Een lekker ontspannen galopje....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Een lekker ontspannen galopje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 20:49

Even denk hoe moet ik het uitleggen, in de stap en draf is mijn paard netjes in de aanleuning, kan hem hoog en laag instellen, ik kan terug en vooruit. Allemaal geen probleem de aanleuning wordt hier ook steeds beter en constanter.

Maar dan de galop... ik kan hem niet netjes over de rug laten galoperen. Hij maakt zich sterk, druk zich eruit en heeft dus hier moeite met de aanleuning. Ik probeer veel te schakelen en voltes te maken zodat hij leert buigen en zijn achterhand eronder te plaatsen, toch blijft hij hier moeite mee houden.

In de galop kan ik hem ook niet dieper of hoger instellen, hij neemt echt één houding aan.

Wat wil ik: ik wil mijn paard voornamelijk tijdens het losrijden mooi over de rug kunnen rijden, dus iets lager (niet dieper) instellen en dat hij fijn van achteren doorspringt.

ter illustratie:
http://i188.photobucket.com/albums/z269/nathalie_schreurs/Alejandrosept027.jpg
Hij mag hierin dus meer zakken en zich ronder maken.

Iemand tips???

Chantal86

Re: Een lekker ontspannen galopje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:52

Zowiezo je handen iets hoger houden, Dat lukte bij mij paardje in ieder geval wel. Hield altijd me handen te laat. En misschien teugel iets korter nemen werkt dat?

check

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:37

Ik zou eens proberen om in de galop (die constant moet blijven) met een zo los mogelijke bovenlijn te rijden. Ook het "in" en "uit" schuiven van de hals tijdens de galop wil daarbij helpen.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:12

Probeer eens wat stelling naar buiten te vragen. Hij moet dan wel daar loslaten. Geen gevecht van maken, maar doorvragen en ondersteunen met je been tot hij nageeft. Dan weer recht stellen. Ook belangrijk is een goede uitgangssituatie, dus een fijne draf voordat je gaat aangaloperen. Probeer eens aan te galoperen als je veel lengte hebt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:16

Ga zelf gemakkelijk zitten en neem veel rechte lijnen mee. Hij moet leren op eigen benen te lopen en van achteren naar voren.

Zodra je tempocontrole hebt, dan kan je tempowisselingen meenemen om hem van achteren te activeren. Zodra hij in galop goed van achteren naar voren springt, komt de aanleuning vanzelf.

Zorg daarnaast altijd voor een vriendelijk contact met zijn mond.