Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(van een half ingereden shetlandertje, was ik een beetje mee bezig voor het idee dat er iemand op kon rijden) dus ik dacht dat ze die op zou jagen of iets dus had het er al niet op, toen ging ze dus met de longeerlijn achter de pony aan, vind ik al helemaal niets,
) toen had ik mijn ribben gekneusd en ben ik best bang geweest een tijd op pony's, langzaam ging het over maar nu moet je me geen rare dingen flikken want dan spring ik er onmiddelijk af
DaisyFlower schreef:Ik zou het in ieder geval heel langzaam weer opbouwen en dus niet meteen weer op een paard stappen. Ga eerst eens bij een heel rustig paard staan (desnoods op afstand) of bij een paard die je kent. Dan beginnen met aanraken, borstelen, enz.
Stap twee lijkt me om (evt. samen met iemand) aan het halster te gaan wandelen. Probeer om een band op te bouwen met dit paard zodat jullie elkaar gaan vertrouwen.
De derde stap is dan om er op te klimmen en te gaan stappen. Je kunt hem/haar nog door iemand vast laten houden mocht het nodig zijn.
Iig stapje voor stapje weer opbouwen dus. Ik denk niet dat je hier persee 'angstles' in hoeft te krijgen hoor. Als je mensen met kent met een braaf paardje kun je dit voorstellen en zelf aan de slag gaan.