doris @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tara_doris

doris @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 00:12

voor het eerst sinds tijden fotos van doris (jmmr dat ie zo druk was Tong uitsteken )

nou hier komen ze :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

punten waar ik op moet letten

mijn benen die leven een eigen leven
mijn handen rechtop
en vooruit kijken

groetjes tara en doris

Preddy

Re: doris @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:03

Probeer zelf de ontspanning op te zoeken, hoe relaxter jij zit hoe meer het paard daar op inwerkt. Hakken uitdrukken en je been op zn plaats houden, druk jezelf in het zadel. En inderdaad wat je zelf al aangeeft: Vooruitkijken en handen stil op zn plaats. Zo vind jij ook goed je balans en helpt dat gelijk mee aan je houding. Zo te zien is het een sterk paard maar probeer hem meer lengte te geven wanneer mogelijk (ontspanning=beloning!) Natuurlijk zijn dit moment opnamen en het frisse weer werkt er ook niet aan mee natuurlijk Knipoog Heb je ook les?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 07:07

ik zou eens denken aan zitlessen,
je zit heel erg onstabiel, je staat op je tenen, dus ik zou ook vaker zonder beugels rijden,
en het gehele beeld is gespannen en onrustig.

vraag je instructie om zitlessen, dit kan evt ook op een ander paard .

tara_doris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 17:03

Preddy schreef:
Probeer zelf de ontspanning op te zoeken, hoe relaxter jij zit hoe meer het paard daar op inwerkt. Hakken uitdrukken en je been op zn plaats houden, druk jezelf in het zadel. En inderdaad wat je zelf al aangeeft: Vooruitkijken en handen stil op zn plaats. Zo vind jij ook goed je balans en helpt dat gelijk mee aan je houding. Zo te zien is het een sterk paard maar probeer hem meer lengte te geven wanneer mogelijk (ontspanning=beloning!) Natuurlijk zijn dit moment opnamen en het frisse weer werkt er ook niet aan mee natuurlijk Knipoog Heb je ook les?

2 keer in de week

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:04

Heey Tara

Was ie een beetje frisjes na een weekie stilstaan Tong uitsteken
Ik weet dat je goed leskrijgt dus daar ga ik niet over zeuren Haha!
eigenlijk niet een heel goed fotomoment als hij net een week heeft stilgestaan, maar ach krijgen we een beeld van hoe hij dan is.

@crossmonster, ik ga ook op mn tenen staan als mn paard steeds ontploft Lachen kan je de klappen veel beter opvangen, dan maar een keertje niet rijden zoals het moet. En tsja zitlessen kunnen natuurlijk nooit kwaad, voor niemand niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:24

nou ik ga toch liever niet op mijn tenen staan Nagelbijten / Gniffelen

als een paard bokkig is, ga ik juist meer steunen op de beugel (dus hakken meer uitdrukken!) en op de knie...

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:14

euhmm ja dat bedoel ik ook eigenlijk Lachen mn knieen in het zadel. Las ff verkeerd

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:39

haay.. probeer net iets meer de ontspanning te zoeken.. eigenlijk net als wat preddy al zegt.. maar ben er van overtuigd dat het dan een stuk beter zal gaan.. wat ook altijd helpt klinkt heel raar is gewoon gaan zingen tijdens het rijden.. nou begrijp ik wel dat het paard erg fris en sterk is.. vooral na een week stil staan.. maar probeer dit te oefenen als hij wat minder fris is.. ook je hakken uitdrukken en naar voren kijken geeft al een heel ander gezicht.. jah en je benen.. daar zul je ook drastisch op moeten oefenen.. als je op die punten oefent dan kom je er wel.. good luck Knipoog

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:50

netjes hoor Haha!

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:17

Hoi. Ziet er netjes uit hoor, vooral omdat die zo fris was!
Vind alleen dat de thiedemann een beetje strak staat, en begrijp me niet verkeerd ik heb niets tegen hulpteugels heb er zelf ook een tijd mee gereden Tong uitsteken