Jaja Teica's Boy loopt aan de teugel.. Ben zo trots!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Jaja Teica's Boy loopt aan de teugel.. Ben zo trots!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:08

Sommige van jullie zullen wel denken doe is normaal en overdrijf niet zo maar ik ben echt TROTS!!!!! Haha! Haha!

Mijn paardjuh kan aan de teugel lopen.
Tis nog lange na niet perfect maar het begin is er wel.

Tips over het verbeteren van mijn rijstijl zijn zeker welkom!!!! Knipoog

Nou hier komen de foto's:

Afbeelding
Eerst even zijn setje showen. Clown

Afbeelding
En dan aan het werk.

Afbeelding
Instappen.

Afbeelding
Knap paardjuh. Vingers aflikken

Afbeelding
Draf.

Afbeelding
Even nieuwsgierig!!!!! Haha!

Afbeelding
Tussendoor even poseren. Knipoog

Afbeelding
Andere hand.
Begint er al een beetje op te lijken.

Afbeelding
Deze vind ik zelf wel erg mooi.

Afbeelding
Drafje tussendoor.

Afbeelding
Galopje.

Afbeelding
Zijn mooie hoofdje.(niet zo hele mooie foto)

Afbeelding
Stap.

Afbeelding
Knapperd.

Afbeelding
Klaar!!!!

Afbeelding
En mijn gezellige stalgenootjes nog even op de foto.
Hun hebben ook nog even op Teic gereden.

Commentaar is van harte welkom maar hou het wel een beetje leuk.
Weet van mezelf dat ik nog absoluut geen perfect ruiter ben. Huilen
Maar we zij er hard mee aan het werk.

Vanaf het nieuwe jaar gaan we weer 1x in de week lessen.

Als je er bent laat je dan ook een berichtje achter...
Zouden Teica en ik errug leuk vinden!!!!! Haha!

Groetjes Tamara en Teica's Boy

Rozanne

Re: Jaja Teica's Boy loopt aan de teugel.. Ben zo trots!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:09

Je moet je handen meer dragen, je zet ze namelijk nu te laag (vast).
En je hakken beter uitdrukken.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:10

goedzo Lachen blijf oefenen en goede instructies helpen ook Lachen
Probeer niet m naar beneden te "trekken" enne je sperriempje hoort onder de bitschijf Knipoog

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:11

Probeer je handen wat hoger te houden, en te dragen (zoals hierboven vernoemd). Je zet ze nu vast op je bovenbenen namelijk.
Wel een erg mooi paardje Lachen !

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:12

heej daar hebbe we Teica weer Knipoog
leuk dat ze het nu een beetje gaat snappen.. met de juiste handelingen (ik weet niet of je ook les heb) en met de juiste oefeinfen en zo kom je der wel Knipoog
succes verder!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:15

het is idd nog niet perfect, maar door veel te oefenen lukt het vast wel Knipoog veel succes en plezier ermee!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:19

Je moet wel echt op je handen letten.
Wat iemand al zei, nu trek je hem naar beneden.
Dan heeft je paardje ook weinig keuze en fijn is dit niet voor je paardje.
Dus daar zou ik wel aan werken. Het moet vanuit de ontspanning komen en dat komt het nu helaas niet zo te zien.
Je dwingt je paardje nu min of meer.
Ondanks dat je er zo blij mee bent.
Laatst bijgewerkt door Silence op 30-12-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:32

Volgens mij is het gene wat je nu doet je handen laag vastzetten en ontzettend veel druk geven op het bit, klopt dat?

Aan de teugel rijden moet vanuit de achterhand komen, dus simpel gezegd aandrijven en dit aan de voorkant weer opvangen. Je methode zoals op de fotos geven mij het idee dat je geforseerd aan de voorkant met alle kracht je paard er doorheen probeert te dwingen(door constant veel kracht op je teugels te zetten) en je verder er weinig aan rijd om hem achter actief te krijgen.

Neem les en probeer hem meer van achteren naar voren te rijden. Ook aan de voorkant zou ik als ik jou was je handen meer dragen en niet vast zetten zodat je je handen meer flexibel mee kan bewegen met je paard. Door constant gefoseerd vast te houden aan de voorkant wordt ie nooit lekker nagefelijk Lachen

Ik heb geprobeerd mn cometaar een beetje te onderbouwen, alleen dat is natuurlijk moeilijk van achter de computer Haha!

Suc6, met goede les komen jullie er wel !

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:38

Heb je gips om je armen? Clown
Je ellebogen horen aan te sluiten aan je zij,en je onderarmen horen in een bijna haakse hoek te staan.
Nu zijn je armen gewoon kaarsrechte staven.
Je zet de teugels vast,verkrampt je handen,en probeert je 'paardjuh' naar beneden te 'trekken'.
Jammer,want het hoeft echt niet zo.
Probeer je paard lekker los en voorwaarts te rijden,laat vooral de achterhand er goed aan mee doen,en als je paard goed loopt,en nageeflijk is,komt het aan de teugel lopen vanzelf.
Je hoeft een paard niet aan de teugel te 'trekken', het hoort juist als vanzelf te gaan. Lachen

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:38

Flevolander schreef:
Volgens mij is het gene wat je nu doet je handen laag vastzetten en ontzettend veel druk geven op het bit, klopt dat?

Aan de teugel rijden moet vanuit de achterhand komen, dus simpel gezegd aandrijven en dit aan de voorkant weer opvangen. Je methode zoals op de fotos geven mij het idee dat je geforseerd aan de voorkant met alle kracht je paard er doorheen probeert te dwingen(door constant veel kracht op je teugels te zetten) en je verder er weinig aan rijd om hem achter actief te krijgen.

Neem les en probeer hem meer van achteren naar voren te rijden. Ook aan de voorkant zou ik als ik jou was je handen meer dragen en niet vast zetten zodat je je handen meer flexibel mee kan bewegen met je paard. Door constant gefoseerd vast te houden aan de voorkant wordt ie nooit lekker nagefelijk Lachen

Ik heb geprobeerd mn cometaar een beetje te onderbouwen, alleen dat is natuurlijk moeilijk van achter de computer Haha!

Suc6, met goede les komen jullie er wel !

Bedankt voor je tips.

Ik heb me handen inderdaad te laag.
Dat kan ik nou zelf ook goed zien op de foto's.

Maar ik zet me handen niet vast en heb ook echt niet veel druk op het bit.
Dat komt misschien op de foto's zo over dan.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:41

Tinkerloos schreef:
Je ellebogen horen aan te sluiten aan je zij,en je onderarmen horen in een bijna haakse hoek te staan.
Je zet de teugels vast,verkrampt je handen,en probeert je 'paardjuh' naar beneden te 'trekken'.
Probeer je paard lekker los en voorwaarts te rijden,laat vooral de achterhand er goed aan mee doen,en als je paard goed loopt,en nageeflijk is,komt het aan de teugel lopen vanzelf.
Je hoeft een paard niet aan de teugel te 'trekken', het hoort juist als vanzelf te gaan. Lachen

Trekken????

Ik trek niet aan de teugels. Bloos

Maare bedankt voor de tips.
Kan er zeker wat mee.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:42

Je hebt trekken en je hebt trekken.
Ik zie niet dat je als een dolle trekt,maar je hebt je armen en handen zo krampachtig in 1 houding,dat het gewoon niet KAN meegeven met de bewegingen in de mond,dus dat noem ik dan trekken.
(ik bedoel niet dat je uit alle macht trekt nee) Lachen

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:46

Tamara21 schreef:
Bedankt voor je tips.

Ik heb me handen inderdaad te laag.
Dat kan ik nou zelf ook goed zien op de foto's.

Maar ik zet me handen niet vast en heb ook echt niet veel druk op het bit.
Dat komt misschien op de foto's zo over dan.

Oke, in dat geval geven de fotos een verkeerd beeld, denk dat het komt omdat je met gestrekte armen zit en het daardoor lijkt dat meschien zo zoals Tinkerloos ook al zei.

Wel vind ik dat zijn achterhand niet actief oogt, dus wat betreft dat vanachter naar voren rijden is een aandachtspuntje

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:47

vampiregirl schreef:
Probeer niet m naar beneden te "trekken" enne je sperriempje hoort onder de bitschijf Knipoog

Zie ik nu maar aan 1 kant een bitschijf trouwens?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:51

Je paard loopt niet aan de teugel, je trekt haar aan de teugel. Op alle foto's heb je je handen vastgezet naast het zadel, waardoor je houding ook niet goed is. Begin er eens mee om je handen meer te dragen (je gaat dan vanzelf ook rechter op zitten)en als je je paard goed voorwaarts rijd (let op dat ze dan niet onder je vandaan loopt) dan zoekt ze de "stille" hand vanzelf wel op. Het doel is niet om je paard in de krul te rijden/trekken, maar om haar ontspannen voorwaarts neerwaarts te rijden, dan volgt ze vanzelf de hand. Deze foto's zien er erg krampachtig uit, zowel voor ruiter als paard, zoek eerst die ontspanning eens op, dat rijdt voor beiden een stuk plezieriger. Succes ermee!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:52

Nagevelijkheid komt met geduld, eerst naar voren en dan naar beneden, niet andersom zoals nu het geval lijkt. Veel succes, gaat je vast lukken! Lachen

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:00

Jana_en_Ik schreef:
vampiregirl schreef:

Zie ik nu maar aan 1 kant een bitschijf trouwens?

Nee hoor.
Aan allebei de kanten zit een bitschijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:11

'aan de teugel' moet geen doel op zich zijn.. Op het moment dat jij je paardje lekker voorwaarts kan rijden en scherp aan de hulpen hebt kan je met heel lichte druk van voren zorgen dat je paardje nagevelijk loopt..

Ik persoonlijk vind t altijd een fijner gezicht (waardoor ik de ruiter ook als kundiger beoordeel) als iemand werkt aan het aan het been krijgen dan als iemand door zijn handen te gebruiken als bijzet het paard aan de teugel dwingt waardoor het paard in plaats van berg opwaarts op zn kop loopt. Dus even een stapje terug in je denken.. je paardje lekker aan het sjouwen krijgen en dan lichtjes van voren tegen houden. En denk eraan, handen boven de manenkam.

Komt vast helemaal goed met jullie! Jullie zijn al een leuke combi samen.

Sharon1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:13

Tamara21 schreef:
Tinkerloos schreef:

Ben het hier helemaal mee eens, zeker wat je armen betreft.
Voor het gezicht ziet het er niet zo mooi uit, en het lijkt me nou ook niet echt fijn rijden? Dat idee heb ik erbij.
Maar wat de meeste mensen al zeggen probeer er zelf aan te werken en het gaat vanzelf beter, denk dat 1 keer in de week lessen een goede keus is.

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:22

Erg leuk paardje ! Ben verliefd op meelneusjes:P
Enige commentaar hakken uitdrukken en je handen proberen hoger.
Het is een goed begin met les kom je erbij.
En probeeer samen te werken met je paard.. werkt ontspannerder
(( Weetje het zeker ? ik zie er maar aan een kant een bitschijf! ))

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:24

Leuk beestje!

Ik denk dat het goed is voor jou paardje om eens lekker voorwaarts-neerwaarts te gaan rijden, zorg dat je paardje lekker ontspannen voorwaarts loopt, niet teveel aan de teugels komen, maar lekker laten dalen van voor. Wel goed zorgen dat je paardje lekker actief blijft van achteren, o.a. door veel overgangen te maken, en rijd veel voltes om hem lekker los en soepel te maken, als je dit een tijdje doet en je paardje dus actiever wordt van achter enmeer ontspannen, kun je je teugels wat oppakken, en wat gaan spelen, zo wordt ze vanzelf nageeflijker.
Het lijkt ofdat je je handen vastzet omdat je je armen niet zoals al eerder gezegd houdt hoe t hoort (elleboog naast lichaam en dan bijna een 90 graden hoek). en het er een beetje krampachtig en gedwongen uitziet.

Dit is trouwens echt niet aanvallend bedoelt, puur als tips, en denk dat het helemaal goed gaat komen met jullie samen!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:27

ik zie wel aan 2 kanten een bitschijf hoor Haha!
Voor de rest het commentaar wat hierboven is gegeven Knipoog

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:30

Katinkatjuh schreef:
Leuk beestje!

Ik denk dat het goed is voor jou paardje om eens lekker voorwaarts-neerwaarts te gaan rijden, zorg dat je paardje lekker ontspannen voorwaarts loopt, niet teveel aan de teugels komen, maar lekker laten dalen van voor. Wel goed zorgen dat je paardje lekker actief blijft van achteren, o.a. door veel overgangen te maken, en rijd veel voltes om hem lekker los en soepel te maken, als je dit een tijdje doet en je paardje dus actiever wordt van achter enmeer ontspannen, kun je je teugels wat oppakken, en wat gaan spelen, zo wordt ze vanzelf nageeflijker.
Het lijkt ofdat je je handen vastzet omdat je je armen niet zoals al eerder gezegd houdt hoe t hoort (elleboog naast lichaam en dan bijna een 90 graden hoek). en het er een beetje krampachtig en gedwongen uitziet.

Dit is trouwens echt niet aanvallend bedoelt, puur als tips, en denk dat het helemaal goed gaat komen met jullie samen!

Zie het ook zeker niet aanvallend hoor.
Van niemand niet.
Ben blij met de tips die ik krijg en ga er zeker wat mee doen!!!!

Kan helaas nog niet zo vreselijk goed paardrijden maar ben ook pas 2jaar aan de gang.
We komen er samen vast wel en met 1x in de week les gaat het vast ook stukken beter.

Heb een vreselijk lief paardje onder me kont dus daar kan het niet aan liggen!!!!!! Haha!

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:34

Debbylover schreef:
Erg leuk paardje ! Ben verliefd op meelneusjes:P
Enige commentaar hakken uitdrukken en je handen proberen hoger.
Het is een goed begin met les kom je erbij.
En probeeer samen te werken met je paard.. werkt ontspannerder
(( Weetje het zeker ? ik zie er maar aan een kant een bitschijf! ))

Ja weet het echt zeker van die bitschijf!!!! Haha!

Heb helaas geen betere foto's er van. Bloos

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:39

isk las de teugel en dacht al onee hè, en het was ook eerlijk gezegt wel een beetje onee hè.

Mijn tips. Meer aan je eigen houding werken en dan leren je paard zijn lijf te laten gebruiken, dat kun je op 2 manieren lezen en bedoel ook beide manieren, zowel jij als je paard moeten dat waarschijnlijk leren.
ja houding, probeer eerst te werken aan de 2 lijnen. een van schouders via heup naar hak. Rug recht en stevig en bij je heupen kunnen meebewegen. Benen vanuit je heupen wat naar achter.
Schouders en boeven armen zwaar laten afhangen (maar niet vastzetten)onderarmen en handen laten drijven op water. van elleboog naar bitring moet ook 1 lijn zijn.

Beetje bij beetje kom je er wel.
Dan je paard. Veel buigen om het binnenbeen. Van je binnenbeen naar je buiten hand. Als je paard dit goed doet moet hij 1 zijdig al loslaten en nageven en zal eerder je hand opzoeken. Trek je hem op je binnenhand door de bocht blokkeer je juist zijn binnenachterbeen en zal buigen moeilijk gaan. Als je de bochtjes afwisseld en bij 8 tjes of slangevoltes gaat maken dan zal het paard ook makkelijker loslaten.

Zorg wel dat het paard medisch oke is en het tuig juist past!