Mara @ work (Haflinger)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Mara @ work (Haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:14

Het werd weer eens tijd voor een nieuw topic van Mara. Ze is 5 jaar en word in mei 6! (we worden allenmaal een jaartje ouder.
Maarja de foto's zijn gemaakt omdat ik mijn houding maar weer eens goed wou bekijken om er weer aan te werken.
Dus hierbij de foto's!

1Afbeelding
Stappen

2Afbeelding
Drafje

3Afbeelding
Nog een

4Afbeelding
Weer stappen. We zetten de achterhand wat meer onder.

5Afbeelding
En weer een drafje.

6Afbeelding
Lekker achterbeen.

7Afbeelding
Heerlijk gallopje. OP MIJN KONT ZITTEN Boos!

8Afbeelding
Nog een Lachen

9Afbeelding
Nog meer mooi achterbeen:)

10Afbeelding
Pasje verzamelen.

11Afbeelding
Heerlijk!

12Afbeelding
Lachen

13Afbeelding
Bloos

14Afbeelding
Vingers aflikken

15Afbeelding
Nog een pasje strekken

16 http://s41.photobucket.com/albums/e300/ ... C03363.jpg
17 http://s41.photobucket.com/albums/e300/ ... C03369.jpg
En lekker uitstappen

Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe laarzen??

Ik moet echt op mijn kont gaan zitten in de gallop!

Onderbouwd komentaar is welkom Lachen

blonde_007

Re: Mara @ work (Haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:17

Ze mag wel wat ronder lopen, en je moet op je rechter hand letten, die heb je steeds hoger.. verder ziet het er netjes uit hoor!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:18

Ik vind het er netjes uitzien hoor, je moet idd wat meer op kont zitten in de galop, en niet zo hard met je handen zijn, ik zie dat de mondhoeken van je pony helemaal naar achter worden getrokken.

Mooie laarzen & succes verder!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:19

Leuk hafje! Het belangrijkste commentaar geef je zelf al: blijf op je kont zitten! Lachen

Verder lijkt het op de foto alsof je wat streng bent met je handen waardoor ze haar hoofd wat kantelt, maar het kan ook zijn dat ze nog niet helemaal de aanleuning heeft gevonden waardoor ze wat met haar hoofd beweegt.

Zelf vind ik het storend dat ze haar mond open heeft tijdens het rijden, vraag eens aan je instructie of je hier wat aan kan doen (ligt het bit wel goed?)

Je laarzen zijn trouwens mooi! Succes verder!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:19

ziet er idd wel netjes uit
maar de ontspanning mist nog een beetje
Let erop dat je niet voor over gaat zitten!

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:20

Mooie haf ziet er netjes uit.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:21

Inderdaad op sommige foto's mag ze net nog even door knikken, maar verder ziet dat er (zeker voor een jong paard) netjes uit!

Alleen vind ik het lijken dat jij echt veel te streng bent in je hand(en).. Het lijkt of je daar constant aan trekt en vooral in de galop. Maar dat kan natuurlijk alleen maar zo lijken?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:22

Ja we hadden 2 weken niet meer gereden vanwegen het weer en het vuurwerk. Alles was dus nogal spanned. Vooral toen de buurman zijn paarde ook nog los gooide in de bak er naast Clown

En persoonlijk heb ik haar liefer wat meer voor de loodlijn ipv er veel te veel achter.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:25

Ziet er toch allemaal vrij behoorlijk uit, zeker als je weet dat die 2 weken niet bereden geweest is...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:29

Rechtop zitten, schouders naar achteren, naar voren kijken, benen niet te ver naar achteren en het lijkt een beetje alsof je je paard veel in de mond trekt, volgens mij heb je er constant zoveel druk op dat ze kort gaat lopen en niet lekker kan ontspannen, maargoed kan het mis hebben Lachen.

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:31

Mooie Haflinger!! Haha!
Nou de opbouwende kritiek die ik wou geven is al genoemd...
Succes!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:42

leuke haflinger!! heb alleen ook het idee dat je hem aardig in zijn mond hangt..
verder zijn je puntjes al aangegeven Knipoog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:43

Rechterhand! Rechterhand! Rechterhand!! Opletten hiermee Knipoog. Probeer ook eens om in de galop je teugels een paar cm langer te laten en gewoon te gaan zitten... Het lijkt alsof je je bovenlichaam vooruit haalt door steun te zoeken op je teugels. Zitten en van achteruit gaan rijden, vooraan meer ontspannen, en het gaat er veel beter uitzien!

Verder vind ik het er wel top uitzien! Dit is één van de weinige haflingers waarvan ik kan zeggen: Die gaat hoog geraken als ie goed gereden wordt! Verder vind ik dat je soms een héél goeie zit hebt, en dan soms weer niet. Als je gewoon ontspannen zit (foto 9) vind ik het er erg goed uitzien! Als je gespannen wordt ziet het er al heel wat minder uit (foto 10), dan ga je je handen erg ongelijk houden en trek je je benen op. Heb je les van iemand? Het zijn namelijk zo een kleine foutjes dat je je zelf, tijdens het rijden, je er niet van bewust bent dat je ze maakt. Als er iemand naast staat die je er telkens op wijst is je houding volgens mij binnen de maand top! Maar als die foutjes zich verder gaan zetten ga je een enorm scheef paard krijgen.

Succes nog!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:45

ik vind het er wel leuk uit zien, maar.... je paard laat duidelijk protest zien.. ze heeft op bijne alle foto's haar mond open en kanteld haar hoofd.. dit komt waarschijnlijk omdat je idd te streng bent in je hand of het hoostel zit niet goed... misschien een idee om even te controlleren.. dit gaat namelijk ten kose van de ontspanning.. en dat is zonde..
verder probeer je been op de plaats te houden je hebt je benen steeds erg ver nar achter liggen en je tenen naar buiten gedraait.. het lijk nu dus ook of je der heel veel met je spoor prikt.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:46

rechtop blijven zitten schouders naar achter....niet zo in die mond "hangen"... een beetje meer rond je kijken (heb ik zelf ook veel moeite mee Tong uitsteken...
en je laarzen zijn echt om te kwijlen..... Kwijl en een leuke haf heb je Vingers aflikken
veel plezier en succes veder

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 19:55

tantjeuh schreef:
Rechterhand! Rechterhand! Rechterhand!! Opletten hiermee Knipoog. Probeer ook eens om in de galop je teugels een paar cm langer te laten en gewoon te gaan zitten... Het lijkt alsof je je bovenlichaam vooruit haalt door steun te zoeken op je teugels. Zitten en van achteruit gaan rijden, vooraan meer ontspannen, en het gaat er veel beter uitzien!

Verder vind ik het er wel top uitzien! Dit is één van de weinige haflingers waarvan ik kan zeggen: Die gaat hoog geraken als ie goed gereden wordt! Verder vind ik dat je soms een héél goeie zit hebt, en dan soms weer niet. Als je gewoon ontspannen zit (foto 9) vind ik het er erg goed uitzien! Als je gespannen wordt ziet het er al heel wat minder uit (foto 10), dan ga je je handen erg ongelijk houden en trek je je benen op. Heb je les van iemand? Het zijn namelijk zo een kleine foutjes dat je je zelf, tijdens het rijden, je er niet van bewust bent dat je ze maakt. Als er iemand naast staat die je er telkens op wijst is je houding volgens mij binnen de maand top! Maar als die foutjes zich verder gaan zetten ga je een enorm scheef paard krijgen.

Succes nog!

Ik heb les van 2 personen. Ik zeg ook heel vaak tegen ze dat ik weet dat ik die fouten maak. En dat ze er echt op moeten wijzen. Maar vaak doen ze het niet. Vandaar dat ik eens in dezoveel tijd foto's laat maken om te kijken hoe mijn houding is. Ik zal ze er nog vaker op wijzen dat ik echt een goede houding wil en dat ze er op moeten letten.

Ik vind persoonlijk wel dat mijn houding al een stuk beter is geworden.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:59

Citaat:
Ik heb les van 2 personen. Ik zeg ook heel vaak tegen ze dat ik weet dat ik die fouten maak. En dat ze er echt op moeten wijzen. Maar vaak doen ze het niet. Vandaar dat ik eens in dezoveel tijd foto's laat maken om te kijken hoe mijn houding is. Ik zal ze er nog vaker op wijzen dat ik echt een goede houding wil en dat ze er op moeten letten.

Ik vind persoonlijk wel dat mijn houding al een stuk beter is geworden.

raar dat ze dat niet zeggen... daar heb je toch instructie voor??? Sigaar

NFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:00

ik vind het er goed uitzien zeker als je al een tijdje niet hebt gereden.
maar ik vind dat je erge strenge hand hebt misschien lijkt t zo maar leuke haflinger
en succes nog!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:08

Het ziet eruit alsof je erg scherp in de hand bent (foto: 9, 10, 12).
En op sommige foto's zet je je hand laag vast. (foto: 6, 7, 8)

Ik hoop dat je wat aan mijn commentaar hebt.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:09

Rozanne schreef:

ik denk dat je haar beter kan vertellen hoe ze dit kan voorkomen of oplossen... mij idee...

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:13

Heey das bij Stad&lande herkende het meteen leuke maflinger heb je goede tips zijn al wel gegeven dus die ga ik niet allemaal nog even herhalen.. Gewoon lkkr weer gaan oefenen en dan gaat het vanzelf steeds beter.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:16

Martine_m schreef:
Rozanne schreef:

ik denk dat je haar beter kan vertellen hoe ze dit kan voorkomen of oplossen... mij idee...

Handen niet vastzetten, hoog instellen, en meer op de benen rijden (niet alleen op bit).
Maar foto's zijn maar moment opnamen..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:17

ja daar heb ik wat meer aan. Ik heb een poosje geleden de tip gekregen om mijn handen meer te dragen. En ik vind het nog erg moeilijk om ze op de juiste hoogte te houden.

Ik vind het ook erg moeilijk om mijn schouders te ondspannen. Maar ik weet niet zo goed hoe dat moet. En als het even lukt dan snapt Mara er niks van en loopt ze gelijk weer met haar hoofd in de lucht. Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn schouders beter kan ontspannen? (een massage helpt altijd wel een beetje)

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:18

lag er geld op de grond Tong uitsteken

ziet er verders wel netjes uit hoor Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:20

Nee ik heb niks gevonden... Was wel druk opzoek.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 02-01-08 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt