Gizmo @ Club!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irismill

Gizmo @ Club!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 21:38

Hoii bokkers!

Het werd weer eens tijd voor een topic van mij met mn verzorgpaardje Knipoog
Foto's zijn op 16 dec. gemaakt, tijdens de ponyclub.
Het was weer ijskoud, gizmo is geschoren dus hebben we de hele tijd met deken gereden.
Natuurlijk hebben we ook op de rechterhand gereden, hier (bijna) geen foto's van omdat fotograaf (ilse_asmil) pas later kwam.
Hanneke (wise_guy) staat ook wel eens op de foto, misschien komt er ook nog wel een topic van haar Knipoog

En ik weet het, mijn houding is nog helemaal niet goed, let er veel op!
Foto's wijzen voor zichzelf, staan niet op volgorde :
[1]
Afbeelding
[2]
Afbeelding
[3]
Afbeelding
[4]
Afbeelding
[5]
Afbeelding
[6]
Afbeelding
[7]
Afbeelding
[8]
Afbeelding
[9] Lekker dik ingepakt
Afbeelding
[10] Joyce (GAM) kwam ook nog even kijken, samen met onze shet Mill
Afbeelding

Reacties, tips zouden leuk zijn! Lachen

GAM

Re: Gizmo @ Club!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:58

onze schone dame, ziet er goed uit Iris

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:43

Heey Iris.
Jullie zijn echt al goed vooruit gegaan.
Zelf weet je de verbeterpunten al dus dat gaat helemaal goed komen met jullie.
Ook hebben hebben je voeten geen eigen leven meer gelukkig.
Het was wel vreselijk koud om foto's te maken, dus somige zijn ook wat wazig door de bibbers.!!
hahaha

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:45

Leuk paardje, maar mag ik eens vragen: Waarom scheer je het paardje en ga je vervolgens de hele les met een deken rijden om het beestje warm te houden? Kan hij toch net zo goed zijn wintervachtje houden? Dan kan hij het nog zelf regelen qua temperatuur.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:46

Silence schreef:
Leuk paardje, maar mag ik eens vragen: Waarom scheer je het paardje en ga je vervolgens de hele les met een deken rijden om het beestje warm te houden? Kan hij toch net zo goed zijn wintervachtje houden? Dan kan hij het nog zelf regelen qua temperatuur.

Hallo,
Ik zal even reageren voor de TS.
Gizmo is geschoren omdat ze dan minder snel zweet en dus makkelijker en sneller droog wordt naar het rijden.
Voordat Gizmo was geschoren duurde het even voordat ze droog was.
En dit is de perfecte oplossing.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:49

Vind ik toch niet echt de perfecte oplossing.
Jij kunt je jas uittrekken als je het toch te warm krijgt.
Je paardje helaas niet.

Vandaar dat ik het me af vroeg.

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:50

er is ook nog zoiets als een winterdeken Nagelbijten / Gniffelen . maar ik rijd ook met uitrijdeken, hoor! maar ik gebruik hem alleen met in- en uitstappen, en korte buitenritjes, niet tijdens de hele les.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:50

studentje1 schreef:
er is ook nog zoiets als een winterdeken Nagelbijten / Gniffelen . maar ik rijd ook met uitrijdeken, hoor! maar ik gebruik hem alleen met in- en uitstappen, en korte buitenritjes, niet tijdens de hele les.

Ik denk dat ze dat juist bedoeld, een winterdeken op stal als plaatsvervanger voor de vacht en een uitrijdeken om in te stappen en uit te stappen, tijdens het rijden zelf haal je die er juist af omdat je hem immers geschoren hebt omdat die tijdens het werk teveel zweet, dus vacht eraf tegen het zweten en voor het sneller opdrogen en dan een uitrijdeken erop, klinkt idd een beetje tegenstrijdig.

Hij lijkt op de foto's wat zwaar in de hand, geen last van?

irismill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 18:31

Over het deken,
Het was erg koud die dag, ik heb toen besloten om de deken op te houden, samen met de eigenaar.
Zwaar in de hand, heb je gelijk in. Knipoog
Allemaal al bedankt voor de reacties!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 08:29

Mmmmm, ik vind het maar apart.
Je weet dat het in de winter koud kan worden...

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 08:33

Silence schreef:
Mmmmm, ik vind het maar apart.
Je weet dat het in de winter koud kan worden...

Moet ze hem dan scheren en maar zonder deken laten lopen?
Ik heb mijn hafliger ook geschoren, omdat hij zijn warmte heel erg slecht kwijt kon. Als ik sochtends op stal kwam stond hij gewoon kletsnat in stal. Daar heeft hij nu nooit meer last van, en met rijden tijdens het in en uitstappen even een dekentje op.

TS, het ziet er goed uit! Ik vind het een leuk paard, en jullie zijn een leuke combinatie,

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:40

Wees maar niet bang dat dat paardje het koud krijgt onder het rijden hoor xD dan warmen ze juist lekker op. Natuurlijk is het verstandig om even met deken in te stappen als je lang blijft stappen. maar als je er dan mee gaat rijden hebben andere dekens daarna geen zin meer. jij gaat toch ook niet binnen met een jas aan zitten, en daarna naar buiten (met die zelfde jas)?! dan krijg je het ook koud en wordt je ziek!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:45

mel_shet : Dat zeg ik helemaal niet. Hoor je mij iets zeggen over het ophebben van een deken. Dacht het niet.
Alleen vind ik het krom dat een paard een hele les een uitrijdeken op moet. Dan worden ze vanzelf warm, en met die deken op misschien wel te warm aangezien ze hem zelf niet af kunnen doen.
En zo dacht er nog iemand over, dus trek niet meteen zo´n conclusie, want je hoort mij totaal niks zeggen over het op leggen van een deken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:50

Ziezo_X schreef:
Wees maar niet bang dat dat paardje het koud krijgt onder het rijden hoor xD dan warmen ze juist lekker op. Natuurlijk is het verstandig om even met deken in te stappen als je lang blijft stappen. maar als je er dan mee gaat rijden hebben andere dekens daarna geen zin meer. jij gaat toch ook niet binnen met een jas aan zitten, en daarna naar buiten (met die zelfde jas)?! dan krijg je het ook koud en wordt je ziek!

Een uitrijdeken en winterdeken is nog al een verschil! Mijn pony (niet geschoren) heeft met in - uit- stappen een fleece uitrijdeken en een waterdichte 200 grams uitrijdeken op. Daarna rijdt ze met alleen de fleece uitrijdeken. Op stal staat ze onder een 400 grams winterdeken. Ik vindt het heel vestandig om met uitrijdeken te blijven rijden. Als ik de omgeving zie ziet het er niet uit alsof er geen wind staat. En de laatste dagen is het zo koud dat ik ook met een uitrijdeken blijf rijden!

TS heeft samen met de eigenaar deze beslissing genomen dus dat is een wel overwogen beslissing.

Leuke pony. Is nog niet helemaal in de hand maar als je blijft oefenen komt dat allemaal goed!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:56

ponyparadijs schreef:
Ziezo_X schreef:

Een uitrijdeken en winterdeken is nog al een verschil! Mijn pony (niet geschoren) heeft met in - uit- stappen een fleece uitrijdeken en een waterdichte 200 grams uitrijdeken op. Daarna rijdt ze met alleen de fleece uitrijdeken. Op stal staat ze onder een 400 grams winterdeken. Ik vindt het heel vestandig om met uitrijdeken te blijven rijden. Als ik de omgeving zie ziet het er niet uit alsof er geen wind staat. En de laatste dagen is het zo koud dat ik ook met een uitrijdeken blijf rijden!

TS heeft samen met de eigenaar deze beslissing genomen dus dat is een wel overwogen beslissing.

Leuke pony. Is nog niet helemaal in de hand maar als je blijft oefenen komt dat allemaal goed!

Geloof me, als jij hard gaat lopen buiten krijg je het ook warm hoe koud het buiten ook is! En pony's krijgen niks van kou. Daar kan ieder paard tegen. Waar ze niet tegen kunnen is bezweet in de tocht/wind staan. Als je met een deken rijdt (met een fleece valt dat dan nog wel mee) kan er niet veel luchtstroming plaatsvinden waardoor het paard niet afkloelt en dus gaat zweten. Issie geschoren, staat hij alsnog een beetje bezweet buiten. In mijn ogen klopt het niet. En daar komt ook nog bij, paarden zijn geen kasplantjes hè...

(nogmaals, tegen kou kunnen alle paarden... aan tocht gaat zelfs het sterkste paard dood, zeggen ze wel eens.)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:37

Ziezo_X schreef:
Geloof me, als jij hard gaat lopen buiten krijg je het ook warm hoe koud het buiten ook is! En pony's krijgen niks van kou. Daar kan ieder paard tegen. Waar ze niet tegen kunnen is bezweet in de tocht/wind staan. Als je met een deken rijdt (met een fleece valt dat dan nog wel mee) kan er niet veel luchtstroming plaatsvinden waardoor het paard niet afkloelt en dus gaat zweten. Issie geschoren, staat hij alsnog een beetje bezweet buiten. In mijn ogen klopt het niet. En daar komt ook nog bij, paarden zijn geen kasplantjes hè...

(nogmaals, tegen kou kunnen alle paarden... aan tocht gaat zelfs het sterkste paard dood, zeggen ze wel eens.)

Op zich ben ik het best met je eens hoor maar mijn pony is echt een watje. Ja ik weet het dat heb ik er zelf van gemaakt. Maar loopt mijn pony in de kou zonder fleece uitrijdeken dan verkrampt ze en laat ze haar rug niet los. En zeker op het nivo wat wij rijden is dat wel nodig!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:48

ponyparadijs schreef:
Ziezo_X schreef:

Op zich ben ik het best met je eens hoor maar mijn pony is echt een watje. Ja ik weet het dat heb ik er zelf van gemaakt. Maar loopt mijn pony in de kou zonder fleece uitrijdeken dan verkrampt ze en laat ze haar rug niet los. En zeker op het nivo wat wij rijden is dat wel nodig!

voor ieder paard, welk niveau ook denk ik dat het beter is als de rug lekker ontspannen is ^^. Wat ik eigelijk altijd doe is zodra ik erop zit en het is koud gewoon even lekker rond draven =). Veel halsstrekken enzo op de volte, dan issie zo los en warm Knipoog

irismill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 19:48

Zoals ik al heb gezegd, samen met de eigenaar hebben wij een beslissing gemaakt.
Ik kan jullie mening ook waarderen, maar heb liever rijtechnisch commentaar.