Pijnlijke zitbeenknobbels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elynia

Pijnlijke zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 16:22

Hallo Clown ,

Al een tijdje heb ik na het rijden last van mijn zitbeenknobbels, erg pijnlijk Tong uitsteken
Ik rij op een manege en nu sinds kort een eigenaarspony in de les, maar het zadel is
redelijk hard waardoor het nog pijnlijker wordt voor mij.
Het is echt vervelend waardoor ik mij ga opspannen om de pijn minder te voelen en naar voren ga zitten.

Is er iets wat je hieraan kan doen?
Bedankt!

aronneke

Re: Pijnlijke zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:23

Bij mij komt dat door het doorzitten, weet niet of je dat doet, maar anders kun je een tijdje gaan lichtrijden gewoon. Had ook wel eens een zadelbontje over mijn zadel gedaan zo dat je zachter zit, dat hielp ook!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:24

Vet kweken Clown

Dat is vervelend, ik had het altijd bij mijn kieffer zadel, nu ik een wintec heb heb ik er geen last meer van.
Misschien kan je een bontje om het zitvlak doen zodat het voor jou wat zachter wordt.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 16:25

kimfinders schreef:
Bij mij komt dat door het doorzitten, weet niet of je dat doet, maar anders kun je een tijdje gaan lichtrijden gewoon. Had ook wel eens een zadelbontje over mijn zadel gedaan zo dat je zachter zit, dat hielp ook!

Ja heb vooral last bij het doorzitten, maar ook in stap en galop voel ik ze telkens drukken.
Zadelbontje kan ik misschien wel proberen, maar is niet gemakkelijk als je op een manege rijd
en dus niet altijd over dezelfde pony beschikt. Clown

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:27

Je kan toch gewoon een los bontje mee nemen iedere keer dat je gaat rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:35

Je hebt van die gelzittinkjes voor over het zadel, die passen altijd.

Elke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:39

Sonja schreef:
Je hebt van die gelzittinkjes voor over het zadel, die passen altijd.

Idd, die heb ik ook wel eens gebruikt vroeger. Zit heel lekker... denk dat dat wel een stuk scheelt.

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:44

Je kunt ook van die hele dikke zadelbontjes gebruiken,
die gebruik ik zelf veel, voel eigenlijk nooit dan echt het zadel

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:36

Ik heb vaak dat ik na het rijden pijnlijke zitbeenknobbels krijg, is mijn zithouding niet in orde?

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 08:18

Lachen Vet kweken, dat is een goede! (als iemand me kan vertellen hoe, tips zijn welkom)
Het zadel maakt ook een wezenlijk verschil, maar zelfs met het zadel dat ik nu heb, voel ik mijn zitknobbels zo nu en dan. Oplossing: doorzetten en er niet teveel aan denken. Helaas geen betere optie wat mij betreft. Wie paard wil rijden... moet pijn lijden.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 09:13

lexsus schreef:
Lachen Vet kweken, dat is een goede! (als iemand me kan vertellen hoe, tips zijn welkom)
Het zadel maakt ook een wezenlijk verschil, maar zelfs met het zadel dat ik nu heb, voel ik mijn zitknobbels zo nu en dan. Oplossing: doorzetten en er niet teveel aan denken. Helaas geen betere optie wat mij betreft. Wie paard wil rijden... moet pijn lijden.

Ik ga vandaag weer rijden, heb nu al pijn als ik ga zitten dus dat gaat leuk worden Tong uitsteken

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 08:54

Je schrijft zelf al dat het zadel te hard, kijk ook eens of het zadel aan de onderkant te hard is. Sommigen merken hebben geen luchtkussens of vering, gewoon kunstof met leer erover heen gespannen. Je kunt inderdaad denken aan een gelzitting, en mogelijk een heel ander zadel aanschaffen.

Jos_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 09:13

Probeer eens met lange beugels te rijden. Dat kan twee voordelen hebben. Allereerst zit je dan wat minder op je zitbeenknobbels want je hebt dan ook wat gewicht op de binnenkant van je bovenbenen. En ook kom je dan wat minder hoog uit het zadel als je gaat lichtrijden. Succes!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:52

zo;n gelkussentje voor op het zadel vind ik persoonlijk niet de beste oplossing.
alle zithulpen verdwijnen dan in die pudding.
al is het misschien voor tijdelijk wel even handig, zodat je eerst van de pijn af bent, nu blijft het steeds.

Liesje1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:26

Ik voel ze helemaal niet, kan dat komen door te dikke billen?