Sloom op het strand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Sloom op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 14:20

De meeste mensen hebben het probleem dat hun paarden uit hun stekker gaan op het strand. Die van ons die kakken hélemaal in als ze het strand zien. Het maakt niet uit of we eerst in de duinen en bos gaan rijden en dan het strand opgaan, of dat we meteen het strand opgaan en dan pas de duinen in.

Als die van ons strand zien dan denken ze 'oh nee he, werk... kunnen we hier niet weg?' 'we hoeven toch niet de zee in he' Koe Koe

Kortom ze zijn bijna niet vooruit te branden Clown, pas als we de duinen weer ingaan vinden ze het weer leuk en gaan ze scheuren door het bos. Daar gaan ze wel hard Verward

sandr0

Re: Sloom op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:27

misschien zijn ze de zwaardere ondergrond niet gewent. Ze geven t dan zelf al aan door in tempo terug te komen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 14:35

dichter bij het water is de grond hard. In de duinen is het écht mul en zwaar voor ze, dus daarom snap ik het ook niet.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:42

Hmm.. inderdaad wel bijzonder. Ik heb er ook niet een twee drie een verklaring voor. Hebben ze dat bij grote open vlakten zonder zee ook??
Heb jarenlang buitenritten door het duin en op het strand begeleid en moet zeggen dat er wel een enkeling was die op het strand in de staak ging. Dat had volgens mij vooral te maken met de onwennigheid én de herrie van de zee. O ja, en we hadden er eentje die bij het galopje op de 'heenweg' standaard omkeerde en terug naar de oprit rende. Een ander paard stond stil als de groep ging galopperen, in de wetenschap dat we toch wel zouden omkeren. Clown
Maar het is waar: de meeste paarden werden wat frisser op het strand, zelfs als ze er dagelijks kwamen. Omdat ze toch wel graag even de benen wilden strekken volgens mij. Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 14:44

ze vinden de zee wel bere eng, misschien dat dat het is. Dat ze niet hard dúrven, want 'wie weet komt de zee wel ineens op je af'.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:47

Apart ja!? Misschien vinden ze het wel gewoon niks aan!?

Mijn paard vind 1 of 2 bosritjes leuk maar daarna word ie het ook zat en keerd ie om Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:53

Al eens geprobeerd met een clubje te gaan rijden met paarden die wel helemaal 'strand-mak' zijn? Of eigenlijk meer 'zee-mak'. Ik vond dat altijd dé manier om de twijfelaars over de streep te trekken en ze te laten zien dat het best leuk is op het strand.. Knipoog

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:56

Whaha Clown
Maar toch was de rit leuk, mischien gaat Arabesk wel harder als je een zweepje hebt?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:40

Arabische schreef:
Whaha Clown
Maar toch was de rit leuk, mischien gaat Arabesk wel harder als je een zweepje hebt?

Extreme duivel

moeten we volgende keer ff proberen Haha!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:26

Succes!