heerlijk aan het trainen (wijken, schouderbinnenwaarts, trav

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

heerlijk aan het trainen (wijken, schouderbinnenwaarts, trav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 19:03

jaja vandaag weer foto's laten maken van de training Haha!
gister lekker buitenrit wezen maken (had ze wel verdiend) en dus vandaag weer gewoon serieus aan de training Tong uitsteken

we hebben het wijken, schouderbinnenwaarts en travers weer lekker mee genomen (foto's van het losrijden zijn niet gemaakt)

Afbeelding

Afbeelding

ff checken of de achterhand wel achter de voorhand blijft
Afbeelding

nog ff blijven checken
Afbeelding

braaf paard Haha! (het gaat steeds beter)
Afbeelding

poging tot travers (maar waar gaat mijn binnenbeen heen? Hamer Gestoord
Afbeelding

weer dat binnenbeen van mij Boos!
Afbeelding

middendraf:
Afbeelding

schouderbinnenwaarts
Afbeelding

http://s124.photobucket.com/albums/p35/ ... G_6475.jpg

mooi voorbeen Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

schouderbinnenwaarts:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eigen commentaar:

- let op je binnenbeen met de travers
- zo nu en dan pianohandjes
- minder ernstig gaan kijken tijdens het rijden Bloos

en wat vinden jullie ervan? (wel een beetje lief zijn hoor Haha!)

Anoniem

Re: heerlijk aan het trainen (wijken, schouderbinnenwaarts, trav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:10

Mooi paard!
Jammer dat ze (zover ik kan zien) op de voorhand loopt!
Waarom kijk je eigenlijk om te checken of de achterhand achter de voorhand blijft? Als het goed is kan je dat gewoon voelen Knipoog ?

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:10

mooi paardje hoor! en hij doet het heel mooi allemaal Lachen

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:24

Als je kijkt of de achter hand mee gaat, dan knik je in in je zij en dat is natuurlijk net niet de bedoeling. Probeer het te voelen. Blijf kijken in de richting waar je heen wijkt. Hoofdje mag wat minder stelling naar binnen hebben. Weet het, makkelijiker gezegd dan gedaan.... Vind je paard verder super scharen!

Loopt idd soms wat op de voorhand. Blijf tussen de oefening door steeds met je paard schakelen - schijnovergangen maken, om hem op het achter been te houden en dan wat meer van voren op te vragen door korte ophoudingen te maken.

Schouderbinnenwaarts vind ik te veel op wijken lijken. Paard moet buigen om het binnen been en dat mist hij een beetje. Je mag wat minder scherp instellen.

En met traver.. tja, je beenhouding weet je. Hou je been lekker op z´n plek, draai in met je rechter zitbeen knobbel.

Probeer dit als tips op te vatten en niet negatief!
Paard ziet er leuk uit en kan lekker bewegen!
Nu de puntjes op de I nog zetten....
Hoop dat je het er mee eens bent en er wat aan hebt.

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:33

ziet er netjes uit!
zoals hierboven ook wordt gezezegt, is het natuurlijk niet helemaal de bedoeling om mee te kijken,
Zelf heb ik het ook gehad en ik weet dat je het niet 123 kan voelen, probeer de eerste paar keren een beetje in een spiegel te kijken, of kijken of het glas een beetje spiegeld, en na vaker oefenen voel je het vanzelf.

Verder vind ik het er erg leuk uit zien en een super mooi paardje echt waar!
wat is het eigenlijk voor een ras als ik mag vragen?

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:38

Prachtig paard en een erg mooi setje!

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:46

Mooi paard heb je ! wauw!
Het meeste wat mij opviel aan de foto's is al gezegd(achteromkijken brengt paard denk ik behoorlijk uit balans,binnenbeen,iets te scherp ingezet,iets teveel stelling).Maar wat mij persoonlijk nog opviel is dat je paard op de meeste foto's erg achter de loodlijn loopt.En dat dat zeker je middendraf niet ten goede komt (middendraf foto). Misschien dat je daar een mee kan experimenteren ofzo? Ook ik bedoel het niet verkeerd hoor. Vind het er mooi uitzien.Succes samen!

mrleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:51

wauw mooi paard! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:51

mooi paard! ik zou je handen wat hoger willen zien en wat meer bij elkaar willen zien, en idd niet achterom kijken, en je hakken wat meer naar beneden. verder ziet het er goed uit!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:10

Ik ga helemaal met Sunnymay mee! Vooral vooruit blijven kijken en VOELEN wat er onder je gebeurt, niet willen zien. Travers idd je binnenbeen op de singel, zo wordt je paard eigenlijk geblokkeerd om naar binnen te buigen. Schouderbinnenwaarts lijkt te scherp en dus op 4 sporen. Probeer em echt op 3 te houden met iets meer lengtebuiging.

Verder erg mooi paard, lekker doortrainen zo!

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:18

Wat een leuk beestje!!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:47

Leuk paardje heb je! De foto's waarbij je achterom kijkt ben je toch aan het wijken? (correct me if i am wrong) Daarbij hoort wel de voorhand eerst te gaan, nu gaat de achterhand eerst. Probeer je been niet te ver naar achter te leggen en haar op te vangen op de buitenteugel. Zoals je zelf al aangeeft leg je je binnenbeen te ver naar achteren tijdens travers, dan kan ze juist niet goed naar binnen buigen, aandachtspuntje.

Veel plezier met je paard verder!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:55

Ik vind het er fijn uitzien. Dat ernstige kijken is alleen maar goed, geeft in ieder geval aan dat je geconcentreerd bent. Inderdaad mis ik bij het schouderbinnenwaarts de lengtbuiging, hij blijft nu wat recht in zijn lichaam. Maar jullie zijn goed op weg, lekker doortrainen, jullie komen er wel. Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 20:58

Lauss schreef:
Mooi paard!
Jammer dat ze (zover ik kan zien) op de voorhand loopt!
Waarom kijk je eigenlijk om te checken of de achterhand achter de voorhand blijft? Als het goed is kan je dat gewoon voelen Knipoog ?

dank je wel Haha!
en tja waarom keek ik eigenlijk??????? Verward
misschien om er echt zeker van te zijn dat de achterhand netjes achter bleef
was trouwens de aller1e keer dat ik keek hoor Bloos maar zal het niet meer doen

dieszoemies schreef:
mooi paardje hoor! en hij doet het heel mooi allemaal Lachen

dank je wel Haha!

sunnymay schreef:
Als je kijkt of de achter hand mee gaat, dan knik je in in je zij en dat is natuurlijk net niet de bedoeling. Probeer het te voelen. Blijf kijken in de richting waar je heen wijkt. Hoofdje mag wat minder stelling naar binnen hebben. Weet het, makkelijiker gezegd dan gedaan.... Vind je paard verder super scharen!

Loopt idd soms wat op de voorhand. Blijf tussen de oefening door steeds met je paard schakelen - schijnovergangen maken, om hem op het achter been te houden en dan wat meer van voren op te vragen door korte ophoudingen te maken.

Schouderbinnenwaarts vind ik te veel op wijken lijken. Paard moet buigen om het binnen been en dat mist hij een beetje. Je mag wat minder scherp instellen.

En met traver.. tja, je beenhouding weet je. Hou je been lekker op z´n plek, draai in met je rechter zitbeen knobbel.

dank je wel voor je tips en commentaar Haha!
over het kijken naar de achterhand tijdens het wijken: dit was de 1e keer dat ik het deed en zal het niet meer doen Bloos
ik wilde er gewoon zeker van zijn dat de achterhand netjes achter bleef
en ja dat scharen kan ze wel ja Haha!

ook het schakelen doe ik nog te weinig maar probeer er wel constant aan te denken
het schouderbinnenwaarts zijn we aan het leren en ja ben er mee eens dat het nu teveel richting het wijken gaat
we kunnen het wel goed maar denk dat ik vandaag iets te enthousiast ben geweest daarmee Bloos

en ja zoals ik al aan gaf: ik zal meer op mn binnenbeen gaan letten met de travers Lachen

en ik zie dit absoluut niet negatief hoor
je geeft er een goede uitleg bij waar ik ook wat mee kan...............dank je wel
en ja mn paardje kan idd lekker bewegen (ook pas sinds een paar maandjes hoor want voor die tijd was het echt een pony Bloos )

mnOnniiej schreef:
ziet er netjes uit!
zoals hierboven ook wordt gezezegt, is het natuurlijk niet helemaal de bedoeling om mee te kijken,
Zelf heb ik het ook gehad en ik weet dat je het niet 123 kan voelen, probeer de eerste paar keren een beetje in een spiegel te kijken, of kijken of het glas een beetje spiegeld, en na vaker oefenen voel je het vanzelf.

Verder vind ik het er erg leuk uit zien en een super mooi paardje echt waar!
wat is het eigenlijk voor een ras als ik mag vragen?

dank je wel Haha!
en dit is nou een quarterhorse x fries Haha! (zou je niet zeggen he hahahaha)

Prada_07 schreef:
Prachtig paard en een erg mooi setje!

dank je wel Haha!

Melody21 schreef:
Mooi paard heb je ! wauw!
Het meeste wat mij opviel aan de foto's is al gezegd(achteromkijken brengt paard denk ik behoorlijk uit balans,binnenbeen,iets te scherp ingezet,iets teveel stelling).Maar wat mij persoonlijk nog opviel is dat je paard op de meeste foto's erg achter de loodlijn loopt.En dat dat zeker je middendraf niet ten goede komt (middendraf foto). Misschien dat je daar een mee kan experimenteren ofzo? Ook ik bedoel het niet verkeerd hoor. Vind het er mooi uitzien.Succes samen!

dank je wel
en ja mn paardje loopt te diep maar ook daar zijn we mee bezig
(een paar maandjes terug wilde ze niet buigen en alleen maar omhoog en nu gaat ze te makkelijk omlaag haha)

mrleennn schreef:
wauw mooi paard! Haha!

dank je wel Haha!

dees_daan schreef:
mooi paard! ik zou je handen wat hoger willen zien en wat meer bij elkaar willen zien, en idd niet achterom kijken, en je hakken wat meer naar beneden. verder ziet het er goed uit!

dank je wel Haha!
en zal aan de tips denken Lachen

Royaltjuh schreef:
Ik ga helemaal met Sunnymay mee! Vooral vooruit blijven kijken en VOELEN wat er onder je gebeurt, niet willen zien. Travers idd je binnenbeen op de singel, zo wordt je paard eigenlijk geblokkeerd om naar binnen te buigen. Schouderbinnenwaarts lijkt te scherp en dus op 4 sporen. Probeer em echt op 3 te houden met iets meer lengtebuiging.

Verder erg mooi paard, lekker doortrainen zo!

dank je wel
en ja ben het er ook mee eens
maar ja daar zijn we ook voor aan het trainen he Knipoog
zodat we uiteindelijk alles echt goed en netjes kunnen uitvoeren Lachen

So0p_ schreef:
Wat een leuk beestje!!

dank je wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:51

Wat een leuk paard heb je, sympathieke combinatie.

Probeer dat omkijken maar af te leren en leer het te voelen. Desnoods laat je iemand aan de kant staan om je te vertellen wanneer de achterhand voor komt (ook een leek kan je dat nog wel vertellen)

Je schouderbinnenwaarts mist buiging, je zet hem nu vrij haaks op de kant maar echte lengtebuiging heb je niet. Meer buiging, minder zijwaarts. Bij je travers hetzelfde verhaal (en ik snap ook niet wat je met je binnenbeen aan het doen bent Huilen van het lachen ) Probeer kleine stukjes mee te pakken en zorg dat hij buigt om je binnenbeen en niet scheef wordt. Langzaamaan kun je dan de achterhand meer naar binnen laten komen, naarmate de oefening meer bevestigd raakt en je paard sterker wordt en meer balans krijgt. Je hebt er namelijk niks aan om hem nu haaks op de kant te zetten terwijl hij dat nog niet kan verwerken en in de buitenschouder en op de voorhand stort.

Werk er buiten de oefeningen ook aan dat hij buigt om je binnenbeen en in een zijwaartse hulp ahw van je been "af" wil: je moet er niet tegenaan zitten duwen. Als je je binnenbeen naar achter legt moet hij er makkelijk voor opzij gaan. Zet hem eens 3-4 passen echt scherp naar binnen en maak hem dan weer recht met je andere been. Je voelt hem dan wel scharen, daar hoef je echt niet voor om te draaien in het zadel Knipoog

Veel succes!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 00:21

jeetje wat een beenwerk zeg! daar moet je trots op zijn. ze is echt heel mooi, echt top conditie zo te zien.
ff vraagje Tong uitsteken train je altijd met sporen ? misschien een idee om zonder sporen of met kleine sporen te trainen dat je altijd nog wat extras hebt op wedstrijden.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 08:09

Heel leuk dier, beetje op de voorhand, dat wel,

over het schouderbinnenwaarts wil ik je de tip geven dat je net je hulpen omgekeerd moet doen, je vraagt nu de achterhand naar buiten, terwijl de inzet en bedoeling, de schouder naar binnen is, blijf ook op binnen zitten, je zit nu op buiten, als het ware

veel succes verder met dit leuke dier Knipoog

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 08:12

Ik zie al veel verbetering met de andere foto's die je geplaatst hebt. Om je schouderbinnenwaarts beter te maken kan je ook in de hoek een kleine volte rijden en dan vanuit de volte de schouderbinnenwaarts in zetten. Ga daarbij niet direct naar de hoefslag, maar houdt iets de binnenhoefslag aan. Op de B of e, draai je weer een kleine volte en neem je het laatste stuk mee. Houd bij deze oefening wel goed je buitenteugel erbij. Ga zo door!!!

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 08:43

Erg leuk paard! Kan erg leuk lopen!
Commentaar is al gegeven waar je op moet letten, dus komt helemaal goed Haha!

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:31

sunnymay schreef:

helemaal duidelijk!

Voor mij mag de basis inderdaad nog veel beter (lees: bergop en neusje eruit voor de loodlijn).
In principe moet deze goed zijn voordat je aan oefeningen als schouderbinnenwaarts en travers begint!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:34

Dat vind ik nou nog eens een mooi bruin paard (hou niet zo van grote bruine paarden) maar deze is simpel maar met zovéél uitstraling, en geloof me van mij is dit een compliment Haha!

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:50

Ik heb niets met quarter horses en met friezen, maar deze mix mag je zo bij me afleveren. Super gaaf paard heb je. En al het commentaar is al gegeven, maar vind dat een hele mooie houding hebt en het paard zeker niet in de weg zit. Veel succes verder!!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:55

sunnymay schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens Ja
Mij viel het inderdaad ook meteen op dat hij af en toe wat op de voorhand hangt.
Verder vind ik je paard wel heel mooi Haha!

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:32

Ik vind het er ontspannen uitzien Lachen, wel ben ik het er mee eens dat ze soms wat op de voorhand valt. Zoals al eerder genoemd is, veel schakelen tussendoor.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:38

Het rijden ziet er erg fijn uit zeg! Lekker ontspannen, geen dwang. Over het wijken is genoeg commentaar gegeven dus daar ga ik geen opmerking meer over maken.
Wat bij opvalt bij schouderbinnewaarts dat hij niet genoeg rond heb binnenbeen buigt en hij met zijn achterhand iets te veel na binnen wijst. Je 'overdrijft' een beetje , snap je wat ik bedoel ?
Hij zou moeten lopen zoals je een volte gaat inzetten.