2x per dag dressuren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0o_Jade_o0o

2x per dag dressuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 20:32

Hallo,
Ik heb een erg leuk ponykamp gevonden dat me heel erg aanstaat. Enkel voor mensen met een eigen pony van B-L niveau en er wordt zitles gegeven, kür op muziek geoefend & gewone dressuur van mensen die er echt wel verstand van hebben.
Het enige probleem is dat er 2x per dag gereden word. Ik ben een recreatieruiter die graag een stapje in de dressuurwereld wil zetten, maar niet ten koste van het plezier van mn pony.
Vinden jullie het eerlijk t.o.v. je pony als je 2x per dag dressuurt?

Tinky12

Re: 2x per dag dressuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:38

Ik vind 2x per dag best veel voor een pony die alleen recreatief gereden wordt,1x per dag(al pittig genoeg) en daarna lekker naar buiten lijkt mij fijner voor zowel jouw als voor je pony.
Misschien moet je eens kijken of je in contact kan komen met iemand die dit kamp al eens heeft gedaan Knipoog
Anders zou ik informeren of je het aantal lessen niet kan inkorten of een ander kamp opzoeken waar je wat flexibeler bent.

Groetjes,Tinky

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:42

Ligt aan je paard..

Mijn pony heeft het na 1 x per dag 2 dagen achter elkaar
alweer gezien met dressuur..

Dan moet ik al weer iets anders verzinnen..

Andere paarden vinden het enig.. alleen maar dressuur..

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:13

Ik zou op zoek gaan naar een ander kamp. Denk niet dat je paard gelukkig ervan wordt als je doorgaans een recreatieruiter bent. Heel goed dat je serieus een stapje verder wil komen, maar dan is het tijd voor een trainingsweek of wekelijkse les. Daar bereik je op termijn meer mee. Pooniekamp doe je voor de gezelligheid, afwisseling en lol met je knol idee. Dat daar ook serieuze les bij zit is prima, maar vooral de afwisseling maken het een pooniekamp. Voor je poonie best een zware belasting als die 2x per dag moet dressuren en het niet gewend is. Een dag is niet erg, maar een hele week>?

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 22:06

Oké bedankt.
Ik was er zelf ook niet voor, maar ik dacht dat ik misschien gewoon te snel medelijden had Clown .
Ik krijg om de 2 weken les, maar een stage waarbij elke beweging opgevolgd wordt zou me wel goed doen, aangezien ik door de week nog veel te vaak zit te klungelen. Clown Dan maar verder zoeken. Ach gut

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:08

klinkt mij als een zwaar werkkamp voor je beestje in de oren. Lachen
Goed voor een dressuurpony die dat best aankan, maar voor een recreatiepony lijkt mij dit idd teveel. Gewoon verder zoeken naar een kamp waar het 2de uur boscrossen is ofzo. Lachen Dat je pony het ook nog leuk blijft vinden.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:14

Imo kan het best, maar wel zorgen dat je pony voldoende conditie heeft.
En niet thuis alleen maar boscrossen en dan opeens een week 2x per dag dressuur.
Ik denk dat het wel kan, maar dan moet je je pony er wel goed op voorbereiden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:34

Ik denk dat het er gewoon vanaf hangt hoe lang die keren duren Lachen Als het 2 keer een half uur is, kan het imo best. Als het 2 keer een uur is, kan het ook, maar misschien niet voor jouw pony?

Imo hangt het er dus een beetje vanaf van de tijd en van wat jouw pony gewoon is.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:05

Mischien kan je voor 1 x per dag een pony van daar krijgen? Ik was eerst ook naar een ponykamp geweest en daar reden ze soms ook 3 uur per dag en als het teveel voor mijn pony werd kon ik gewoon een pony van daar nemen. Meestal reed ik dan 1 x per dag op mijn eigen pony en 1 x per dag op een paard van daar Clown

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:41

Nergens voor nodig, zeker niet als hij braaf is. Doet hij het goed wordt ie "beloond" met nog een keer een uur lopen i.p.v. lekker in de wei met vriendjes.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:46

Ik zou het niet doen, tenzij je vanaf nu meteen begint met dresuuren en dat opbouwen zodat de 2 x op een dag voor je pony te doen is wanneer dat kamp is.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:49

Dat kunnen ze best wel aan ...
Alleen, hoeveel tijd zit er dan tussen de 2 lesuren ?
Want ik heb ook zo'n kamp gedaan ...en er zat 2,5 uur tussen de lessen. Dat vond ik nogal snel opeen ...niet dat ze tegen dan niet uitgerust zijn maar dan lijkt het net alsof je em net terug op de wei hebt gezet & dan ga je em alweer terug halen.
Niet alle paarden/pony's zijn er dol op 2x / dag gereden te worden. Maar het kan best wel.
Het zal wel even aanpassen zijn voor je pony als ie recreatief gereden werd & dan opeens 2x / dag dressuur moet lopen.
Maar mss kan je 1x / dag met je pony rijden & het ander uur een pony van daar rijden ?
Want dat kon wel op het kamp dat ik heb gedaan. Weet niet of dat ook bij jou op kamp kan.
Veel plezier !

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:19

Ik denk op zich dat je pony dat best wel aan kan hoor. Ik heb ponykampen meegemaakt waar toevallig een hele groep mensen met eigen paarden mee reden van allerlei niveau. Die kregen ook twee keer per dag les en we hebben niet gemerkt dat de ponies er genoeg van kregen.

Anders kun je altijd besluiten om m een keer op de wei te zetten in plaats van mee te rijden.

Bucalouas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:51

Ik kreeg vroeger op zaterdag 1 x een kwartier á 30 min een privé les en dan na 2 uur ongeveer 1 uur les!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:53

Opzich zou het best kunnen, als ik er (heel af en toe) er voor de 2e keer op een dag erop zit, is ie zooo fijn te rijden!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:55

Ik dnek, als je nu al begint met opbouwen, en er genoeg tussentijd in zit, het wel kan.
Als jij liever nie hebt, die je toch niet?
Je kan toch ook met je pony tutten of wat anders odne als de anderen hun 2e les nemen. Of bv het 2e uur wat rustiger aan doen met rijden?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:55

Er wordt 2x per dag gereden, maar is dit 2x per dag dressuurles? Of is er hiervan 1x dressuur en de andere keer lekker naar buiten? daar zit ook een verschil in natuurlijk.

Als het echt 2x dressuur is dan kan dit ook makkelijk hoor, maar dan moet je wel ervoor zorgen dat je pony genoeg conditie krijgt. Ik rijd in de zomer ook soms 2x, maar dan wel 1x dressuur en dan in de avond of in de vroege ochtend vaak nog een buitenritje. Krijgt ze niks van hoor, ze vind het alleen maar prachtig!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:56

Ik zou het ook niet doen.

Als het 1x per dag dressuur is en 1x per dag een bosritje, crossles oid vind ik het al beter, wat meer afwisseling. maar dan nog vind ik het vrij zwaar

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:27

2 keer per dag rijden is niet echt overdreven veel, maar het lijkt me niet zo leuk voor je paard, 2 keer per dag dressuur, misschien wel 1 keer dresuur en dan naar buiten.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:49

Dat was bij ons op kamp dus ook ,
Mijn vorige paard kon dat perfect aan ,
Al stapte ik heel vaak tussen de drafmomenten in de lessen omdat ik het toch best veel vond ,
Mijn paard nu zou het nog totaal niet aangekund hebben ,
Dus reed ik gewoon niet ,
Want met een paard van daar vind ik best zielig ,
Aangezien die s avonds in de lessen ook nog moeten lopen ! x

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:52

als ik vragen mag welk kamp is dit en waar en evt. website? mijn vriendin zoekt ook namelijk een ponykamp met veel dressuur

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:21

ik denk dat als je graag dat wilt..
het moet obouwen thuis
want dat is teveel aangezien je pony niet zoveel conditie daarvoor heeft
echt drssuuren is hard werken
en om het dan 2 keer te doen is zwaar

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:09

hoi,

Het zou best kunnen als je het nu al een beetje opbouwd met wat meer dressuuroefeningen enzo te rijden.

Op elk ponykamp rij je wel 2x op een dag tenminste waar ik heen ben geweest wel.

Maar daar deden ze gewoon sochtends dressuurles smiddags springen of buitenrit.

ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar het moet wel kunnen hoor gewoon wat meer gaan trainen.

Succes ermee.

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:29

ik neem aan dat het niet 2 x pd een uur zwaar trainen is=

Sjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:07

Ik vind 2x per dag dressuren best veel, het ligt er natuurlijk nog wel aan of dit bijvoorbeeld een half uurtje is, of een heel uur.
Ik denk zelf dat ze een half uurtje doen, maar dan nog vind ik het voor de recreatie ruiter te veel.
Zelf zou ik er niet aan beginnen. Knipoog
Waarschijnlijk zal je pony het (mits hij/zij gezond is) qua conditie (makkelijk) uithouden.
Maar als je als recreatie ruiter/ pony er plezier in wil houden, ga dan niet gelijk twee keer per dag dressuren, dat een hele week. Grote kans dat je pony dan ontdekt dressuur helemaal niet zo leuk te vinden. Knipoog