Hier volgt een stukje koffiedik kijken, aangezien ik niet helderziend ben..
En niet weet hoe jij rijdt, hoe je paard is (hoe oud, hoe lang onder het zadel),
hoe vaak rij je..... etc.. etc.. wat jullie niveau is.. etc. etc..
Maar ik verveel me momenteel, want er is niets op tv.. dus ADHD gaat typen
Je schrijft zelf dat je je hand links niet ontspant als ze in aanleuning loopt..
Zou natuurlijk eigenlijk wel moeten.. als het paard netjes in aanleuning loopt
zou de druk links en rechts gelijk moeten zijn..
Overigens snap ik wel dat als jij meer druk geeft met links (of als je paard dat
aangeeft en jij erop reageert, dat ze naar binnen valt en niet op de hoefslag blijft..
Kan ook een balans probleem zijn.. Als je hem links scheef trekt.. waardoor ie zijn gewicht
maar naar binnen plaatst om niet om te vallen..(nou overdrijf ik weer)
(Eigenlijk rijdt in princiepe natuurlijk je paard met de buiten teugel de bocht door (en niet met je binnenteugel... ))
roep elke meter tegen jezelf, links niet vasthouden, links niet vasthouden.. links niet..
(handiger als iemand anders je erop wijst, maar ja, je hebt niet altijd iemand naast
of in de bak staan neem ik aan.. )
Als je paard gaat rennen als je je teugels langer maakt,
(wat je zelf schrijft) was ze ook niet goed in de aanleuning..
Aangezien een paard wat goed in aanleuning loopt, ook met langere (geen waslijnen uiteraard)
teugels in aanleuning kan blijven lopen en het tempo hetzelfde zou moeten blijven..
Moet je uiteraard netjes meer teugel geven, en toch aanleuning blijven vragen. niet zomaar
teugels los gooien..
Reageert je paard goed op je been? en je zit?
En dan bedoel ik dus niet dat ie zelf haast heeft, maar dat jij het tempo regelt..
Wat doet hij als je bijvoorbeeld een slangevolte gaat rijden? met gelijke druk?
links en rechts? valt hij dan ook naar binnen bij een bocht naar links? of alleen in de
hoeken van de bak???
Wat doet ie als je probeert met een recht gesteld paard de hoek door te komen?
dus geen buiging aan hem vraagt? En dan ook echt erop let dat je teugeldruk
links en rechts gelijk is? (wel sturen met je buitenhand uiteindelijk, anders klapt ie
waarschijnlijk op de bakrand... aangezien het een fjord is.. en als jij niet stuurt
vermoedelijk gewoon rechtdoor stampt..)
overigens is goede instructie vinden, ook nog wel eens een kunst geef ik toe..
Succes in ieder geval... Probleem lost zich vast wel op!
Ik kom ook elke dag weer nieuwe grappen van mijn paard tegen!
Maakt het paardrijden leuk! weer een uitdaging!