grijsjes @ (work)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bayaatje

grijsjes @ (work)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 12:48

NU ik wat meer tijd heb ben ik terug met de grijze damens aan het werk. Je kan ze gewoon rollen voor het moment, dus goed wat lichaamsbeweging doet ze enorm goed voor het moment.

Ik ben degene op willgraa in het bruin; willgraa moet leren vooruit te lopen en haar achterhand te gebruiken. Ook heeft ze heel veel problemen om in het zelfde tempo te blijven draven. Hetgene ik probeer is veel tempo wisseling ,overgangen en figuren te rijden. Vanvoor blijf ik gewoon af voor het moment. Het zijn absoluut geen wauw foto's ,maar alles gebeurt rustig aan niets overhaast.

Mijn verzorgster is degene in het donkerblauw, zij rijd mai. Mai moet wat losser worden, ze is echt een plank en vooruit lopen. Met mai rijden we vooral figuren en overgangen. Ook zie je op de foto's dat ze regelmatig hangt. Ook hier zijn we mee bezig.

Nu de foto's van de harige olifantjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes saar

Blue9

Re: grijsjes @ (work)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:50

Ziet er leuk uit! Ik vind echt dat je het goed probeert op te lossen!! Gewoon eerst op eigen benen leren lopen en dan naar onder!! Maar ze zijn wel echt dik haha..

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:54

Leuke fjordjes Haha!

Ik denk dat jullie een goede aanpak hebben dus ik heb niet veel commentaar. Het is goed dat je "het van voren nog even met rust laat", maar probeer wel gewoon een licht contact te houden, want soms hangen je teugels door (waslijntjes Clown ). Probeer ook op je handen te letten, soms knik je ze of houd je erg laag Knipoog

Verder nog veel plezier en succes met je fjordjes!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:03

Leuke fjordjes, vind het er goed uit zien. Vind dat jullie de 'probleempjes' op een goede manier oplossen Haha!. Maare, de fjordjes zien er wel een beetje vies uit, of ligt dat aan de foto's?

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 13:08

Dank je wel voor de leuke reacties. Ik moet inderdaad heel hard opletten dat ik toch contact blijf houden. De fjordjes waren bijna niet proper te krijgen. Ze staan 24 op 24 7 van de 7 op de wei. En als ze rollen ,dan rollen ze altijd in het stukje met de meeste modder. Als het droog is, dan valt het goed mee maar als het nat is, dan krijg je het er gewoon niet af. Ook waren ze al enorm aan het zweten op de foto's.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:51

ziet er goed uit Tong uitsteken vind ze wel erg mooi.
Wanner komen de rijfotos van Aard?? Tong uitsteken

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:59

Ik vind die fjorden echt afschuwelijk dik! Net als bij mensen is dat heel erg ongezond. Kan je niet een stukje land afzetten of zo? Ik kan wel zien dat jullie erg wijs met de beestjes zijn, dus daar kan het niet aan liggen. Het rijden: jullie zitten er verder netjes op, maar ik zou wel een licht teugelcontact houden.

Succes! Lachen

Melline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:01

Ja harig zijn ze Tong uitsteken
Ik zie op sommige fotos waslijntjes!
maar verder ziet het er leuk uit.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:19

Aard ge ik morgen uit testen hopen dat ik mijn man meekrijg voor enkele foto's. De fjorden staan op een kaal weiland ze krijgen enkel hooi bij en dat is het. Ze worden voor het moment minimaal 2 keer per week gereden. meer gaat voor het moment echt niet aangezien het veel te snel donker is. Ze zijn ook wel enorm harig waardoor ze nog een pak dikker tonen.

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:26

ik dacht al.. .huh hoe kan dat dan weer verschillende die rijbroeken Tong uitsteken oepss (A)

maarja.. wel leuke beessies Lachen

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:41

Ze zijn inderdaad dik, maar dat zijn veel fjorden, inclusief die van mij. ik zie echter dat ze in de profiel veel slanker waren, en dat lijken wel zomerfoto's, hoe doe je dat? Mijn fjord slankt juist af in de winter!

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:49

Wat een leuke fjorden! Daar kan je echt trots op zijn. Inderdaad eerst van achtere goed voordat je naar beneden werkt. Voor de rest vind ik ze erg leuk, mooie kleur ook. En dik mischien wel maar inderdaad lijkt ook stuk erger omdat ze wintervacht hebben zie je bij mijn fjord ook. Veel plezier nog met die 2

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:57

Wat een gave fotos zeg! ZO dik zijn ze ook weer niet hoor. Ik heb zelf ook een fjord en door een wintervacht(voordat hij geschoren wordt)vertekent het heel erg hoor en lijkt hij ook dik terwijl hij nu gewoon normaal is

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 17:28

Bedankt voor de leuke berichtjes. In de zomer zien ze er inderdaad veel beter uit. Vooral mai maakt zo een enorme pels aan ze is maar de helfst als die weg is. Ze komt uit noorwegen en volgens mij denkt ze dat ze daar nog is. De reden dat ze in de zomer slanker zijn is omdat willgraa heel snel hoefbevangen is. In de zomer gaat ze 2 maximum 3 uurtjes op de wei en voor de rest staan ze op een zandpaddock. Ik heb mijn paardjes liever op een grote wei, dus gun ik het ze heel de winter en herfst. Binnenkort is het weer gedaan. Er staat wel niet veel eten op deze wei , maar het is een hectare 2 dus ze hebben lekker veel plaats.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:55

Heel mooi dat je het zo kan doen dan! Eigenlijk zou ik dat met Yngvar ook moeten, maar helaas heb ik die mogelijkheid niet.