Bij ons moet het in de les met eigen
Ik moet het soms met hulpteugels etc doen...... En jullie...??? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bij ons moet het in de les met eigen
Ik moet het soms met hulpteugels etc doen...... En jullie...??? 
Als mijn pony lekker warm is en ik zet een klein beetje druk op de teugels en zorg dat ze goed actief loopt dan zakt ze bij mij meestal vanzelf al

)
kimhaflinger schreef:EIGEN pony's
En dat komt niet vaak voor, omdat ik vind dat hij niet aan de teugel 'moet' , maar ik hem aan de teugel 'vraag'. Ze is net een maand onder het zadel, dus eerst de basis. runningkawa schreef:Ja mijn paard "moet" aan de teugel lopen.
Maar niet met hulpmiddelen...want dan loopt hij in de krul.
Een paard dat goed ontspannen van achteruit naar voren over de rug gereden wordt zoekt vanzelf de hand op en gaat vanzelf aan de teugel lopen. En dat is beter voor hem want op die manier kan hij de ruiter beter dragen.
paarden die in de krul lopen dragen de ruiter niet beter, lopen extra op de voorhand en dat geeft alleen maar schade aan het paard.
daNiielle_ schreef:Wat is het nut van dit topic?
, als je het onzin vind reageer je niet, er zijn genoeg andere topics open die je waarschijnlijk wel intressant vind lijkt me
Laat een mens toch lekker zijn eigen gang gaan. 
ELpatcho schreef:daNiielle_ schreef:Wat is het nut van dit topic?
Iemand vind het blijkbaar fijn om te weten hoe anderen het doen, als je het onzin vind reageer je niet, er zijn genoeg andere topics open die je waarschijnlijk wel intressant vind lijkt me
Laat een mens toch lekker zijn eigen gang gaan.
hulpteugels eraan hangen lost het probleem niet op.. het paard zal in de krul gedwongen worden maar is nog steeds niet een het been en zet nog steeds niet zijn achterbenen onder zijn lichaam.. mensen van achter naar voor is echt de oplossing!
ELpatcho schreef:aan de teugel heeft te maken met zoveel dingen..
het paard moet goed aan het been zijn
het paard moet zijn achterbenen eronder zetten
het paard moet zich ontspannen
het paard moet zich los laten in de rug en hals
en als je dat allemaal voor elkaar gekregen hebt (vriendelijk!!) dan gaat je paard nageven..
dus van achter naar voor werken..
en jah ik laat mijn paard aan de teugel lopen doordat ik al die andere dingen eerst vraag van mijn paard..
maar verschilt met wat voor training ik aan het doen ben hoe erg ik er op let..
kimhaflinger schreef:en wat gebeurt er als je het niet doet ? Gaan ze er een hulpteugel in hangen? Krijg je een pak slaag ?Bij ons moet het in de les met eigen![]()

kimhaflinger schreef:nee, ik wil eerst alle gangen onder controle hebben en dan kijken we verderMoet joun paardje aan de teugel lopen?