Celesta is nieuw hier op bokt. Dus zijn deze foto's een beetje oud. Maar ik wilde ze toch nog even laten zien. Celesta is nu 19 jaar. En is mijn verzorgpony sinds een jaar. Ik ben heel blij met haar. Alleen moeten we heel erg goed oefenen met Dressuur. Ze heeft eigenlijk niet dressuurmatig gereden hiervoor. Ik rij met haar bij ponyclub de Voorruiters. En daar rijden we ook onderlinge wedstrijden, springen en dressuur. Met dressuur ben ik op mn best 11e geëindigt. Omdat Celesta in de stress schiet als de proef begint. En dan rent ze alleen nog maar zo snel mogelijk door de bak. En hierdoor ben ik óók zenuwachtig aan het begin. Met springen, heb ik nu 2 wedstrijden in de bak gedaan, en 1 cross. En ik heb ze allemaal gewonnen. Door Celesta's snelheid en omdat ze hardstikke wendbaar is. Dat deed ze eerst ook als een debiel maar de laatste wedstrijd was ze hardstikke rustig.
Maar ik ben druk bezig met de dressuur en in de bak zonder wedstrijd lukt dat al aardig. Ze kán in normaal tempo lopen en met haar neus naar beneden. Ondertussen heeft mijn moeder een nieuw zadel gekocht voor Celesta omdat ik op het vorige zadel niet goed kon zitten waardoor ik naar voren duik en waarop Celesta reageerd door nog harder te gaan. Met dit zadel gaat het al een stuk beter. En ik heb ook een nieuw hoofdstel met bit gekocht waarop ze ook lekkerder loopt. En ik neem regelmatig privéles. Ik doe er alles aan om Celesta ontspannen en rustig te laten lopen. En ooit is een x een B-proefje te winnen.
Hier komen de foto's van deze zomer..

Dat was het, hoop dat je nog een goede tip of zoiets heb.

Groetjes,
Josje & Celesta