Vastzitten op rechts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SugarPlum

Vastzitten op rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 23:26

Ik heb sinds 2 maanden een BWP ruin van 5 jaar, lekker speels..
maar een schat van een paard..
2 weken geleden merkte ik dat hij last had op rechts en heb meteen een tandarts laten komen,
en jawel meneer had haken..
nu dacht ik, eenmaal die haken wegzijn, zal die stijfheid op rechts ook wel wegebben..
niet dus.. rechts zit steenvast, geen buiging in te krijgen..

Wat nu?? Driehoeksteugel? Gogh?

Groetjes!!

Renee__

Re: Vastzitten op rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:29

Tja, het kan verder gaan dan alleen z'n tanden, maar misschien is het ook wel stijfheid ja. Longeer is met bijzet, dan moet hij wel stelling en buiging aannemen.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:44

Hoi My_Chivas!
Als het geen medische oorzaak heeft, dan helpt dit misschien;
Ik heb namelijk hetzelfde probleem wel eens, voornamelijk wanneer het 'moeilijk' wordt voor het paardje waar ik op rijdt. De tip die ik heb gekregen is, om niet ook zwaar te worden aan de kant waar je paard zwaar is (want paarden zijn sterk). In plaats daarvan kreeg ik de opdracht om afwisselend een klein beetje (contra)stelling te vragen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:04

Je moet zorgen dat hij de teugel aanneemt die hij niet wilt aannemen.Links dus in dit geval,niet door te trekken,maar door met je been naar je hand toe te rijden.Heb je hem op links dan kun je de schouder met je been en zit hem schoudervoor rechts zetten als ware,waardoor hij recht loopt.Rechterteugel mag je alleen een hele korte effectieve ophouding op geven,maar voor de rest mag je daar absoluut niet aan trekken.Zowiezo nooit doen,als jij niet vasthoudt,kunnen paarden niks vasthouden. ;-}

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:18

Ik deel zeker de mening van swartbeessie, met name omdat ik dat soort oefeningen ook doe ivm vastzitten op rechts Lachen

Probeer ook is om de nek van je paard zover mogelijk een keertje tijdens het rijden naar je teen proberen te buigen Lachen En dat zo is een aantal lessen herhalen Lachen

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:20

rechtrichten en een goede instructrice Knipoog!

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:20

Wat ik de laatste tijd doe voordat ik ga rijden, is Sam even een paar keer links en rechts laten inbuigen als je nog op de grond staat. Neem wat brokjes en laat je paard die ter hoogte van het punt waar je been ligt van je aanpakken, beide kanten een paar keer. Misschien is het verbeelding, maar sinds ik dat doe loopt Sam zoveel lekkerder en buigt veel makkelijker.
Daarbij moet je het rechtrichten natuurlijk niet vergeten!

Bucalouas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:22

Ik zou gewoon hetzelfde blijven rijden met alles wat je erop hebt (teugels etc gewoon hetzelfde houden) alleen zou ik een beetje maseren zodat zijn lichaam losjes is.