Ulrieke Thiel versus DVD LDR versus Coby van Baalen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

francescalex

Ulrieke Thiel versus DVD LDR versus Coby van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 04:36

Als een spannend boek vindt er een discussie plaats over de " DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulrieke Thiel " ,wat 258 pagina's en 6428 berichten behelst sinds 2 juni 2006.

Nadat door haar, eerst een aantal Nederlandse topruiters zijn vergruist , inclusief Anky van Grunsven, schept het mijn verbazing dat zij samenwerkt met Coby van Baalen na het zien van de foto's Power en Paint, tijdens longeren Europees Kampioenschap Dressuur voor pony's.

Deze informatie komt tot uiting op haar website en in haar boek. Dit is allesbehalve Klassiek Rijkunst.

zie foto's: http://www.syndicatlinaro.com/SLforum/r ... 51&t=22151

Wie kritisch reageert op bepaalde zaken, kan ook kritische reacties.

Met vriendelijke groet,

Francescalex

Elisa2

Re: Ulrieke Thiel versus DVD LDR versus Coby van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 11:57

Tja,dan krijg ik er ook m'n vraagtekens bij ja

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 13:12

De volgende e-mail is verstuur naar Mevr. U. Thiel.

Geachte mevr. Thiel,

Als aanvulling op mijn mail van d.d 21 december 2007 deel ik u het volgende mede :

Alle correspondentie met Hippocampus, zijn via derde via internet te bekijken.

Op bokt.nl treft u aan een geopende forum Ulrike Thiel versus LDR versus Coby van Baalen

Binnen 2 weken volgt mijnerzijds een reactie via e-mail aan uwer adres betreffende, mijn ervaringen met Hippocampus
en de geopende discussie hierboven genoemd.

Hopelijk u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

E. Beijl

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:24

Wat staat er in je mail van 21 december? Ik begrijp dit topic niet helemaal, wat is je doel?. Over welke ervaringen met Hippocampus heb je het? Ik mis hier wat informatie.

Los daarvan was Ulrike niet blij met die foto's van Power and Paint. Haar samenwerking met Coby dateert van ver voor deze foto's. Ulrike vermoedt dat het de invloed van Hinneman is.

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 13:34

Beste Anneve,

Inhoudelijk ga ik verder in op de zaken zodra mevr. Thiel van ondergetekende de e-mail heeft ontvangen.

Mijn boodschap in vorige e-mail is 2 ledig : de discussie LDR en mijn ervaringen met Hippocampus.

Heb geen zin in discussies buiten Hippocampus om voordat zij mijn e-mail heeft ontvangen.

Groetjes,

E. Beijl

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:17

Wat je bij de opening van het topic laat zien aan informatie is op bokt en bij de meeste mensen bekend. Beide onderwerpen zijn op bokt uitgebreid aan het bod geweest.

Wat je wilt bereiken met dit topic of wat het punt is dat je wilt maken is niet duidelijk. Ook niet of je op basis van persoonlijke ervaringen of achtergrond de reacties van bokkers wilt gebruiken.

Je opent geen discussie over een rijtechnisch probleem maar je stelt een aantal personen centraal die al dan niet met elkaar door één deur kunnen.

Kan je wat meer konkreet zijn wat betreft dit topic ?

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 14:46

Beste Goofy44,

Mocht je een probleem hebben met dit topic, doe een verzoek om dit topic te sluiten.

Dit topic is niet gelijk te stellen met vorige topics over LDR, daar er hier een ander persoon bij betrokken is.

Hippocampus geeft als referentie via haar website de stal van Coby van Baalen.

Daar ligt mede de kern van het probleem.

Mevr. Thiel voert een kruistocht tegen LDR en heeft de nodige ruiters zich tegen her harnas gejaagd.

Mocht Hippocampus echt consequent bezig zijn met dit topic, dan staat de stal van Van Baalen ook niet onder referenties op haar website.

Groeten

E. Beijl

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:32

Alles wat je meldt is bekend.

De manier hoe je dit topic neerzet op bokt vind ik wat vreemd en erg op de personen gericht. Net of je op die manier iemand terug wilt pakken of in discrediet wilt brengen en daar bokt voor wilt gebruiken.

Ik heb niet de behoefte om me voor dit soort spelletjes te laten gebruiken.

Wat je aan topics opent op bokt, moet je zelf weten.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:30

Inderdaad een beetje vreemd, je opent een topic maar wil niet inhoudelijk discussiëren. Bovendien houd je informatie achter en dat moet ook zo blijven?
Dit is een discussieforum toch? Waar moeten we het hier over hebben dan?

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 16:53

Beste Goofy44 en Aneve,

Wat ondergekende aan wil tonen, is dat Hippocampus geen klassiek rijkunst bedrijft.

Dit op basis van mijn bevindingen tijdens de curcus en de relatie die zij hebben met de stal Coby van Baalen.

De foto' die zijn gemaakt tijdens longeren en de uitspraak van het Tucht-college in de zaak waren voor mij aanleiding voor
een reactie.

Ik wil mevr. U. Thiel eerst zelf in de gelegenheid geven om te reageren op basis van mijn bevindingen.

De reden waarom ik dit topic heb aangemaakt, was om het feit dat er een relatie bestaat via de stal van Baalen.

Dit zijn 2 verschillende werelden. Dit alles heeft zeker met rijtechnische kwaleiten te maken daar er eveneens
zeer veel ophef is geweest en Hippocampus deze discussie heeft aangezwengeld.

Groeten,

E. Beijl

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:09

Ik ben zeer benieuwd wat Ulrike Thiel hierop zal zeggen, ik vraag het me zelf ook al een hele tijd af.

ulrikethiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:05

[quote="francescalex"]De volgende e-mail is verstuur naar Mevr. U. Thiel.

Alle correspondentie met Hippocampus, zijn via derde via internet te bekijken.

Op bokt.nl treft u aan een geopende forum Ulrike Thiel versus LDR versus Coby van Baalen

Aan de deelnemers van dit themaforum.

Mijn naam is Ulrike Thiel, ik ben niet van plan mij in een discussie te mengen, of door dreigende e-mails zijdens de Heer Beijl af te laten dwingen aan een discussieforum deel te nemen. Gezien Meneer Beijl de correspondentie wenst open te leggen, dan kan dit wat mij betreft. Via mijn homepage kan hij bekeken worden als pdf-file. Maar hij zal niets aan dit thema toevoegen. Het gaat niet om rijkunst of rijtechniek. Indien Meneer Beijl klachten heeft over de cursus, (die hij bij mij had geboekt, na een dag niet meer was verschenen en ook tot op heden nog niet heeft betaald) dan verzoek ik hem deze klachten-zoals in de algemene voorwaarden van HippoCampus voorzien op schrift bij mij in te dienen.

http://www.hippocampus-nl.com/index.php?content_id=406

Ulrike Thiel

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:12

Dit is precies wat ik me ook al afvroeg. Ik ben ook erg benieuwd wat mevrouw Thiel voor acties gaat ondernemen tegen Coby...

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:34

Duidelijk geval hier, meneer E. Beijl moet betalen ondanks dat hij de opleiding (die ik overigens schitterend vind) heeft afgebroken en hij wilt dit niet betalen.

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat er een reactie van mevrouw Thiel zou komen op de handelingen van Coby op het EK dressuur pony's dit jaar.

Ik vind het dan ook zeer jammer dat meneer E. Beijl mevrouw Thiel en haar Hippocampus op zijn zachtst gezegd in een vreemd daglicht wilt stellen.

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 21:40

Beste Biepje,

Je kan pas oordelen op het moment dat je alle feiten weet. Speculaties zijn geen goede basis.

Ondergetekende komt met een onderbouwde reactie betreffende LDR/Ulrike Thiel en de bewering inzake te betaling inclusief bijlage.

Gezien de reactie van mevr. Thiel zal ik binnen enkele dagen reageren.

Groeten,

E. Beijl

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:53

Slotje voor overleg.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:02

Het slotje blijft staan. Bokt is een discussieforum, als je een persoonlijk gesprek met mensen aan wilt gaan dan zijn daar andere media beter voor geschikt. Daarnaast is Bokt niet de plek om persoonlijke discussies op uit te kaarten.

De DVD van Ulrieke Thiel en het longeren door Coby van Baalen zijn in diverse topics uitgebreid besproken. Deze topics lopen ook nog steeds. Opmerkingen hierover kunnen dus ook in deze topics.