Erg schudden met het hoofd in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Erg schudden met het hoofd in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 14:09

Ik was vandaag aan het longeren eerst voor het rijden. Ik had haar bijgezet aan de slof en ze springt aan in galop en begint als een gek te schudden met het hoofd. In draf & stap niets aan de hand. Dus ik neem haar terug en stap er maar eens op. Draf en stap niets aan de hand juist hartstikke fijn in de hand en goed aan de hulpen en dan spring ik aan in galop begint hij me te schudden. En daarbij valt ze enorm op de voorhand. Dus ik dacht ik heb mijn hand er te veel aan, ben ik super zacht in mijn hand schud ze nog. En toen ik het hoofdstel uit deed, deed ze heel apart met haar hoofd, eerst weer even schudden en toen helemaal die mond scheef enzo ? Ik denk dat het in haar mond zit. Maar waarom doet ze dan in de draf en stap niets ? Ze schud trouwens alle kanten op met haar hoofd niet alleen van boven naar beneden. Iemand enig idee wat dit is ?

Anoniem

Re: Erg schudden met het hoofd in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 14:11

Ik zet ff een stipje!
Ik had dit ook met een manege paard.. Maar dan schudde hij zijn hoofd alleen maar om hoog en om laag, en je hoorde het bit ook helemaal Nagelbijten / Gniffelen Ik heb het verder gewoon genegeert..

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 14:13

Maar dat is anders schudden dan wat zei doet, dat is meer slaan met het hoofd...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:02

Waarschijnlijk heeft het paard zich bezeerd toen hij "vastzat" aan de slof.Onnatuurlijke houding,stijve spieren,verzuurde spieren enz.Probleem met de slof is dat je niet meer kan voelen of je over een grens gaat.Ook met longeren,en dat ie fijn was in de hand.Waarschijnlijk liep ie achter de teugel en had je niks in je hand.Omdat het paard blij was van de druk van de slof af te zijn.In galop raakte ie helemaal uit balans omdat de kont waarschijnlijk omhoog kwam.Dit paard moet je goed naar de hand toe rijden,zonder slof!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 20:16

Ik heb haar niet met de slof gereden. Gelongeerd, dit doe ik altijd bij haar. En ze liep ook niet te diep, juist niet.

wendy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 21:01

misschien moet je een tandarts een keer in haar mond laten kijken.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:27

De 4jarige die ik rijd had dit ook. Bij haar lag de oorzaak dat ze te traag ging in de overgang vooruit, te weinig vooruit dus. Handen losgooien helpt niets, eerst het paard goed aan het been maken wel Knipoog En als je paard goed aan het been is, dan je handen op contact houden, je moet van achter naar voren rijden, dus zeker niet van voren haar in rare posities dwingen als het ware. Ook even het gebit nakijken, en kijken of het hoofdstel geen scherpe randjes heeft, en eventueel iemand laten kijken of er iets anders dan anders gebeurd in de overgang naar de galop. Succes

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 22:29

Vandaag deed ze helemaal niets meer en liep ze weer super in de galop Lachen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:37

Ik bedoelde ook niet te diep,maar met "erachter" bedoelde ik eigenlijk dat hij zich opkrulde en dus voor de loodlijn bleef lopen.Fijn dat het vandaag weer goed ging,maar als ie het weer zo doet{als dat het is} gewoon goed naar de hand toe blijven rijden.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 18:02

Ja dat is eigenlijk nooit een probleem. Ze loopt zelden op de voorhand Knipoog.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:14

Dan zal je ook nooit problemen hebben Clown