Saar @ work en voor het eerst op bokt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Saar @ work en voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 00:49

Zo sins kort hebben we een digitale camera dus ook van mij eens wat rijfoto's van Saar. Ik rijd alleen normaal niet in de wei en met name buiten en ze had echt onwijze klierzin en was ontzettend sloom gewoon. Volgens mij vind ze het gewoon niet leuk om in de wei te rijden oid. Uiteindelijk heb ik ook de sporen omgedaan maar ook dat hielp niet echt.

Mijn eigen commentaar is vooral mijn hakken die trek ik verschrikkelijk op! Dat is me nu pas voor het eerst opgevallen eigenlijk. Ik zit ook heel erg voorin het zadel (vooral met draven, zit ik bijna op haar hals!) En ik zie ook dat ik regelmatig geen contact op de teugels heb, maar dat zo wel aan het feit kunnen liggen dat ik eigenlijk een beetje aan het ruzien was met Saar om het zo maar te noemen. En dat grond kijken hé.. *foei*

benen te ver naar achter en hakken opgetrokken
Afbeelding

Kijk naar beneden..
Afbeelding

voeten steken uit...
Afbeelding

rechter op zitten en volgens mij steken m'n tenen weer uit.
Afbeelding

Afbeelding

poging tot wijken... Scheve mond
Afbeelding

hakken weer
Afbeelding

imo, hakken weer. En m'n tenen mogen weer meer naar binnen, kijk hier wel niet naar beneden.
Afbeelding

geen idee wat ik hier aan het doen was, maar ik zit wel erg scheef!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

galop, vindt ze heel erg moeilijk (en ik denk niet dat dat persee een fout van de ruiter is als dat slecht gaat omdat ik het gewoon aan haar merk en ze met galop bij iedereen moeite heeft) Maar het gaat gelukkig wel steeds beter!
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8T7GBKIO.jpg

stappen, en weer die hakken.. *zucht*
Afbeelding

tenen steken weer uit (en oei mijn spoor prikt zo wel heel erg in haar buik..)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8MXDWCW8.jpg

Uiteindlijk nog even een sprongetje gemaakt (maar ik ben al helemaal geen springruiter en Saar niet echt een springpaard)
aanrijden:
Afbeelding

en springen maar Clown Had nog een paar sprongetjes gemaakt, maar dit was nog de beste foto, de rest hing ik half om haar hals ofzo Bloos
Afbeelding

Wat ik zo zie, vind ik dat ik vooral héel erg op mijn hakken moet gaan letten. En verder zijn er natuurlijk ook nog wat verbeterpuntjes.

ohja het lijkt misschien of ze boos kijkt, maar dat is meer dat ze dan op mij let Knipoog aangezien ze haar oren naar achter heeft

Graag opbouwend commentaar Knipoog

Leeuwnie

Re: Saar @ work en voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:54

Ik vind het best leuke foto's! Ik heb niet heel veel commentaar, hoor. Je zegt het zelf eigenlijk allemaal al: je trekt je hakken op en dan prik je je paard soms best wel in haar buik. Dus ik zou die spoortjes voorlopig maar aflaten.
Misschien kun je je beugels een gaatje langer maken?

Wat wonen jullie trouwens mooi, zeg!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:03

Wat is Saar superleuk zeg Maart! Leuke bos manen heeft ze ook Haha!
Verder, je zegt het zelf al, niet je hakken optrekken. En probeer jezelf iets meer op te richten, je zit wel al best rechtop maar je mag er wel iets trotser opzitten, nu zak je wat in zegmaar.
Verder ziet het er leuk uit hoor, en dat boos kijken, waar zie jij dat? (ik ben Zaza's smoelwerk gewend hea Schijnheilig )

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 13:44

ze heeft haar oren naar achter/opzij Knipoog en zo heeft ze dat altijd tijdens het rijden, meestal opzij en zodra ik iets zeg doet ze ze naar achter

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:23

het is niet zozeer dat ik mijn topic omhoog wil schoppen, maar een mens zou toch verwachten dat er na 200 en nog meer bekeken te zijn dat er dan toch wel meer dan 2 reacties zouden zijn Clown ... maar heb ik nu gewoon al al het commentaar zelf gegeven dat niemand nog echt cmmentaar geeft? of is iedereen te druk met de voorbereidingen voor vanavond? Tong uitsteken

MissMaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:29

Leuke foto's hoor Haha!
Mij valt vooral op dat je meer recht op moet gaan zitten , verder geef je zelf het commentaar al Knipoog
Suc6 verder !!

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:32

Misschien een domme opmerking, maar ik zou het zadel iets naar achtere leggen en je beugels wat langer doen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:33

Leeuwnie schreef:
Je zegt het zelf eigenlijk allemaal al: je trekt je hakken op en dan prik je je paard soms best wel in haar buik. Dus ik zou die spoortjes voorlopig maar aflaten.

Daar ben ik het wel mee eens, eigenlijk. Op bijna elke foto trek je je hakken op. Om dan met sporen te gaan rijden, vind ik niet zo'n geweldig goed plan. Of je paard is dusdanig slecht aan het been dat je je spoor elke keer moet gebruiken of je hakken leiden een eigen leven. In beide gevallen zou ik het zonder doen.

Maar afgezien van dat puntje vind ik het er leuk uitzien hoor Knipoog

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:38

heeey,
leuke pony zeg !!
alleen denk er wel om dat je je vuisten recht op houd Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:55

Narya schreef:
Leeuwnie schreef:
Je zegt het zelf eigenlijk allemaal al: je trekt je hakken op en dan prik je je paard soms best wel in haar buik. Dus ik zou die spoortjes voorlopig maar aflaten.

Daar ben ik het wel mee eens, eigenlijk. Op bijna elke foto trek je je hakken op. Om dan met sporen te gaan rijden, vind ik niet zo'n geweldig goed plan. Of je paard is dusdanig slecht aan het been dat je je spoor elke keer moet gebruiken of je hakken leiden een eigen leven. In beide gevallen zou ik het zonder doen.

Maar afgezien van dat puntje vind ik het er leuk uitzien hoor Knipoog

Beetje van beiden denk ik, hoewel ze in het algemeen niet echt slecht aan het been is, in tegendeel zelfs. Maar ze was nogal sloom gister dus ik ben wel wat (misschien te) streng geweest dus met m'n hakken. overgins ze was alleen in de wei sloom, daarna ben ik naar buiten gegaan en ging ze wel weer vlot, maar ik denk dat de meeste paarden buiten ook voorwaartser zijn dan in een bak oid Knipoog