wie herkent dit,en hoe bouw je het weer uit!!gr emaartje Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wie herkent dit,en hoe bouw je het weer uit!!gr emaartje pasdedeux schreef:Heeft de osteopaat hier geen advies in gegeven. Wellicht gebruikt hij nu spieren die hij eerder niet gebruikte. In dat geval moet je training inderdaad goed opbouwen. Beetje bij beetje het werk uitbreiden en zeker niet overvragen.

maikeltje schreef:Ik zou lekker van voren af aan beginnen en langzaam opbouwen. Advies is 5 dagen rechtuit, maar kan geen kwaad om dat wat langer te doen.
Komt je paard in draf wel met zijn achterbeen in of over het spoor van zijn voorbeen? Dus stapt hij in of over?
Als ie dat niet doet dan kan het zijn dat er nog iets niet goed zit.
Wat dat galopperen betreft zou ik hem eerst met pessoatuig of dubbele longe laten galopperen de eerste tijd. Daar wordt ie weer sterker van en pas als dat goed gaat onder het zadel weer galopperen. Beter rustig opbouwen dan nu overhaasten en straks met blessures zitten.
Waarom ben je eigenlijk naar een osteopaat gegaan? Kon je DA niets met de klachten van het paard?
) is eruit gekomen dat mijn paard spat bleek te hebben. Daarom kon hij met de achterhand niet bijkomen en daardoor ging hij anders lopen waardoor hij vast kwam te zitten in de rug. Zo erg dat zijn spieren zijn hele bekken scheef trokken.__PSM__ schreef:Echt de tijd voor nemen, mijn merrie kon eerst zelfs heel moeilijk draven.. Nu draafd ze beter dan ooit te voren, en ook de galop gaat heel goed...