het mysterie van de eeltplekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

het mysterie van de eeltplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 23:11

mjah.. beetje rare titel,maar kan het niet anders vertalen Clown

het zit namelijk zo, ik rij eigenlijk altijd zoals je de teugels moet vasthouden, en zou dus vanwege de teugels geen eelt op de knokkels van mijn ringvinger moeten hebben,omdat de teugel op het zachte deel rust tussen 2 knokkels in ( volg je hem nog? Knipoog )

maar.. nu komt het mysterie... ik heb namelijk freak vingers Nagelbijten / Gniffelen
Op beide ringvingers heb ik op het laatste kootje/knobbel flinke eeltplekken van de teugels. ( aan de buitenkant van de knobbel zeg maar ) verder geen probleem, ik heb nou eenmaal lichtelijk vaak veel teugels in handen, maar wat mij vooral verbaast is de plek.
Hoe krijg ik het in godsnaam voor elkaar om precies op dat kootje/die knobbel eeltplekken te krijgen Verward

bij deze de vraag, waar zit bij jullie het eelt op de vingers en wie heeft een idee hoe ik aan mijn debiele plekken kom?

Alicia2u

Re: het mysterie van de eeltplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:14

Misschien omdat je vingers op die plek tegen/langs elkaar wrijven als je de teugels vast hebt? De nagel/topje van je pink zit op die plek, en daar zou geen eelt groeien lijkt me, maar op je ringvinger wel.

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 02:30

Hee dat heb ik nou ook, wat grappig, maar sorry ik heb geen idee hoe het komt, bij mij is het nu wel minder nu ik erop let dat ik de teugel op de goede plek houdt.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 02:38

heb dat ook heel erg gehad, maar dat kwam omdat ik met mijn handen "open" reed, nu moet ik er op letten dat ik echt goed vuisten maak en....taraaaaaaaaa de eelt daar is weg...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:02

Waarschijnlijk schuurt juist het bovenste randje van je teugel langs je kootje. Je vinger is daar iets dikker, dus heb je daar meer kans op schuren. EN waar het schuurt, daar komt eelt.
De meeste ruiters hebben daar wel iets eelt zitten, behalve degene die de teugels helemaal bij het eerst kootje vast hebben, die hebben daar eelt zitten.
Niks vreemds aan dus.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:27

Ik weet nou niet precies waar je het bedoeld, maar het kan best door wrijving ofzo komen. Kan je even plaatje zoeken en aanwijzen waar het zit?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:29

Ik had daar altijd blaren, nu rij ik met handschoenen, nu heb ik af en toe wel wat eelt maar dat haal ik dan weg. Zodra ik één keer zonder handschoenen rij heb ik weer blaren.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:14

Ik rijd vaak met handschoenen en ik heb echt nog nooit eelt gehad van de teugels, ook niet toen ik zonder reed. Vaak komt het wel juist door een randje, dus misschien zit het randje van je teugel toch daar? Maar misschien ook iets minder kilootjes in je handen proberen te houden, want dat maakt wel verschil!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:28

ik zal morgen eens kijken hoe ik na 5 minuten de teugelvoering heb zitten
@ jethafa: ik rij inderdaad met veel druk op de teugels, maar dan zou ik op mijn andere vingerkootjes ( de 1e) eelt moeten hebben,maar dat heb ik dus weer niet.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:13

Ik heb ook een tijdje eelt gehad op die plek, maar bij mij kwam het doordat ik m'n vingers helemaal "oprolde" en de teugel (die idd ook op die zachte stukjes van ringvinger en pink rust) ook langs dat bovenste kootje schuurde.

Nu is het zomaar opeens weg en ik heb niet het idee dat ik m'n teugels anders vasthoudt? Verward

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:00

Misschien raken je handen tijdens het rijden de schoft, en schuren daar telkens langs? Ik rijd soms mijn knokkels tot bloedens open als ik ze wat (te) laag houd.

_XxJulxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:34

Ja inderdaad, of dat ze tegen het zadel aan komen of zo..?
Maar dan krijg je meestal geen eelt maar dan gaan je handen bloeden ofzoo..
Het is inderdaad heel vreemd. Knipoog