wandelen in het weekend=>overbelasting spieren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

wandelen in het weekend=>overbelasting spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 19:34

hey,

ik zit nog niet zo lang op bokt, dus als mn topic verkeerd staat, mn excuses Knipoog

Ik heb een vijfjarige ruin waar ik eigenlijk niet zoveel mee rijd, ik tuttel vooral veel, beetje met elkaar spelen in de wei, aan de hand
gaan wandelen, longeren, pas begonnen met clickertraining,... Als ik er toch eens opkruip is het vooral om recreatief te hobbelen Lachen

Nu dat zn wei eerst supermodderig was, en nu al een week keihard bevroren, heb ik hem al een tijdje niet meer zoveel kunnen longeren/los met hem werken. In het weekend ga ik wel graag eens een buitenrit maken met een vriendin, en dan zijn we soms 2uur aan de gang. Mijn vraag was nu eigenlijk of het niet schadelijk is voor zijn spieren, pezen,... dat hij door de week niet echt veel doet, buiten twee-drie dagen eens een halfu longeren en wat spelen, en dan in het weekend 2uur aan een stuk bereden worden? Ik moet er wel bijzeggen dat hij 24/7 in de wei staat, dus zichzelf wel wat beweging kan geven, en dat als we een buitenrit maken we 90% van de tijd stappen, af en toe eens een drafje of galopje.

ps: hij heeft (nog) geen superconditie, maar het is niet dat zn tong uit zn bek hangt na de buitenrit, hij zweet dan zelfs amper Lachen

meliza

Re: wandelen in het weekend=>overbelasting spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:13

Rij zelf momenteel ook niet zoveel. Frusty
En hou daar dan wel rekening mee neem wat meer tijd om haar los te rijden,en vraag dan wat minder
Maar zo als ik opmaak uit jouw verhaal is het hoofdzakelijk stappen.
Zou een ander verhaal zijn als je 2 uur fanatiek in de bak gaat rijden.
Dus in jouw geval zal ik mij niet zo`n zorgen maken. Knipoog

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 21:15

Ok, bedankt voor je reactie Lachen Ik dacht ook niet dat het zo'n groot probleem was, maar had bokt wat doorgelezen en lees dan wat dingen zoals spierpijn en spierverzuring, en tja, dan begin je toch te twijfelen Lachen

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:20

Als ze op de weide staan bewegen ze ook de ganse dag door!
Denk dat het weinig kwaad kan, want het is namelijk vooral een stapwandeling.
Op de weide zal hij heel wat meer kilometers maken dan bij jou in het weekend Knipoog
Paardje zit sowieso al losjes in zijn vel omdat hij de gehele dag beweging heeft.

Volgens mij kan het heus geen kwaad als je genoeg stapt tussendoor en het rustig aan doet.
Daarbij kweek je enkel spieren door als ze vermoeid zijn nog dat laatste beetje eruit te halen.
De spieren krijgen namelijk telkens scheurtjes en het het herstellen van die scheurtjes is het kweken van spieren. (dan praat ik wel niet van peesblessures ofzo Haha! )

Daarnaast wil ik eventjes zeggen dat ik het super vind hoe je met hem aan de slag gaat, en het echt rustig aan doet!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 21:25

Bedankt voor je reactie, dat van de spieren wist ik niet, weer iets bijgeleerd Lachen

Bedankt trouwens ook voor het compliment, mn zus noemt het eerder 'compleet ambitieloos' Haha!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:28

Ik vind het ook super wat je doet, kan denk ik ook geen kwaad.. Haha!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 12:30

bedankt Lachen

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:46

Beweging kan volgens mij zeker geen kwaad Haha!
Veel plezier met zijn tweetjes!