Parkaval @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Parkaval @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 11:48

Het werd wel weer eens tijd voor nieuwe foto's. Omdat het vakantie is had ik 's middags les ipv 's avonds in het donker. Hoewel we de afgelopen twee weken bijna niet hebben kunnen rijden in de bak(nat/bevroren) ging het lang nog niet zo slecht. Ik vind mijn houden wel verbeterd, maar ik moet nog steeds letten op mijn houding (handen bij elkaar/hakken uitdrukken/tenen naar binnen).

Er zijn geen foto's gemaakt van het instappen.

Vorige topic: Skygirl @ [HAW] Parkaval@work

1,Beetje verzet
Afbeelding
2.Moet nog iets actiever en meer bij elkaar
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.Handen beter bij elkaar
Afbeelding
5.Instructrice op de voorgrond:P
Afbeelding
6.Hakken uitdrukken en tenen naar binnen. Hier is overigens geen verzet met zijn staart, maar die draagt hij vaak gewoon zo.
Afbeelding
7.Hier kantelt hij nog en ik had het nog niet gecorrigeerd
Afbeelding
8.Hier kantelt hij weer een beetje en mijn binnen teugel hangt los
Afbeelding
9.En de laatste alweer
Afbeelding

supertinkie

Re: Parkaval @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:49

Ziet er leuk uit! En zoals je zelf ook al zegt je tenen naar binnen draaien Knipoog (doe het zelf ook niet altijd hoor..)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:50

leuk hoor, probeer zelf goed recht te zitten en eens te kijken of je beide teugels wel gelijk hebt qua druk, soms willen ze daarom nog wel eens gaan kantelen. Verder ben je lekker op weg denk ik zo.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 11:55

yvotje14 schreef:
leuk hoor, probeer zelf goed recht te zitten en eens te kijken of je beide teugels wel gelijk hebt qua druk, soms willen ze daarom nog wel eens gaan kantelen. Verder ben je lekker op weg denk ik zo.

Ja dat vind ik nog wel eens moeilijk. Bloos

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:37

Heey Rowie!

leuke foto's !
en commentaar geef je zelf al Knipoog

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 13:24

Liin schreef:
Heey Rowie!

leuke foto's !
en commentaar geef je zelf al Knipoog

Bedankt Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 14:35

Dat het paard zijn staart zo houd is een teken dat hij op de voorhand loopt. Dit komt waarschijnlijk omdat je hem een beetje op de voorhand trekt door je handen zo laag en vast te houden.
Dus hakken uitdrukken, tenen naar binnen en handen vééééééél dichter bij elkaar en hoger. Succes!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:40

bizzybijtje schreef:
Dat het paard zijn staart zo houd is een teken dat hij op de voorhand loopt. Dit komt waarschijnlijk omdat je hem een beetje op de voorhand trekt door je handen zo laag en vast te houden.
Dus hakken uitdrukken, tenen naar binnen en handen vééééééél dichter bij elkaar en hoger. Succes!

Mmm.. oke bedankt hier kan ik wel wat mee! Lachen

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:45

ziet er netjes uit hoor!
probeer inderdaad op alle bij de teugels even veel druk te hebben, en je tenen iets naar binnen.
verder ziet het er netjes uit hoor! Haha!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:50

Ik heb het idee dat het zadel van achter "klappert" en het zadel dus voorover kiept. Ik weet niet of het aan t moment van de foto's ligt... en of je mij snapt Clown

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:00

Wat een mooie rustgevende omgeving op de achtergrond Lachen
Je zit wel heel erg voor op het zadel....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:11

volgens mij ligt het zadel niet goed het mag namelijk niet opwippen van achteren als jij gaat staan
dus het lijkt me niet zo een prettig gevoel voor je paardje
op het moment dat die zijn hoofd kantelt zou ik even wat ruimte geven en loslaten en voorwaarts rijden

Sjiemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:13

Leuk beestje hoor! Knipoog

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:52

Hé ik heb dit jaar een keer tegen jou gereden of niet, in Heeten? Lachen
Leuke pony, commentaar zeg je zelf al.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 10:17

Tien schreef:
Ik heb het idee dat het zadel van achter "klappert" en het zadel dus voorover kiept. Ik weet niet of het aan t moment van de foto's ligt... en of je mij snapt Clown

Ja dat idee heb ik zelf ook al tijd een beetje, maar ik heb dit zadel nog niet zo lang en er is ook een zadelmaker bij langs geweest.. Dus ik dacht dat hij wel goed zat. Maar op de foto's is het idd ook te zien... Hopelijk kan dit opgelost worden met een bontje onder het zadel ofzo want dit zadel heb ik nog helemaal niet lang en anders moet ik al weer een nieuw zadel Boos!

@Janneke: ja dat kan wel;)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:24

Skygirl schreef:
Tien schreef:

Ja dat idee heb ik zelf ook al tijd een beetje, maar ik heb dit zadel nog niet zo lang en er is ook een zadelmaker bij langs geweest.. Dus ik dacht dat hij wel goed zat. Maar op de foto's is het idd ook te zien... Hopelijk kan dit opgelost worden met een bontje onder het zadel ofzo want dit zadel heb ik nog helemaal niet lang en anders moet ik al weer een nieuw zadel Boos!

Dit zadel ligt inderdaad niet goed. Meestal is het erg lastig om dit via een foto te zeggen, maar dit is wel overduidelijk. Ga dit aub niet met een bontje oplossen...dat zijn lapmiddelen.
Een goede zadelmaker kan je zadel waarschijnlijk wel passend maken.
Het kan best zijn dat je zadel eerst wel goed lag hoor, paarden kunnen van bespiering veranderen en dan moet je je zadel mee aanpassen.
Dus als ik jou was zou ik er nog eens een goede zadelmaker bij halen en die laten kijken.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij lag het aan dat mijn nieuwe paard te smal was voor mijn zadel. De zadelmaker heeft er een smallere boom ingelast en het zadel helemaal opnieuw opgevuld. En deze ligt nu als een huis. Ik was voor 80 euro klaar...en daar heb je natuurlijk geen nieuw zadel voor. Bovendien wilde ik mijn zadel het liefst houden, omdat het voor mij een fijn zadel is.
Als jouw zadel beter ligt, ga jij ook vanzelf beter zitten. Succes.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 10:28

polly2 schreef:
Skygirl schreef:

Dit zadel ligt inderdaad niet goed. Meestal is het erg lastig om dit via een foto te zeggen, maar dit is wel overduidelijk. Ga dit aub niet met een bontje oplossen...dat zijn lapmiddelen.
Een goede zadelmaker kan je zadel waarschijnlijk wel passend maken.
Het kan best zijn dat je zadel eerst wel goed lag hoor, paarden kunnen van bespiering veranderen en dan moet je je zadel mee aanpassen.
Dus als ik jou was zou ik er nog eens een goede zadelmaker bij halen en die laten kijken.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij lag het aan dat mijn nieuwe paard te smal was voor mijn zadel. De zadelmaker heeft er een smallere boom ingelast en het zadel helemaal opnieuw opgevuld. En deze ligt nu als een huis. Ik was voor 80 euro klaar...en daar heb je natuurlijk geen nieuw zadel voor. Bovendien wilde ik mijn zadel het liefst houden, omdat het voor mij een fijn zadel is.
Als jouw zadel beter ligt, ga jij ook vanzelf beter zitten. Succes.

Oke bedankt, maar dit had ik bij het vorige zadel ook, maar daar paste ik zelf gewoon niet meer en toen heeft de zadelmaker (een andere dan van dit zadel) aangeraden om er een bontje onder te leggen. Alleen ik paste zelf niet in het zadel en ik vond het ook niet zo goed op mijn pony passen bij zijn schouders.

Maar ik moet het er eerst nog met mijn ouders over hebben. Knipoog

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:03

Hee Rowie!

Vind het er goed uitzien hoor Ja .
Commentaar is al gegeven en de meeste punten waar je aan zal kunnen werken heb je al aangegeven Knipoog .

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:10

heey, leuke foto's ziet er goed uit,
idd. de verbeterpunten zijn al gezegd
(volgens mij fietste ik langs toen jullie les hadden Tong uitsteken )

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:15

Leuk hoor!
Probeer je handen niet alleen wat meer bij elkaar te houden maar ze ook hoger te dragen Lachen

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 11:16

xliisaa schreef:
heey, leuke foto's ziet er goed uit,
idd. de verbeterpunten zijn al gezegd
(volgens mij fietste ik langs toen jullie les hadden Tong uitsteken )

Haha, dat kanwel Tong uitsteken

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:18

het lijkt mij niet de makkelijkste pony om te rijden (beetje overbouwd)
let op je handen, recht op en niet te breed (heb er zelf ook een handje van hoor)
en let op recht gaan zitten:

Afbeelding

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 11:24

jenga_8 schreef:
het lijkt mij niet de makkelijkste pony om te rijden (beetje overbouwd)
let op je handen, recht op en niet te breed (heb er zelf ook een handje van hoor)
en let op recht gaan zitten:

Afbeelding

Zo zie je het idd wel duidelijk wat er bedoelt word. Ik ga er echt eens op letten, want ik merk steeds vaker dat ik naar een kant 'afzak'.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:31

mag ik ook lijntjes trekken?
Ik ga even aan de slag en volgen zo mijn lijntjes!
Maar met het eerste commentaar ben ik het niet eens, dit vraagt om forceren van je enkels. zal het zo beter uitleggen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 11:32

Haha oke is goed. Clown