Zij is eerst gaan rijden, ze rijdt bijna nooit in een bak en is een echte recreatiemuts. Dus ervaring met netjes zitten heeft ze niet.
Nu gingen wij vandaag dus rijden in de bak en heb ik haar wat tips gegeven.
Een heleboel is al verbeterd maar ik zit nog met een puntje. Dit zie ik niet alleen bij haar maar ook bij mezelf.
Met aandraven is hij heel slecht op het been. Netjes aansporen met je kuiten+druk wil dus niet.
Maar zodra ze haar hakken gaat gebruiken om aan te sporen trekt zij ze op.
Eerst dacht ik dat het aan haar zelf lag. Maar toen ik zelf ging rijden merkte ik gewoon dat dit de enige manier was om hem lekker aan het draven te krijgen.
In eerste instantie wil ik dus graag weten of iemand een oplossing voor het aandraven heeft, zweepje erbij gaan we proberen, maar ben bang dat dat niet heel veel uit zou maken.
Sporen heb ik over na zitten denken, maar aangezien deze zijn om je hulpen te verfijnen en niet om je pony lek te prikken vind ik dat niet zo'n onwijs goede optie. (Ik weet dus wel dat ze niet bedoeld zijn om je pony door te laten lopen maar ik dacht, mischien als ik daarmee mijn hulpen verfijn, hoef ik mn hakken niet meer op te trekken.)
Ten tweede, hoe leer ik dit meisje haar hakken uit te drukken en niet op te trekken met aansporen.
(zijn er van die trucjes zoals je knien aan het zadel houden door een muntje tussen je knie en het zadel te doen?)
Ik hoor het graag

(Hier een foto van hoe ze haar hakken optrekt:
)