Verle N. (v. OOSeven)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Verle N. (v. OOSeven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 17:41

Jaja hier is mijn knappe dame weer. Haha!

Ik was zo eens op de computer foto's aan het kijken en aangezien het de laatste tijd allemaal niet zo lekker meer ging. Dacht ik dat het wel leuk was om eens een paar foto's van haar bij HAW te zetten!

We zijn nu officieel L1+3 in 3 wedstrijden... Helaas naar mijn idee allemaal onverdiende punten geweest. Ze was de laatste tijd veel te gspannen en het ging gewoon niet lekker meer. Dus ben ik gestopt met wedstrijden en even eens een flinke stap terug.
Ze is een tijdje terug erg ziek geweest, zware koliek en 3 weken geleden trapte ze haar ijzer er onder uit en ja een lichte peesblesure. Nu loopt ze weer top en ben ik haar langzaam aan weer aan het oppakken, dit gaat gelukkig erg fijn! Ik rij haar gemiddeld 2 a 3 keer in de week op dit moment.

Ik heb geen foto's van dit moment, maar zou toch wel graag rijtechnisch commentaar willen op deze foto's! Ik zal zo snel mogelijk weer eens een keer foto's maken van nu. Lachen

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding
En voetballen, daar was en is ze helemaal gek op. Haha!

Nou kom maar op, laat maar horen wat je er van vind. Haha!

duodenum

Re: Verle N. (v. OOSeven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:43

Heej Haha! Leuke foto's en mooi paard Knipoog
Jullie zijn een leuke combi Lachen
Ik zou je paard liever nog iets meer op het achterbeen zien lopen, ze loopt nu op alle foto's iets op de voorhand Lachen Maar aangezien je een hele tijd niet hebt kunnen rijden vind ik het er zeker niet slecht uitzien Haha!.

edit; op foto 10 en 11 loopt ze wél mooi op de achterhand Knipoog zo zou ik haar liever willen zien lopen Knipoog word het beeld stukker mooier van Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:46

Meer op je kont zitten op meerdere foto's, pas op pianohandjes, hakken laag, probeer meer rechtop te zitten en je ellebogen aangesloten te houden. Je rijdt hem vriendelijk en het is echt een leuk paard.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 18:01

Dank jullie voor de snelle reactie!

wiseguy15 schreef:
Heej Haha! Leuke foto's en mooi paard Knipoog
Jullie zijn een leuke combi Lachen
Ik zou je paard liever nog iets meer op het achterbeen zien lopen, ze loopt nu op alle foto's iets op de voorhand Lachen Maar aangezien je een hele tijd niet hebt kunnen rijden vind ik het er zeker niet slecht uitzien Haha!.

edit; op foto 10 en 11 loopt ze wél mooi op de achterhand Knipoog zo zou ik haar liever willen zien lopen Knipoog word het beeld stukker mooier van Lachen

Ze mag inderdaad een heel stuk meer op de achterhand. Lachen
Foto 10 is op de Brabantse kampioenschappen in Zeeland, dus nog niet heel lang geleden, foto 11 is van vlak daar voor (ofja ong 5 weken).

(Foto's staan trouwens vrij goed op volgorde, niet helemaal.)

Nikka schreef:
Meer op je kont zitten op meerdere foto's, pas op pianohandjes, hakken laag, probeer meer rechtop te zitten en je ellebogen aangesloten te houden. Je rijdt hem vriendelijk en het is echt een leuk paard.

Haha meer op mijn kont zitten ja Haha!
Dat vind ik heel moeilijk, omdat ze zulke grote gangen heeft. Vooral de galop is erg groot!
Maar daar zijn we al best hard mee bezig, draf gaat steeds beter. Galop blijft moeilijk voor mij. Ook omdat ik in de galop wel moet zorgen dat ze blijft lopen en redelijk rond blijft, anders wordt ik echt gelanceerd Haha! Dat is ook de reden waarom ik het moeilijk vind recht op te blijven. Knipoog (al is het geen goed excuus Bloos )

Pianohandjes wist ik nog niet! Daar ga ik nu echt op letten.
Wat ik wel al wist was dat ik mijn rechterhand in rare bochten ging wringen, omdat ik weet dat die sterker is dan links. Zo probeerde ik er dus voor te zorgen dat die hand niet sterk kan worden, maar het zag er werkelijkwaar niet uit. Bloos
Dat gaat nu gelukkig wel weer beter, ook heb ik meer controle over die hand Vork

Bedankt voor de reacties!

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 07:43

Hey Meis,

Ziet er goed uit allemaal, alleen inderdaad op je kont blijven zitten valt zo ineens op hahaha Knipoog
Ik zie zelfs mijn auto op de foto staan, met de wedstrijd bij ons hihi

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 08:18

hey leuke foto's.

Ik had nog wel een tipje, misschien kun je iets meer recht voor je uit of omhoog kijken. op de fot's lijkt het net alsof je heel erg naar het zand aan het turen bent.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 08:33

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:20

probeer je schouders wat verder naar achter te doen dan ga je ook rechter zitten ! Knipoog
en inderdat wat meer in het zadel zitten ! Bloos
veder leuke foto's Haha!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:25

Afbeelding

Familie?

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:11

Leuk paard hoor. Probeer haar wat meer haar achterhand te laten gebruiken. Ze valt nu ietsjes op de voorhand, waarbij jij ook nog een beetje naar voren hangt af en toe (maar je hebt veel sta-moment foto's, dus ik kan het niet helemaal goed zien) en je ziet bijvoorbeeld aan haar hals dat ze daar weinig spieren heeft. Longeren met een hulpteugeltje om wat spieren te kweken is niet verkeerd.

Probeer zelf dus recht op te blijven zitten en je handen netjes rechtop en ook bij elkaar! Soms houd je ze erg wijd.

Verder succes en knap dat je een stapje terug durft te doen!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 12:29

Haha, Christel nu je het zegt! Had het eigenlijk nog niet eens gezien dat het jouw auto was.. Haha!

Jeetje Annelies! Wat lijkt die van jou veel op Verle zeg Scheve mond
Niet geweten dat die zoveel op elkaar leken!! Allebei echte OOSevens! Haha!
Ook de jouwe heeft rechts achter een wit voetje en een grote bles! Zelfde kleur, zelfde uitdrukking van der hoofdje, Verle heeft een dubbelganger Haha! Vork

Rechtop zitten moe tik dus echt nog aan werken, gaat (voor mijn gevoel dan) wel steeds beter, omdat ik makkelijker mijn rug kan ontspannen. Dat vond en soms nog, heel erg moeilijk. Komt omdat ik met het zadelmak maken van deze dame mijn rug gebroken gehad heb. Maar er wordt dus heel erg aan gewerkt.

Wat ook meetelt is dus als Verle ontspant en fijn aan het lopen gaat, het mij ook net ietswat makkelijker afgaat! Knipoog

Jethafa schreef:
Leuk paard hoor. Probeer haar wat meer haar achterhand te laten gebruiken. Ze valt nu ietsjes op de voorhand, waarbij jij ook nog een beetje naar voren hangt af en toe (maar je hebt veel sta-moment foto's, dus ik kan het niet helemaal goed zien) en je ziet bijvoorbeeld aan haar hals dat ze daar weinig spieren heeft. Longeren met een hulpteugeltje om wat spieren te kweken is niet verkeerd.

Probeer zelf dus recht op te blijven zitten en je handen netjes rechtop en ook bij elkaar! Soms houd je ze erg wijd.

Verder succes en knap dat je een stapje terug durft te doen!

Je hebt inderdaad helemaal gelijk. Lachen
Ze heeft weinig bespiering op haar hals, ofja.. Ze heeft meer dan genoeg spieren, maar het is niet ontwikkeld. We longeren haar nu ok geregeld, minimaal 1x in de week met de pessoateugel, meestal 2x in de plaats van rijden. (Ze werkt meestal dus 3 a 4 dagen in de week een half uur) Zie haar nu wel verbeteren, vooral haar hals vind ik steeds mooier worden. Ze heeft ook veel problemen met op gewicht komen en blijven! Ze is nogal snel mager, dat zal denk ik ook wel ergens meetellen?

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:30

leuke foto's en heel mooi paardje

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:43

Quir schreef:
Jeetje Annelies! Wat lijkt die van jou veel op Verle zeg Scheve mond
Niet geweten dat die zoveel op elkaar leken!! Allebei echte OOSevens! Haha!
Ook de jouwe heeft rechts achter een wit voetje en een grote bles! Zelfde kleur, zelfde uitdrukking van der hoofdje, Verle heeft een dubbelganger Haha! Vork

Ja, de bles is echt exact hetzelfde, dus het vooraanzicht is gewoon een kopie. (De mijne heeft links voor ook wit trouwens, maar op de foto niet te zien doordat de bak een beetje nat was Haha! . )

Op de foto's ziet Verle er lekker ontspannen uit. Goed beeld voor deze leeftijd/graad van africhting.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:58

OK dan! hé daar is ze weer, mooi beestje hoor, ziet er weer super uit

jullie komen er wel Haha!

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:23

ziet er goed uit maar je zit soms een beetje naar voren

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:50

leuke OO seven hoor Lachen
Probeer soms, iets meer je schouders naar achteren te doen,
Maar mooi aansprekend hoofdjes zit erop zeg Tong uitsteken

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 00:55

Jaa hoofdje is leuk he?! Haha, was opslag verliefd op dat koppie toen ik der voor het eerst zag en eerlijk zeggen, dat ben ik nog steeds... Zeker als ze lekker ontdeugend kijkt. Lovers
Haha..

Ohh Annelies, haha Verle heeft ook links voor klein beetje wit. Haha!
Grappig zeg! Precies dezelfde aftekeningen, en jaa koppie is exact het zelfde! Even mooi, jouwe heeft net als Ver een hoofdje om verliefd op te worden. Haha!

Verder iedereen bedankt voor de reacties!! Lachen

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 09:56

Wat fijne oefeningen zijn om een paard beter op de achterhand te krijgen zijn korte overgangen rijden. Van draf naar stap, 2 passen stappen en weer wegdraven. Zo een keer of 3 op een lange zijde. En de paarden gaan meer zitten, en ze worden sneller aan je been. Als je paard mee gaat denken een paar schijnovergangen rijden. Vanuit draf langzamer draven, als ze in stap dreigt te vallen weer naar voren draven.

Succes!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 17:17

Emeraldo schreef:
Wat fijne oefeningen zijn om een paard beter op de achterhand te krijgen zijn korte overgangen rijden. Van draf naar stap, 2 passen stappen en weer wegdraven. Zo een keer of 3 op een lange zijde. En de paarden gaan meer zitten, en ze worden sneller aan je been. Als je paard mee gaat denken een paar schijnovergangen rijden. Vanuit draf langzamer draven, als ze in stap dreigt te vallen weer naar voren draven.

Succes!

Bedankt! Haha!

Met korte overgangen zijn we inderdaad ook steeds meer bezig, ook met schijn overgangen.
Ook vooral om haar goed en snel op been en zit te krijgen en wat meer achter op komt!

Pakt ze gelukkig heel fijn op en ze neemt niet meer haar eigen initiatief, ze wacht nu netjes of ze écht moet stappen of weer naar voren moet. Dat was in het begin wel anders Haha!
Kreeg dan ook wel eens protest: ik moet toch stappen?! (en voor ze in stap zit weer weg draven) in het begin resulteerde dat nog wel eens op stukje op haar achterbenen! Gelukkig steigerd ze niet meer daarom, maar vaak deed ze het dus omdat ze het niet snapte!

Bedankt iig voor je reactie!