Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Arabian_Girl schreef:Als ik dr dan inhoud gaat ze soort piaffe doen en dr rug wegdrukken.

) haar SI gewricht was scheef en in dr nek bij dr hoofd is ze gekraakt.Dus dat zit allemaal weer goed.
maar ik wil juist dat ze lekker ontspannen gaat stappen ipv hoofd omhoog en tempo.

), nadat ze warm was gelopen kon ze ook alleen nog maar dribbelen op buitenrit. Eerste deel van de oplossing is bij mij geweest om een jaar lang buiten alleen maar aan de lange (in principe losse) teugel te stappen. Alleen maar stap, altijd weer terug naar stap halen, dan gaan ze uiteindelijk daarin ontspanning vinden.
midgie schreef:Is het niets lichamelijks??
Heeft ze geen pijn waaroor ze voor op de loop wil??
Kan vanuit de rug of heupen komen, of misschien scheven bekken, kan allemaal een oorzaak zijn van dit gedrag.

Arabian_Girl schreef:In de zomer krijgt ze hooi en vanaf okt/nov krijgt ze voordroog

Dan wil ze echt vooraan etc.

nou inmiddels zijn we 9 jaar verder en merk nog geen verschil
ze wordt nu 15 in juni.
Als ik nu iemand erop zet die onzeker is doet ze weer precies hetzelfde, maar ik geef haar nou gewoon lange teugel en dan is het goed, mag nu zelfs de teugel wat op maat pakken als het even drukker is, en dat kon ik eerst echt niet.