Voordat jullie allemaal zeggen, vraag het aan je instructrische...
Ik ga per 1 januari veranderen van instructrische en ben dus gestopt bij mijn oude, dit was prima, maar toch niet helemaal wat ik wilde... Alleen loop ik nu tegen een probleem aan waar ik het ook zeker met mijn nieuwe instructrische over wil hebben, maar jah, ik ga zondag een weekje op vakantie en daarna ga ik pas weer naar les...
Als ik aan het rijden ben, dan gaat het prima, alleen valt ze af en toe iets door mijn been heen, daar oefenen we dus ook extra op. Alleen wanneer ik probeer de hulp te geven om bijvoorbeeld van stap naar draf te gaan, of de hulp van draf naar galop, dan reageerd ze als een gek, waarschijnlijk ben ik net iets fanatiek in het geven van hulpen
en snapt ze het niet helemaal, alleen eerder was dit nooit zo... We hebben er een hele tijd uitgelegen, door blessures, en nu gaat het weer de goede kant op.. Alleen vroeg ik me dus af.. Weet iemand misschien ook iets om mezelf aan te passen, of juist te proberen mijn paard te leren dat ze niet moet vluchten voor mijn hulpen, ik probeer al expres mijn benen er gewoon omheen te houden, en dus niet af te steken, dat wil wel, maar zodra ik dan een hulp geef.
Pwiehw daar gaat ze..Ik had er eerst altijd een flink scherp bit in hangen, alleen wilde ook terug naar een normaal bit, nu heeft ze dus een hele dikke enkelgebroken bustrens in, daar loopt ze prima op.. Dit lijkt me op zich niks te maken te hebben met de reactie op het been, alleen even voor de duidelijkheid...