Lauss schreef:Mooi paard!
Jammer dat ze (zover ik kan zien) op de voorhand loopt!
Waarom kijk je eigenlijk om te checken of de achterhand achter de voorhand blijft? Als het goed is kan je dat gewoon voelen

?
dank je wel 
en tja waarom keek ik eigenlijk???????
misschien om er echt zeker van te zijn dat de achterhand netjes achter bleef
was trouwens de aller1e keer dat ik keek hoor
maar zal het niet meer doen
dieszoemies schreef:mooi paardje hoor! en hij doet het heel mooi allemaal

dank je wel 
sunnymay schreef:Als je kijkt of de achter hand mee gaat, dan knik je in in je zij en dat is natuurlijk net niet de bedoeling. Probeer het te voelen. Blijf kijken in de richting waar je heen wijkt. Hoofdje mag wat minder stelling naar binnen hebben. Weet het, makkelijiker gezegd dan gedaan.... Vind je paard verder super scharen!
Loopt idd soms wat op de voorhand. Blijf tussen de oefening door steeds met je paard schakelen - schijnovergangen maken, om hem op het achter been te houden en dan wat meer van voren op te vragen door korte ophoudingen te maken.
Schouderbinnenwaarts vind ik te veel op wijken lijken. Paard moet buigen om het binnen been en dat mist hij een beetje. Je mag wat minder scherp instellen.
En met traver.. tja, je beenhouding weet je. Hou je been lekker op z´n plek, draai in met je rechter zitbeen knobbel.
Probeer dit als tips op te vatten en niet negatief!
Paard ziet er leuk uit en kan lekker bewegen!
Nu de puntjes op de I nog zetten....
Hoop dat je het er mee eens bent en er wat aan hebt.
dank je wel voor je tips en commentaar 
over het kijken naar de achterhand tijdens het wijken: dit was de 1e keer dat ik het deed en zal het niet meer doen
ik wilde er gewoon zeker van zijn dat de achterhand netjes achter bleef
en ja dat scharen kan ze wel ja 
ook het schakelen doe ik nog te weinig maar probeer er wel constant aan te denken
het schouderbinnenwaarts zijn we aan het leren en ja ben er mee eens dat het nu teveel richting het wijken gaat
we kunnen het wel goed maar denk dat ik vandaag iets te enthousiast ben geweest daarmee
en ja zoals ik al aan gaf: ik zal meer op mn binnenbeen gaan letten met de travers 
en ik zie dit absoluut niet negatief hoor
je geeft er een goede uitleg bij waar ik ook wat mee kan...............dank je wel
en ja mn paardje kan idd lekker bewegen (ook pas sinds een paar maandjes hoor want voor die tijd was het echt een pony
)
mnOnniiej schreef:ziet er netjes uit!
zoals hierboven ook wordt gezezegt, is het natuurlijk niet helemaal de bedoeling om mee te kijken,
Zelf heb ik het ook gehad en ik weet dat je het niet 123 kan voelen, probeer de eerste paar keren een beetje in een spiegel te kijken, of kijken of het glas een beetje spiegeld, en na vaker oefenen voel je het vanzelf.
Verder vind ik het er erg leuk uit zien en een super mooi paardje echt waar!
wat is het eigenlijk voor een ras als ik mag vragen?
dank je wel 
en dit is nou een quarterhorse x fries
(zou je niet zeggen he hahahaha)
Prada_07 schreef:Prachtig paard en een erg mooi setje!
dank je wel 
Melody21 schreef:Mooi paard heb je ! wauw!
Het meeste wat mij opviel aan de foto's is al gezegd(achteromkijken brengt paard denk ik behoorlijk uit balans,binnenbeen,iets te scherp ingezet,iets teveel stelling).Maar wat mij persoonlijk nog opviel is dat je paard op de meeste foto's erg achter de loodlijn loopt.En dat dat zeker je middendraf niet ten goede komt (middendraf foto). Misschien dat je daar een mee kan experimenteren ofzo? Ook ik bedoel het niet verkeerd hoor. Vind het er mooi uitzien.Succes samen!
dank je wel
en ja mn paardje loopt te diep maar ook daar zijn we mee bezig
(een paar maandjes terug wilde ze niet buigen en alleen maar omhoog en nu gaat ze te makkelijk omlaag haha)
mrleennn schreef:wauw mooi paard!

dank je wel 
dees_daan schreef:mooi paard! ik zou je handen wat hoger willen zien en wat meer bij elkaar willen zien, en idd niet achterom kijken, en je hakken wat meer naar beneden. verder ziet het er goed uit!
dank je wel 
en zal aan de tips denken 
Royaltjuh schreef:Ik ga helemaal met Sunnymay mee! Vooral vooruit blijven kijken en VOELEN wat er onder je gebeurt, niet willen zien. Travers idd je binnenbeen op de singel, zo wordt je paard eigenlijk geblokkeerd om naar binnen te buigen. Schouderbinnenwaarts lijkt te scherp en dus op 4 sporen. Probeer em echt op 3 te houden met iets meer lengtebuiging.
Verder erg mooi paard, lekker doortrainen zo!
dank je wel
en ja ben het er ook mee eens
maar ja daar zijn we ook voor aan het trainen he 
zodat we uiteindelijk alles echt goed en netjes kunnen uitvoeren 
So0p_ schreef:Wat een leuk beestje!!
dank je wel