Eerste wedstrijdje (B) + kerstrit in het roze

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vuyatela

Eerste wedstrijdje (B) + kerstrit in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 11:51

Begin november reed ik met mn paard onze eerste wedstrijd. Haha!

Wedstrijd is héél goed verlopen voor de eerste keer en was me echt om het plezier te doen ( opzet geslaagd dus Haha! ).

Mijn cap : een stukje van het koordje is losgekomen tijdens het rijden en vandaar dat ie zo naar achter valt. Moet ik nog steeds oplossen Bloos

( Foto's zijn stills uit filmpje vandaar mindere kwaliteit).
Afbeelding
# 1

Afbeelding
# 2 aanspringen in galop op de volte : been véél te ver naar achter Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volgende foto's zijn van training op kerstdag : rijden ging voor mijn gevoel niet zo goed als anders en hij was echt heel erg gespannen. (Liep er misschien niet graag als 'homopaardje' bij Duivel . )

Afbeelding

Afbeelding
# 8
Afbeelding

Afbeelding
#10 ( lijkt alsof ie enorm op de voorhand valt maar de foto is gewoon scheef genomen )

Afbeelding
# 11 Eerste pasjes SB : hier zou ik nog graag goeie tips voor krijgen. We zijn wel pas bezig met de zijgangen te oefenen!!

Afbeelding
# 12

Afbeelding
#13 wijken voor de kuit

Afbeelding

En tot slot met zijn vriendinnetje Lovers :
Afbeelding

Er zijn nog ontzettend veel verbeterpuntjes onder andere:
* handen hoger houden
* benen niet optrekken en tenen naar binnen
* waslijntjes!

Dus kom maar op met die tips!! Haha!

katrien13

Re: Eerste wedstrijdje (B) + kerstrit in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:55

ik vind de wedstrijdfoto's er ontspannen uit zien:D
Leuke set trouwens!:P

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:56

Leuk paard probeer wel recht achter je paard te blijven zitten. En je handen wat meer bij elkaar te houden je rijdt iets met gestrekte armen Wat waren je punten ?? Lachen

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 11:58

katrien13 schreef:
ik vind de wedstrijdfoto's er ontspannen uit zien:D
Leuke set trouwens!:P

Bedankt! Haha!

netam12 schreef:
Leuk paard probeer wel recht achter je paard te blijven zitten. En je handen wat meer bij elkaar te houden je rijdt iets met gestrekte armen Wat waren je punten ?? Lachen

Ja dat zegt mijn instructeur ook altijd dat mijn armen véél te gestrekt zijn.
Als ik er echt bewust op let en er goed op doortrain dan doe ik het wel 'goed' Maar tijdens de wedstrijd was ik vooral zenuwachtig Bloos .
Maar bedankt voor de tip!!

Ik heb 57% gereden en was 14e van de 24 deelnemers. Het was me niet om de punten te doen maar ik was toch dik tevreden!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:04

dat bontje vind ik niet zo heel mooi Bloos , is het echt nodig? of ben ik de enigste die zich daar een beetje aan stoord?? Bloos

vind je er erg netjes op rijden!! Knipoog . het paard is volgens mij ook niet de makkelijkste qua bouw. (rond zetten, bij elkaar rijden)

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:11

Netjes hoor! Hoe lang heb je hem al? Lachen
Dat is het belangrijkste dat je er een goed gevoel aan overhoud bij de wedstrijd!
Bij de sb zou je kunnen proberen de schouder met je buiten hand&been naar binnen te zetten ipv scheef (foto 11 Knipoog ) gaan zitten en met je binnenhand naar binnen 'trekken' (dat is niet zo hoor maar wist even niet zo goed hoe ik dan moest zeggen Bloos ) Bij wijken ok recht proberen te blijven zitten (foto 13) , zo werk je het paard alleen maar tegen. Blijft moeilijk eh Tong uitsteken
Verder erg netjes hoor, mooie set ja! Pling
Laatst bijgewerkt door Bokel op 04-01-08 12:14, in het totaal 3 keer bewerkt

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:11

leuk paard!
oehh jouw roze sjabrakje.. daar benm ik verliefd op.!!! ga hem zo snel mogelijk bestellen !:D

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:35

ziet er super uit zeg! En trouwens die sterren op zijn kont zijn super stoer Knipoog

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:07

Wow wat een leuke reacties hier allemaal!! Haha!

CiiSau schreef:
ziet er super uit zeg! En trouwens die sterren op zijn kont zijn super stoer Knipoog

Bedankt!! Op zijn sterren krijg ik vooral heel leuke commentaren overal!

natas_joy schreef:
leuk paard!
oehh jouw roze sjabrakje.. daar benm ik verliefd op.!!! ga hem zo snel mogelijk bestellen !:D

Ik zag de sjabrak hangen en was zelf ook meteen verliefd!
Tis een HH trouwens Tong uitsteken

Bokel schreef:
Netjes hoor! Hoe lang heb je hem al? Lachen
Dat is het belangrijkste dat je er een goed gevoel aan overhoud bij de wedstrijd!
Bij de sb zou je kunnen proberen de schouder met je buiten hand&been naar binnen te zetten ipv scheef (foto 11 Knipoog ) gaan zitten en met je binnenhand naar binnen 'trekken' (dat is niet zo hoor maar wist even niet zo goed hoe ik dan moest zeggen Bloos ) Bij wijken ok recht proberen te blijven zitten (foto 13) , zo werk je het paard alleen maar tegen. Blijft moeilijk eh Tong uitsteken
Verder erg netjes hoor, mooie set ja! Pling

Bedankt!!
Ik heb het paard nu 2 jaar maar het is eigenlijk pas sinds maart vorig jaar dat we serieus aan het werk gegaan zijn en meer dressuurmatig ( en evtl ook wedstrijdgericht) gaan trainen zijn.
Ik weet dat ik bij het wijken vaak nog heel scheef ga zitten : alsof ik probeer hem die kant uit te duwen hier moet ik dus heel fel op letten want zo breng ik hem inderdaad uit balans.
Bij de SB : hier komt hij vaak nog in verzet ( tegen mn hand) en daar moet ik ook aan werken.
Op deze foto 'overviel" ik hem een beetje met de oefening. Nu werken we aan ontspanning tijdens de zijgangen + de oefeningen goed voorbereiden want dat blijft voor mij vaak nog moeilijk.
Maar de zijgangen neem ik er sinds een paar weekjes af en toe bij dus het blijft nog goed oefenen!!

Itsmy1987 schreef:
dat bontje vind ik niet zo heel mooi Bloos , is het echt nodig? of ben ik de enigste die zich daar een beetje aan stoord?? Bloos

vind je er erg netjes op rijden!! Knipoog . het paard is volgens mij ook niet de makkelijkste qua bouw. (rond zetten, bij elkaar rijden)

Bontje op het kopstuk bedoel je dan?
Die is errond omdat hij vaak kleine schuurplekjes krijgt van het kopstuk als hij fel zweet, vandaar. Zoek nog steeds een 'merk' waar ie dat niet bij heeft.

Het is een paard dat je echt aan zn vel moet zitten.
Hij maakt zich met het rijden ook graag heel lang. Dus het is tijdens het rijden vaak een hele opdracht om hem mooi bij elkaar te rijden en dat lukt me nog niet altijd.
Nageeflijkheid is soms ook nog lastig maar eens hij volledig los is komt hij mooi naar beneden en blijft daar ook ontspannen lopen.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:13

Leuk paard, leuk setje. Zie ik zo roze, of is het bit ook echt roze? Hihi, het staat wel heel stoer!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:18

haffilover schreef:
Leuk paard, leuk setje. Zie ik zo roze, of is het bit ook echt roze? Hihi, het staat wel heel stoer!

Thankx!! Haha!
Nou was ik nog vergeten te vermelden : het bit is inderdaad ook roze maar dat is niet bewust gedaan hoor Knipoog .
Hij loopt super op een dubbelgebroken rubberen trensje ( appelbitje). Ik heb , zoals je ziet, 2 hoofdstellen en had dus ook 2 bitjes nodig. Ze hadden het tweede niet meer in zijn maat in de standaard gelige kleur, vandaar dus de roze kleur. Had het ook nooit eerder gezien! Haha!

Evaaa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:29

Leuk scheer patroon Ja

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:40

ziet er leuk uit!
punten die ik had zijn al genoemd dus hoef ik niet te herhalen Lachen
leuk paard! Haha!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:52

Nathaliia schreef:
ziet er leuk uit!
punten die ik had zijn al genoemd dus hoef ik niet te herhalen Lachen
leuk paard! Haha!

Evaaa___ schreef:
Leuk scheer patroon Ja

Bedankt!!! Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:32

Heey leuk paardje. Jullie zijn op de goed weg alleen let op je houding.
Ik heb even wat gekrabbelt in 2 foto's.
Als je iets niet begrijpt hoor ik het graag, maar moet nu eten.
Afbeelding
Afbeelding

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 10:52

@ lailapri : bedankt!!
Weet datk zéker op mijn houding nog moet letten.

Kan je even wat meer uitleg geven over je 'gekrabbel"?
Wil wel even zeggen datk op foto 2 daar ging aanspringen in galop en mn been dus ( veel te ) ver naar achter leg. Is natuurlijk niet netjes.
Dus tips zijn welkom!!

Wil ook nog even zeggen : daar rijd ik met sporen maar nu rijd ik enkel nog met mn zweep omdat ik van mezelf vind dat mijn beenligging zeker nog niet stil genoeg is om met correct met sporen te rijden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:39

Natuurlijk wil ik het toelichten.
Daar je met sporen rijdt probeer goed je knieën vanuit je heupen tegen het zadel te leggen, dus je hele been draaien zodat je knie netjes wordt aangelegt.
Als je je been naar achter legt om aan te springen doe dit dan ook vanuit je heup. Probeer zowiezo je benen vanuit je heupen wat naar achter te houden zodat er een rechte lijn ontstaan van schouder via heup naar hak. Stapel al je wervels recht op elkaar zodat het een stevige stapel wordt maar houdt het ook soepel. Dan kun je je schouders en bovenarmen laten afhangen en laat je overarmen drijven. Er moet ook een rechte lijn ontstaan van alleboog naar bitring. Als de lijn gebroken wordt kun je vaak niet meer soepel genoeg meebewegen in de bewegingen van het paard en zal deze het ook niet fijn vinden je hand op te gaan zoeken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:59

Ignis staat er weer super op, met die lange barbiebenen van hem (en ja, je hebt hem een bijpassend kleurtje aangemeten zie ik).
Qua houding: bij de SB zie ik je op foto 11 voor je uit kijken, volgens mij is het de bedoeling dat je lichtjes mee kijkt met je paard naar de overkant.
Voor de rest ziet hij er super uit!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:03

dan is het nog altijd ken hè ipv barbie Tong uitsteken of hij moet .... zijn....

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 17:14

lailapri schreef:
Natuurlijk wil ik het toelichten.
Daar je met sporen rijdt probeer goed je knieën vanuit je heupen tegen het zadel te leggen, dus je hele been draaien zodat je knie netjes wordt aangelegt.
Als je je been naar achter legt om aan te springen doe dit dan ook vanuit je heup. Probeer zowiezo je benen vanuit je heupen wat naar achter te houden zodat er een rechte lijn ontstaan van schouder via heup naar hak. Stapel al je wervels recht op elkaar zodat het een stevige stapel wordt maar houdt het ook soepel. Dan kun je je schouders en bovenarmen laten afhangen en laat je overarmen drijven. Er moet ook een rechte lijn ontstaan van alleboog naar bitring. Als de lijn gebroken wordt kun je vaak niet meer soepel genoeg meebewegen in de bewegingen van het paard en zal deze het ook niet fijn vinden je hand op te gaan zoeken.

Ok bedankt!! Hier kan ik echt wat mee!!
Zoals eerder vermeld rijd ik voor een tijdje niet meer met n spoortje omdat mijn beenligging en zit verre van perfect zijn en ik hier wil aan werken.
Ik laat me regelmatig filmen en merk ook dat mijn beenligging niet stabiel genoeg is om met n spoortje te rijden. Vaak prik ik bij elke stap en op de duur word hij ook immuun hiervoor. Vandaar dat ik dus rijd met enkel een dressuurzweep.
Ik ga proberen je tips toe te passen. Bedankt!

@ Foxy : Thanks!!! Zoals ze op stal zeggen : ' dat roze past wel bij zijn karakter' Nagelbijten / Gniffelen