5 jarige draver x tinker @ springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blonde_007

5 jarige draver x tinker @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:20

vandaag is Nicolle voor de grap een keer op Caro gekropen en heeft haar lekker door de bak heen gestuurd. Toen hebben we ook maar even een hindernisje gebouwd omdat ze dat ook wel wilde proberen. Ging prima en het werd steeds hoger...
Ik vond het superstoer van d'r , aangezien Caro absoluut geen makkelijk paard is , maar ze deden het allebei prima!

eerst ff losrijden..

Afbeelding
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6. en zo vlieg je lángs de hindernis Clown
Afbeelding
7. springen zónder hindernis, á lá caro..
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.

Het enige commentaar wat ik heb is dat Nicolle meer naar voren mag/moet zitten Clown en haar handen meer mee moet geven tijdens het springen...

Wat vinden jullie van Caro ?
Wees lief met het commentaar aangezien het voor Nicolle 2 jaar geleden was dat ze had gesprongen, en op Caro heeft ze ook al 2 jaar niet meer gereden...

groetjes NIenke ( eigenaar paard +fotograaf..)

Lynn_Nikita

Re: 5 jarige draver x tinker @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:22

ik vind wel meteen erg hoog springen,
meer naar voren gaan zitten en vrijer laten boven de hindernis

Vind erg leuke kruising geworden, en die spring zonder hindernis foto Knipoog erg lachen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 02-01-08 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sies

ik zou niet zo blij zijn, als iemand anders met mijn paard springt en dan zo weinig mee geeft!
Verder moet ze haar cap verder voorover zetten op haar hoofd. Net boven de wenkbrauwen.
wel en erg leuk dier.

chanora

Leuk paardje, kan leuk springen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:24

wat meer geven? jeetje ze houd hem zowat tegen om te springen, echt die tuegels moeten veel losser, zo kan het paard nooit een nette sprong maken.
Persoonlijk vind ik het niet verstandig om gelijk te gaan springen, als dat meisje al jaren niet op het paard gereden heeft.

CM_

ik vind het geen prettige foto's om eerlijk te zijn
zie veel verzet bij het paard

zie een zeer gevaarlijke hindernisopstelling
en een paard dat niet makkelijk springt,met een ruiter die gruwelijk in de mond hangt...

liever kan ik niet zijn.
en als je 2 jaar niet gesprongen hebt, hou het dan lekker laag, hooguit 50 cm, voor paard en ruiter beter Knipoog

Armani88

leuk paardje hoor, maar je mag wel wat rustiger zijn in zijn mond en meer meegeven in het springen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:25

Mijn eerst indruk: Onverantwoord dat deze amazone zo hoog heeft gesprongen met dit paard. Ze zit hem gigantisch tegen (hangen aan de teugels is niet bepaald meegaan met de beweging Knipoog ) hierdoor maakt het paard geen mooie sprong. Daarbij komt nog eens dat het materiaal te wensen overlaat. Weidepaaltjes met stronkjes, niet gek veel mis mee. Maar ik mis wel je grondbalk waardoor het paard niet op het goede moment lijkt af te zetten.

Tip voor de ruiter: Spring volgende keer alleen maar lage sprongen en let alleen op jezelf. Handen mee, uit het zadel met die kont en laat je boven de sprong meevoeren met het paard zodat hij ook daadwerkelijk kán springen.

Ik vind het wel echt een super mooi paard om te zien! En de eerste twee rijdfoto's zijn ook netjes om te zien, maar op dat springen zal ik nog even flink dooroefenen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:26

Ben het helemaal met crossmonster eens.

Kan er ook echt niet meer van maken, schrok een beetje van de foto´s.

_moonlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:27

leuk paardje, springt goed

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:27

Leuk paard!
Ga met de rest mee wat betreft springen Knipoog Probeer eerst een lage sprong, en als die lukt bouw dan pas uit, Wat dit kan echt niet Bloos

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:29

Wat ik niet snap.. dat mensen hier berichten gaan posten als 'paard springt goed'?? Dat paard springt helemaal niet goed! Zelfs vreselijk slecht (wat niet vreemd is met zo'n ruiter)! Maar zien deze mensen dat dan niet of gaat het alleen maar om de hoogte die hij haalt?

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:57

ThaGirl schreef:
Wat ik niet snap.. dat mensen hier berichten gaan posten als 'paard springt goed'?? Dat paard springt helemaal niet goed! Zelfs vreselijk slecht (wat niet vreemd is met zo'n ruiter)! Maar zien deze mensen dat dan niet of gaat het alleen maar om de hoogte die hij haalt?

Wat is er zo vreselijk slecht aan de sprongen van Caro dan ? ( afgezonderd dat NIcole haar meer moet meegeven ??? )

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:03

Sorry, maar waarom heb je de ruiter niet metéén laten stoppen met springen? Eerst balken lopen en de ruiter haar evenwicht leren vinden en een deftige verlichte zit aanleren. Dan pas springen.

Ik vind dit écht niet prettig om naar te kijken. Dit is heel onverantwoord. Geloof me, dat paard blijft niet springen als de houding van de ruiter hetzelfde blijft.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 19:06

tantjeuh schreef:
Sorry, maar waarom heb je de ruiter niet metéén laten stoppen met springen? Eerst balken lopen en de ruiter haar evenwicht leren vinden en een deftige verlichte zit aanleren. Dan pas springen.

Ik vind dit écht niet prettig om naar te kijken. Dit is heel onverantwoord. Geloof me, dat paard blijft niet springen als de houding van de ruiter hetzelfde blijft.

Dit is een gelegenheidscombinatie, dus voor 1 keertje.. Dus ik denk dat dat wel meevalt. Die ene keer zal het springen van het paard niet zo erg beïnvloeden mag ik hopen..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:09

crossmonster Afgod

het enige wat ik er aan toe te voegen heb is dat ik het een érg leuk paard vind. Aparte kruising zeg!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:15

wat een mooi paard zeg!!

wat was de moeder,draver of tinker?
vind hem errug leuk Haha!

en dat springen,ach beetje meer vrij geven van voren ,beetje les en dan komt t wel goed Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:20

blonde_007 schreef:
Wat is er zo vreselijk slecht aan de sprongen van Caro dan ? ( afgezonderd dat NIcole haar meer moet meegeven ??? )

Vergelijk jouw paard eens met een ander paard dat springt:
Afbeelding Afbeelding
Bron: http://www.kwpn.nl/html/uitslagen/2003/ ... erife.html

Links vouwt zijn benen voor zijn lichaam en maakt zijn rug een klein beetje bol, mede door zijn neus wat meer naar beneden te brengen. (en dan vind ik dit zelf nog niet eens een overduidelijke foto van een paard dat goed springt, maar het verschil is duidelijk zichtbaar)
Jouw paard vouwt zijn benen onder zich, omdat hij waarschijnlijk met een rotvaart erop afgegaan is, of omdat hij niet genoeg ruimte krijgt van de ruiter en dan geen tijd heeft om zijn benen goed te vouwen. Jouw paard rekt zijn rug waardoor er gigantisch veel spanning op de rug komt te staan (niet goed). De halshouding van je paard zie je zelf ook wel neem ik aan.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 02-01-08 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:20

Met er mis is met zijn sprongen, ik vind het niet lekker er uit zien. Hij springt recht de lucht in.
Verder lijkt me daarover verder genoeg gezegt al, over het springen en de combinatie.

Ik vind echt de combinatie van rassen vreselijk leuk, erg apart maar er is iets super moois uit gekomen Vingers aflikken
Was het de bedoeling om de rassen te kruizen of 'per ongeluk' gebeurt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:25

wat een super leuk, stoer en origineel paard zeg!

ik ga mee in wat al gezegd is; ik zou de ruiter ook zeker weten niet gelijk zo hoog hebben laten springen,
je kan ze toch beter eerst aan elkaar laten wennen etc?
en dan het springen langzaam aan opbouwen.
ik zie hier een meisje dat erg moet vechten met het paard, en zoals je zelf al aangaf veel te weinig meekomt boven de sprong, waarschijnlijk omdat ze haar best moet doen om het paard bij zich te houden..

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 19:26

Annetje schreef:
blonde_007 schreef:

Afbeelding Afbeelding

Links vouwt zijn benen voor zijn lichaam en maakt zijn rug een klein beetje bol, mede door zijn neus wat meer naar beneden te brengen. (en dan vind ik dit zelf nog niet eens een overduidelijke foto van een paard dat goed springt, maar het verschil is duidelijk zichtbaar)
Jouw paard vouwt zijn benen onder zich, omdat hij waarschijnlijk met een rotvaart erop afgegaan is, of omdat hij niet genoeg ruimte krijgt van de ruiter en dan geen tijd heeft om zijn benen goed te vouwen. Jouw paard rekt zijn rug waardoor er gigantisch veel spanning op de rug komt te staan (niet goed). De halshouding van je paard zie je zelf ook wel neem ik aan.

Dank je wel . Aan zo'n reactie heb ik tenminste wat, ook al zal Nicole niet vaak met Caro gaan springen, maar toch.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:27

Wat een apart beest zeg! Ik had nooit geraden dat het een kruising draver x tinker is, hij ziet er stoer uit!

Springen ziet er minder prettig uit... De amazone moet inderdaad meer meegaan tijdens de sprong. Daarnaast is het op deze manier heel lastig inschatten voor je paard wanneer hij moet afzetten. De balk is dun / kort en niet bepaald opvallend gekleurd en er ontbreekt een grondbalk! Wel belangrijk voor de volgende keer...

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:31

De reactie's hierboven ga ik niet herhalen.
Verder wel een leuk paard, zeer apart!

Ze was wel goed bezweet of niet?

AaronYve

Ga helemaal met Annetje mee qua rijtechnisch verhaal + paard. mooi voorbeeld heb je gemaakt Knipoog

Vind het paard wel leuk om te zien, leuke kruising, zie er veel tinker in terug.
Heeft ook een aparte kleur zeg, was niet geschoren hé?
Dat zijn hoofd nog zo bruin is..

Naomi_unique

Annetje schreef:
blonde_007 schreef:

[img]http://www.kwpn.nl/pics/bewaarboek/2003/voorjaar/tenerife2.jpg[img] [img]http://i6.tinypic.com/6oo7ajo.jpg[img]

goed uitgelegd!
Zeer mooi paardje!