Paard wordt eenkennig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Paard wordt eenkennig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 17:31

Ik heb mijn paard nu 2 weken in mijn bezit, maar rij er al 10 jaar elke week zo'n 2 keer op. De afgelopen weken dus iedere dag, krijg er maar geen genoeg van Bloos . Nu wilde een vriendin van mij Tjaldur wel eens met haar eigen ogen zien. Ze kan zelf best rijden. Niet supergoed ofzo, maar heeft vroeger wel op een manege gereden. Dus ik dacht: ze kan er vast wel een paar rondjes op rijden, nadat ik gereden heb. Ik had haar erop geholpen en wilde opzij gaan staan, zodat zij verder konden stappen, liep Tjal achter mij aan. Dus ik een stuk meegelopen en toen weer in het midden gaan staan, maar hij wilde echt alleen maar achter mij aanlopen. Hij verzette geen stap zonder mij, terwijl mijn vriendin als een gek zat te drijven en ik hem zelfs een tikje met de zweep gaf. Toen ik ging rennen, wilde hij wel draven, maar hij luisterde helemaal niet naar degene op zijn rug.
Aan de ene kant vind ik dit wel erg schattig en is dit volgens mij wel een teken dat hij mij vertrouwt, maar aan de andere kant vraag ik me af of dit wel helemaal de bedoeling is. Wat denken jullie?

essiedepessie

Re: Paard wordt eenkennig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:33

Kan het niet zijn dat zij gewoon best onzeker was en hij dit aanvoelt?

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:38

Je vriendin had ook al een hele tijd niet meer op een paard gezeten. Misschien kan je aan verschilende goede ruiters vragen of die er even op willen rijden, als je graag wilt dat hij niet eenkennig wordt. Dat anderen hem soms even verzorgen is ook een goed idee.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:41

ik geloof wel dat hij op jou gericht is en het zal ook wel te maken hebben met dat je vriendin waarschijnlijk niet echt zeker over komt.
Succes met je paard verder. !

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 17:42

Ze heeft inderdaad al zo'n 2 jaar niet gereden. Ik denk dat ik er volgende week even een meisje op laat rijden die op hoop niveau rijdt. Zij is ook helemaal gek op hem. Dan ga ik eens kijken hoe hij dan reageert.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:43

Ik kan me nog wel herinneren dat ik een jaar of zes was, en op een manege pony werd gezet.

Beestje verzette geen stap! Maar bij anderen wel.
Hij dacht gewoon, deze aap denkt zeker dat ik hier naar ga luisteren! mwhuhahaha! Duivel

Lys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:44

op zich wel een leuk verhaaltje en een goed teken dat hij je vertrouwd!, maar idd ik zal vragen of er andere op willen gaan zitten en misschien zelf even uit de bak gaan. maar wel in het zicht voor de pony. ik heb dat probleempje ook zelf gehad Bloos en dan ging ik me gewoon verstoppen zodat hij mij niet meer zag maar ik hem wel!
suc6 ! Koe