saroanda schreef:I.v.m. drukkingen ben ik gestopt met boomloos rijden. Ik heb nu een Kieffer Wien die goed ligt. Ik kreeg ook het advies om een hoofdstel met sprerriem te gebruiken omdat mevrouw nogal graag haar mond opendoet tijdens het rijden waardoor ze heel stijf het bit kan vasthouden. Ik moet zeggen, het werkt allemaal wel, een zadel wat niet drukt, een sprerriem zodat ze niet meer zo trekt. Terwijl ik zelf dacht dat we aardig goed bezig waren, het kan dus altijd beter. Het stormde vandaag aardig, tegen de wind in vloog ze er als het ware vandoor met name in de galop. Die gaat langzaamaan beter, ze kan inmidels in 1 goed aanspringen in de rechtergalop, en gaat langzaamaan wat rustiger galopperen. We doen rustig aan, ik heb geen haast. Wie weet komt die startkaart er volgend jaar nog wel eens.
Ik vind het best pittig hoor, om ineens te gaan dressuren. Ik moet zoveel dingen tegelijk doen. Beetje druk geven, weer loslaten, binnenbeen erbij in de hoeken/bochten. Zodra ik m'n binnenbeen eraan leg denkt zij dat ze harder moet, dit moet ik dus ook weer opvangen. Handen naar binnen, tenen naar binnen. Valt allemaal niet meer, maar het gaat wel lukken.
Vandaag meegeweest met Sandra naar haar Haffie Malou. Heerlijk winterzonnetje nodigde uit voor het schieten van foto's en dit is het resultaat vandaag

Sandra en Malou zijn echt al enorm vooruit gegaan! Commentaar over het rijden of over haar zit zal ze zelf wel geven, afgezien van dat ze af en toe niet moet vergeten haar tenen naar binnen te doen en op der gat moet zitten in galop vond ik het er super uitzien!

Enne, Malou kijkt echt niet supersjaggie hoor
Het was de wind in haar oren, het stormde zowaar op het platteland daar 

Was gezellig Sannie
Benne trots op jullie
, daar gaan we echt aan werken! Ik zat ook de hele tijd te prutsen met de teugels, nu blijkt dat de stops ongelijk ziten, heel erg vervelend.
en dan je cap 
Ennuh er ligt geen geld op de grond hoor
. En die kapstoktenen nou daar is Edward gal heeel ver mee gekomen