Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als de pony overal bang voor is lijkt het me raadzaam dat ze de pony wat minder sensibel maakt voor alledaagse voorwerpen en voertuigen. In de bak een schrikparcours, aan de hand naar buiten en op die manier het beestje vertrouwen geven in zichzelf en in haar ruiter.
.traan_beauty schreef:Mijn knollie had dit ook, alleen schrok ze niet oid.. en was het niet zó extreem maar ik wil op dat soort moment niet aan haar mond zitten te trekken dus pak ik een brokje uit man jaszak, leun naar voren, laat het haar ruiken en tadaa, ze remt af... Nu hoef ik dat heel af en toe nog maar te doen, maar meestal hoef ik alleen mijn hand maar naar voren te doen en dan weet ze genoeg..

Als het paard dan met haar ziet dat het niet gevaarlijk is, zal het vertrouwen ook beter worden, waar ze buiten profeit van kan krijgen. Als ze het paard op de grond beter kan houden, is het misschien verstandig om eens veel buiten te gaan wandelen. Dat is vaak toch net iets minder link, dan wanneer ze erop zit