Daphne & Rebbel @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IvoIce

Daphne & Rebbel @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 18:35

Vandaag heeft Daphne weer gereden. Gister heb ik wat minder lekker gemend, waardoor Reb vandaag weer erg zoekende was.
Al met al toch nog aardig kunnen rijden, en wat leuke plaatjes kunnen schieten.

Rijtechnisch commentaar en nuttige tips zijn welkom, maar hou het netjes.

Grootste punt bij Daphne is haar handhouding, komt uit de polsen, maar gezien ze altijd al zo gereden heeft is het lastig dat ineens te veranderen. Ze let er op en er zit zeker vooruitgang in.
Helaas ziet haar hand er daardoor af en toe wat streng uit, wat zeker niet zo is.

1. Indraven, lekker actief op eigen benen met licht contact, met de neus nog waar hij wil..

Afbeelding

2. Net opgepakt, nog te veel op de voorhand en iets te diep, maar mooi actief achterbeen.

Afbeelding

3. Neusje er wat meer uit, en actief beenwerk.

Afbeelding

4. Even stappen tussendoor, in stap kruipt hij snel iets achter de teugel, wat Daf met haar handen doet hier weet ik niet Knipoog

Afbeelding

5. Vrij netjes, had wat actiever gemogen..

Afbeelding

6. En Piaffe
Clown Nee hoor, wat meer terugrijden, hoofd/hals komen mooi omhoog, kruis moet nog wat meer gaan zakken..

Afbeelding

7. Linkergalop, hij ging een beetje hard ROFL

Afbeelding

8. Aparte wazige beentjes, maar begint hier wel meer over de rug te komen en zijn hoofd zelf te dragen..

Afbeelding

9. En afsluiten met de rechtergalop, die hij erg moeilijk vind. Binnenachterbeen treed al netjes onder, maar goede balans is nog ver te zoeken, maar.. het gaat steeds beter!

Afbeelding

_Jeann

Re: Daphne & Rebbel @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:37

Gave pony vind ik het toch... Als ik eerlijk ben vind ik Demi er mooier op staan, maar dat is mijn mening! Ontzettend leuke pony in ieder geval!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:37

Leuke foto's, echt een coole shet! ik vind haar voor het plaatje wel een beetje groot. en verder vind ik haar houding wel goed, idd handen rechtop houden, maar verder heel goed hoor

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 18:38

Is ook zo, dit plaatje is verre van ideaal. Gelukkig kunnen ze toch goed met elkaar uit de voeten zo.
Helaas heeft Demi het druk genoeg met haar eigen pony etc., dus die rijdt hem niet meer bij Lachen

En bedankt Knipoog

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:26

haha bij foto 7 had ik een ander gezicht moeten trekken Bloos dan was die foto best leuk geweest hij is nu echt erg

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:58

HeejHeej..Echt een heel leuk beessiee..Ik woon er dichtbij maar heb hem nog nooit gezien..[Reeuwijk..]

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:10

Ik vind de pony leuk lopen, helaas vind ik de amazone op 'bijna' alle foto's er erruughhh strenge binnenhand hebben, haar pols is zelf naar binnen geklapt ....

Misschien is het een moment opname hoor maar omdat het op 'bijna' alle foto's zichtbaar is, dacht ik misschien een tipje om aan te werken Knipoog

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:12

Sorry ik lees nu pas dat je dit zelf ook vermeldt hebt Schijnheilig

tja, dingen afleren blijft altijd moeilijker dan dingen aanleren, al heb ik begrepen dat ze toch alweer een tijdje op Rebbel rijdt .... jammer dat het er nog niet uit is Knipoog

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:19

ik vind het zo leuk beestje!

alleen 1 ding snap ik niet..als ik foto's plaats is het meteen dat het niet meer kan en dat hij inzakt enzo(hij is getest door 2 Da's enzo) en als jij foto;s plaatst zijn er aleen positieve reacties...hoe doe je dat:O Bloos

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 20:51

Otje, dit is (even rekenen) de 7de keer dat Daphne weer met Reb bezig is. Deze zomer heeft ze hem een paar weken wat vaker gereden, maar bij het begin van de stalperiode een poos niet meer. Een keer of 3 tussendoor als ze tijd had.
Sinds een paar weken is ze pas weer met regelmaat met hem aan het werk (eens per week) dus helemaal soepel verloopt het nog niet, maar er zit flink verbetering in.
En een houding van je handen die er járen inzit, rij je er in een paar weken niet uit.
Handen lijken indd streng, maar dat is absoluut niet zo.
Daphne rijdt juist ontzettend vriendelijk en als er iemand tegen strenge handen en 'gezaag' is ben ik het wel Knipoog

Polly, dank je. Ik zal je zo even een pb sturen.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:53

oke IvoIce Haha!

soms kan een foto ook best een vertekend beeld geven hoor Ja

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 21:01

polly_hvj schreef:
ik vind het zo leuk beestje!

alleen 1 ding snap ik niet..als ik foto's plaats is het meteen dat het niet meer kan en dat hij inzakt enzo(hij is getest door 2 Da's enzo) en als jij foto;s plaatst zijn er aleen positieve reacties...hoe doe je dat:O Bloos

Deze amazone rijdt haar shet keurig...en dan bedoel ik ook echt KEURIG, door de baan. Ze hangt niet in zijn mond, heeft de benen op de juiste plek en, misschien het belangrijkste, ze is echt aan het werk met hem.
In jou profiel zie ik foto's van een te groot( en niet boos worden!!) te zwaar meisje dat een beetje aan het crossen is met een shetlander.
En zoals gewoonlijk NATUURLIJK foto's van springen over NATUURLIJK veels te gevaarlijke in elkaar gebouwde hindernissen.
Kijk...dat maakt het grote verschil.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 16:18

Otje, dat is zeker waar, blijft lastig te oordelen vanaf een paar foto's. Maar die polsen gaan een keer goedkomen hoor Knipoog

Aerdenhout, heb het Polly via pm ook uitgelegd, ze snapt het nu. En dankjewel Lachen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:45

Hey! Reb weer goed zijn best gedaan Lachen Vond het stukje dat ik jullie bezig gezien heb er eigelijk beter uitzien dan zo op de foto's! Hij begint echt wel lekker te lopen, ben benieuwd naar het mennen, dat heb ik van de zomer denk voor het laatst gezien.

btw we moeten binnenkort maar eens afspreken om wat dingen op papier te zetten voor de wedstrijd!

groetjes Daan

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:13

Fijne foto's, vind het erg knap hoe ze hem zo netjes rijd. Lachen
Wat zonde dat Demi hem niet meer rijd, maar dit is ook een leuke combi. Lachen Succes verder!

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 21:25

Daan, dat vonden wij ook al. Foto's vielen me heel erg tegen, het zag er in de bak beter uit. Dat is het nare aan foto's..
Mennen gaat ook steeds beter, al zit daar nog méér dan genoeg werk aan..
Moeten we inderdaad doen, zat er pas ook al aan te denken.

IceEva, dankjewel!