagwesteinde maar dat weet ik nog niet Knipoog

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:32

heej meya,
Leuke foto's..
Het was inderdaad niet jullie beste proef maar schamen hoef je je er ook weer niet voor Tong uitsteken
Probeer goed je hakken uit te drukken, en niet te blijven friemelen met je handen als ze al na geeft Knipoog
Het wijken en de galop gaan steeds weer een stukje beter dus jullie komen er wel Knipoog
Haha..
xx Hilde

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:29

hey meya,

leuke foto's, het commentaar word al gegeven.

rij je nog wel eens op Sandy?
Ik kom binnenkort eens op bezoek bij jullie...