Ervaringen met 'aan de hand werken'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

Ervaringen met 'aan de hand werken'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 17:11

Sinds ik op youtube de filmpjes heb gezien van paardenbegrijpen(.nl) bleef dat maar in mijn hoofd zitten. Ik vond sowieso het al superinteressant om te horen/zien, maar aangezien ik heel weinig kan rijden nu (slechte bak thuis) leek me dat wel een oplossing, om mijn paard toch lekker soepel te houden.

Nu had ik mijn instructrice gebeld, en uitgelegd (ik dacht; laat ik dat eerst maar proberen voordat het dadelijk zo'n dure les wordt van zo'n site) en zij doet dat ook. Heeft er ook les in gehad, etc.
Dus zou zij vandaag zo'n les komen geven. Maar nu was de bak bevroren, en ging het dus niet.

Maar nu ben ik dus beniewd, of mensen hier op bokt ook aan 'handwerken' doen met hun paard? En wat zijn je ervaringen ermee? En van wie heb je les?
En wat vinden jullie van het idee je paard eerst de oefeningen op de grond te leren, en dan pas met 'belasting' van een ruiter?

ankem

Re: Ervaringen met 'aan de hand werken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:14

Ik werk aan de hand sinds september dit jaar. Ik heb er 1x in de 2 weken les in. Het leukste om te zien is de vooruitgang. In die tijd hebben we schouderbinnenwaarts, travers en renvers geleerd. Nu net begonnen met appuyeren. Het is nog niet helemaal perfect, maar gaat steeds beter. Paard wordt sterker, groeit enorm in de spieren en onze band wordt steeds beter.
Ik vind het een fijne manier van werken. Vooral na een drukke dag op het werk, dan doe ik liever dit dan rijden en het paard wordt voldoende gegymnasticeerd.