Calypso @ springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Calypso @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 17:37

Heey bokkers,

Eindelijk dan een "echt" @ work topic van mij en Calypso Haha! . Het springen ging niet super lekker vandaag(helaas). Ook is de kwaliteit best bagger in de binnenbak is dat op de 1 of andere manier altijd zo Boos! . Maargoed onder het mom van beter iets dan niets, toch nog wat foto's.
Van het losrijden/springen zijn geen foto's, maar dat hebben we natuurlijk wel gedaan!!

Mijn houding is echt niet alles, dus commentaar laat ik aan jullie over, maar houd het wel een beetje vriendelijk Haha! .

Hier de foto's:

1. Afbeelding
Onthoofd Boos! Tong uitsteken .

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding
Iemand tips om je zit/houding tijdens de landing te verbeteren??

5. Afbeelding

6. Afbeelding

Het ging niet elke keer goed Clown :
7. Afbeelding
Weigering nummer 1(ja dit was echt een weigering)

8. Afbeelding
Weigering nummer 2 Tong uitsteken

Dit waren de foto's die nog een beetje gelukt zijn(de rest zijn spookbeelden geworden Pling ).
Kom maar op met het commentaar Haha! .

Groetjes Anne!

Armani88

Re: Calypso @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:41

je kijkt naar de beneden.

je moet voor de sprong achterover gaan zitten en wachten op de sprong recht voor uitkijken en niet naar beneden hierdoor val je in het zadel wat slecht is voor je paard zijn rug

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 17:43

@Armani88: Ik weet het, het naar beneden kijken is voor mij echt een heel groot probleem waar ik hard mee aan het werk ben. Oke, ik zal het meenemen als ik de volgende keer ga springen. Bedankt voor je tips iniedergeval Haha! .

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 18:40

Leeeeeeeeuk eindelijk foto's! Haha! Al had ik stiekem op dressuurfoto's gehoopt, hier valt namelijk weer niet heel veel over te zeggen.. Die tip die al werd gegeven om niet naar beneden te kijken, ga ik helemaal in mee, neem desnoods een punt op de muur waar je naar BLIJFT kijken ofzo Knipoog Gaaf springmateriaal hebben jullie wel zeg, wou dat wij dat ook hadden.. Dat van ons is weer ingepikt dus ik kan voorlopig niet meer springen Boos! *snif*

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 19:24

_Lotjuh_: Thanks Haha! . Dressuurfoto's komen ook hoor Knipoog . Maar was gister ook al aan het dressuurwerk geslagen en dat ging zo onwijs goed, dat ik nu even wat anders wou doen.
Dat naar beneden kijken is echt een ramp Bloos . Met dressuur word het steeds stukje beter, nu springen nog.
Springmateriaal is echt onwijs fijn!! Haha! . Kun je niet met iedereen die gebruik maakt van de bak, wat springmateriaal aanschaffen??

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 19:25

Mooi paard. Lachen
Je valt idd heel erg naar voor en je benen hangen daar ergens..
Nu sta je ook niet stevig in het zadel, je kon er wel eens over liggen als hij/zij plots een stop nam.
Dus voor de volgende keer: je benen moeten dus iets achter de singel liggen en niet zo naar voor vallen, ook bij de landing contact blijven houden..
Succes verder! Knipoog

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 19:29

@Anka_ : Dankje Haha! .
De plotselinge stops heb ik gehad vandaag Vork (en overleefd). Maar je hebt zeker gelijk, ik ga zowat liggen(wat zijn foto's toch confronterend). Benen achter de singels houden vind ik best lastig, heb je hier nog tips voor??
Die landing wil gewoon niet netjes lukken op de een of andere manier. Het contact kan ik dan ook bijna niet houden, erg lastig.

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:17

ijssnuiver schreef:
@Anka_ : Dankje Haha! .
De plotselinge stops heb ik gehad vandaag Vork (en overleefd). Maar je hebt zeker gelijk, ik ga zowat liggen(wat zijn foto's toch confronterend). Benen achter de singels houden vind ik best lastig, heb je hier nog tips voor??
Die landing wil gewoon niet netjes lukken op de een of andere manier. Het contact kan ik dan ook bijna niet houden, erg lastig.

Ja hoor, maar is moeilijk uit te leggen van achter mijn pc Clown
als je een correcte verlichte zit aanneemt boven de sprong, liggen je benen vanzelf aan de singel.
Dus gewoon lichtjes uit het zadel komen en niet naar voren vallen, dan gaat het vanzelf Knipoog
Hiervoor veel de verlichte zit oefenen, in draf en galop.
Cavaletti's lopen in verlichte zit helpen wonder boven wonder zeer goed!
Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik kijk al uit naar je volgende topic!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:23

Ik heb het idee dat je vooral op foto 1 je rug heel erg hol trekt (lijkt ook een beetje op foto 3)
Probeer daar op te letten Knipoog
Verder inderdaad die verlichte zit heel erg oefen door inderdaad cavaletti's te lopen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:37

beugels korter en je benen op je plek houden.. niet zo ver naar achteren..
Mijn instructeur zegt hoeken sluiten..dus met je zit zo dicht mogelijk bij het zadel blijven en je lichaam naar beneden brengen (dus iets voorover richting hals van je paard).. zelf heb ik nu pas 2 lessen van hem gehad (springen) en moet er zelf ook hard aan werken
en wat de andere ook al zeiden... vooruit kijken

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 09:49

@Anka_: Bedankt voor de tips Haha! . Ik zal goed gaan oefenen op de verlichte zit en de sprong en hopen dat het dan vanzelf gaat Knipoog . Ik heb er zeker wat aan!

@karinFTbing: Holle rug trekken kan wel kloppen, maar ik heb van mezelf al een holle rug(ook als ik gewoon rechtop op de grond sta). Dus dit is een extra handicap. Ik zal er op proberen te letten, maar dit is gewoon erg moeilijk voor mij.

@xxitsmexx: Beugels korter is misschien wel goed idee voor de volgende keer(hoewel ik ze nu al korter had dan normaal met springen).

Edit: Verder iedereen bedankt voor de tips Haha! . Kan het goed gebruiken allemaal.