wollige tink met nieuw zadel aan t werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

wollige tink met nieuw zadel aan t werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 21:35

hoi allemaal,
hier weer wat foto's die ik graag met jullie delen wil.
mijn onwijs lieve geweldige verzorg tinkje heeft een nieuw zadel, een dresuur zadel.
zit echt heerlijk, maar ik moet nog wel even wennen.
hier wat foto's van onze eerste ritten op het nieuwe zadel.
wel moet ik er bij vertellen dat de training wat op zijn gat heeft gelegen door de verhuizing en feestdagen.
dus rijtechnies zijn er vele sleutel punten;
- tenen naar binnen...
- benen niet naar voren gooien
- handen hoger.

nou verder gaat het nog wel een beetje Bloos

lekker wollig
Afbeelding
ehe mijn balans... ver te zoeken geloof ik..
Afbeelding
Afbeelding

maar ik had wel lol Clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
even stappen..
Afbeelding
gna gna ik ga lekker harder denk esseltje... Clown
Afbeelding

na het rijden ook nog even gekeken wat ze er van zou vinden zonder zadel.
nou niet echt veel bijzonders, mevrouw vond het allemaal best Haha!
Afbeelding
Afbeelding

even de wolken geteld Slapen
Afbeelding
on verschrokken tinker...
Afbeelding
ben je wel wijs ? Koe
Afbeelding

dikke kontjes Haha!
Afbeelding

nou dat waren ze, laat je een berichtje achter? Knipoog

xxbeauxx

Re: wollige tink met nieuw zadel aan t werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:40

wat een schatje .....je handen mogen wat hoger,rechterop,bij elkaar .....succes

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:40

mooi zadel trouwens !!!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:52

Misschien is het belans makkelijker te vinden waarneer je je beugels een of twee gaten korter maakt. Lachen Handen mogen ook hoger van mij en wat minder vast samen met je schouders naar achteren.

MissMaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:15

Ziet er leuk uit Ja
Probeer alleen je tenen wat meer naar binnen te draaien , je hebt nu een beetje kapstokken.
Veel suc6 verder.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:21

Ik zou je beugels niet veel korter doen hoor, anders zit je weer zo opgekruld, en daarbij gooi je je onderbenen al iets naar voren, dus dan krijg je vanzelf een stoelzit (en dat wil je niet!).

Let op je onderbenen en je handen. Je ziet dat ze in stap al ontspant, maar ik heb het idee dat jij zelf nog te onrustig bent in je handen in de draf, dat ze daarom daar nog niet echt die ontspanning laat zien. Probeer haar eens afwisselend haar hals te laten strekken, lekker met haar neus naar de grond en dan weer langzaam terug omhoog. Het zonder zadel rijden is trouwens een hele goede oefening voor jouw balans! Ook is een keer aan de longe zonder beugels en zonder teugels geen overbodige luxe. Succes met je lieve tinkertje!

Btw, leuk zadel!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:46

hey lieve ashlynn met haar nieuwe zadel...
het rijden gaat goed zeg!
wat een lieverd is het ook...

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:51

leuk kleur dekje ( heb ik zelf ook) maar dan een paarse jas daarbij aan doen Lips are sealed da past nie he.

Lekkere wollige tink inderdaad.
Devon is volgens mij niet zo wollig ondanks dat hij 24/7 buiten staat.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:21

Ik vind dat je een heel leuk paardje hebt Cool! Ik vind z'n winterjas eigenlijk ook nog wel meevallen. Ik had een dikkere verwacht ivm dat hij dag en nacht buiten staat.

Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik dit ga zeggen, want het is goed bedoeld Ach gut . Het valt me namelijk nogal op en wil het toch even kwijt.
Je zadel vind ik niet helemaal geweldig, en dan vooral omdat hij niet lekker ligt. Hij is voor jou te klein. Je zit namelijk helemaal op de lepel, hierdoor drukken de kussens aan de achtkant van je zadel erg op de rug van je paard. Op den duur kan je blessures verwachten als je met dit zadel door blijft rijden. Is er een zadelpasser bij geweest toen je het zadel kocht? Als ik het zo bekijk is het een relatief goedkoop zadel geweest en acht ik de kans klein dat er iemand met de juiste kennis gekeken heeft of het goed past...

Ik wens jullie in de toekomst in ieder geval veel plezier met rijden want jullie zijn een leuke combinatie om te zien Knipoog

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:33

Suzanne_18 schreef:
Ik vind dat je een heel leuk paardje hebt Cool! Ik vind z'n winterjas eigenlijk ook nog wel meevallen. Ik had een dikkere verwacht ivm dat hij dag en nacht buiten staat.

Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik dit ga zeggen, want het is goed bedoeld Ach gut . Het valt me namelijk nogal op en wil het toch even kwijt.
Je zadel vind ik niet helemaal geweldig, en dan vooral omdat hij niet lekker ligt. Hij is voor jou te klein. Je zit namelijk helemaal op de lepel, hierdoor drukken de kussens aan de achtkant van je zadel erg op de rug van je paard. Op den duur kan je blessures verwachten als je met dit zadel door blijft rijden. Is er een zadelpasser bij geweest toen je het zadel kocht? Als ik het zo bekijk is het een relatief goedkoop zadel geweest en acht ik de kans klein dat er iemand met de juiste kennis gekeken heeft of het goed past...
Ik wens jullie in de toekomst in ieder geval veel plezier met rijden want jullie zijn een leuke combinatie om te zien Knipoog

dit was idd het eerste dat ik dacht....

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 17:32

hoi allemaal,
Evelyne79 schreef:
leuk kleur dekje ( heb ik zelf ook) maar dan een paarse jas daarbij aan doen Lips are sealed da past nie he.

Lekkere wollige tink inderdaad.
Devon is volgens mij niet zo wollig ondanks dat hij 24/7 buiten staat.

tja ik ben niet op het paard gekropen om op mijn kleding te letten, de winterjas is mischien niet helemaal afgestemt op mijn dekje maar hij is wel lekker warm Clown

silas schreef:
hey lieve ashlynn met haar nieuwe zadel...
het rijden gaat goed zeg!
wat een lieverd is het ook...

dankje Haha! ja t is zeker een lieverd Lachen

Suzanne_18 schreef:

het zadel is gepast en gekocht bij een zadelverkoper, zij schijnt er verstand van te hebben, juist omdat ik er geen verstand van heb Knipoog
het zou dus goed moeten zijn.....
het is inderdaat niet een supper supper supper luxe zadel, dit omdat ze nog in de groei is, in de toekomst krijgt ze een hogere kwaliteit zadel.

en mijn rijhouding wordt aan gesleuteld hoor, nu ik wat gewend ben aan het zadel is mijn balans al beter, t was ook de eerste keer echt rijden met het zadel Haha!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:46

hee roos,

ziet er leuk uit..!
Probeer je handen iets meer te dragen.. en goed van achter naar voren rijden..
dan komt de ontspanning vanzelf wel..
groetties marlot

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:48

ja idd Lachen gelukkig ging t vandaag beter Lachen

tot zaterdag marlot Haha!