Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Flew schreef:Als mijn paard ergens van schrikt negeer ik dat gewoon en rij ik door.
Als hij bang is, laat ik hem kijken, en beloon ik hem als hij er langs gaat.
Itsmy1987 schreef:ja maar hij gaat stil staan!.. schrikreactie is bij mij opzij springen, dat wel negeren
. 
MaartPaard schreef:Ik vind het eng als ik in galop zit en hij wil ineens stilstaan dat wil ik gewoon voorkomen. Het helpt dus om hem gewoon meteen een tik te geven als ik voel dat hij dat gaat doen. Als hij weer netjes loopt dán beloon ik hem. Opzij springen heb ik ook een hekel aan dat doet hij ook als hij een liggende boom ziet ofzo. Hoe voorkom je dat opzij springen dan?
(klinkt heel makkelijk maar is soms erg moeilijk, heb er zelf soms ook moeite mee) en meestal is het opzijspringen heel plotseling en (niet toevallig) ook vaak op de momenten dat jij zelf er ff niet helemaal met je aandacht bij bent
(dus je ook geen oefeningen met je paard doet) (erg irritant soms, juist op die momenten dat je zelf een beetje aan het dagdromen bent
) Flew schreef:Als hij bang is wil ik juist dat hij kijkt, gewoon even rustig kijken wat het is of doet, en dan gaat hij er vaak wel langs.
MaartPaard schreef:Heey!
Soms als ik lekker aan het rijden ben staat mijn pony opeens stil terwijl er helemaal niks aan de hand is. Ik geef hem dan gewoon een tik en rij gewoon door beloon hem als ik hem weer aan de praat heb en daarna staat hij ook niet van elk scheef bloemblaatje stil.
Is dit de goede manier? Hoe lossen jullie zoiets op?

ikke20 schreef:dit doe ik ook. vooral als ik het onnodig vind dat hij schrikt. dan krijgt hij ook wel een tik