ik heb al langer een probleem met het rijden, mijn paard is erg stijf op rechts.
Eerst reed ik met een enkelgebroken bustrens, sinds een maand rijd ik met appelbitje, waarmee hij fijner loopt, maar hij heeft ook zijn mond vaak open met rijden.
Hij loopt van zichzelf nogal met zn hoofd hoog, voor mij voelt dat niet erg goed omdat ik het gewoon niet gewend ben, maar als hij ronder loopt, komt hij net achter de loodlijn (dan loopt hij voor mijn gevoel wel goed)..
Als ik op de rechterhand rijd, wil hij links gewoon niet loslaten.
Ik denk wel dat het door mezelf komt, omdat ik zelf links vaak vast hield, maar ik weet het niet precies op te lossen.
Ik rijd veel (kleine) voltes en slangevoltes, dan loopt hij meestal wel goed, maar zodra ik recht uit ga op de rechterhand, kan ik er voor mijn gevoel gewoon niet aankomen.
Oftewel, mn paard is dus niet recht.
In stap heb ik dit 'probleem' trouwens niet, alleen in draf, en de galop is nu op de linkerhand veel beter geworden dan op rechts.
Hij heeft wel vaak zn mond open, en hij kwijlt nogal, dit deed hij altijd al wel.
Hij heeft trouwens een ontzettend dikke, lange tong, die altijd een beetje uit zn mond komt aan één kant.
http://img213.imageshack.us/img213/8530/dsc01109qb9.jpg
Hier even een foto uit mn profiel (ik heb op deze pc geen foto's staan).
Als je goed kijkt kun je zn tong zien.
Waarom hij zn mond bijna altijd open heeft weet ik niet, ik hang echt niet steeds aan de teugels, ik probeer zo veel mogelijk los te laten (vooral links dus), wat hij op rechts niet beantwoord.
Ik probeer hem ook zo actief mogelijk te houden, wat dan weer wel en dan weer niet werkt.
Weet er iemand goede tips om mn paard recht te krijgen?
En wat ik fout doe waardoor hij zn mond zo vaak open heeft?
Alle tips zijn welkom

(op de foto heb ik trouwens een érg strenge hand..
)
.
)