Goldy@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miszmelissa

Goldy@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 19:58

heeY
dit zijn wat foto's van mij en mijn lease pony goldy:D,
en oja ik rij met die bijzet teugel vanwege zijn rug, heeft iemand misschien tips voor aan de teugel rijden??,
tegenwoordig lukt het wel aardig alleen het lukt me niet de hele tijd
ze zijn niet echt van goede kwaliteit maar toch wou ik ze erop zetten:

1
Afbeelding
By miszmelissa

2
Afbeelding
By [URL=http://profile.imageshack.us/user/miszmelissa]miszmelissa[/URL

3 kom ik aan Tong uitsteken
Afbeelding

4 in de les
Afbeelding
By miszmelissa

5
Afbeelding
By miszmelissa

6 galopje ( ik zit te ver naar voren Bloos )
Afbeelding
By miszmelissa

7 nog ff ander fototje Tong uitsteken
Afbeelding
By miszmelissa

8
Afbeelding
By miszmelissa

zo dat was het bedankt voor het kijken
tips zijn altijd welkom! en commentaar ook maar hou het wel netjes
eigen commentaar:
*soms te veel voor over
* soms kapstokjes Bloos
Laatst bijgewerkt door miszmelissa op 18-12-07 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantal86

Re: Goldy@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:00

ik vind het een leuke pony om te zien,
Alleen er staat mar 1 foto...

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:01

ik zie niks

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:07

Bij mij doet die ene foto het wel.. ik heb de foto's gezien op die site en ik moet zeggen dat ik het er niet echt goed uit vind zien, ik vind de pony ook wel erg schraal.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:16

Pony is leuk om te zien, probeer hem alleen meer op de achterhand te rijden (actieve overgangen te rijden, tempowisselingen).

Wat voor hulpteugel zit eraan (volgens mij een bijzet?) en waarom zit die eraan? als ik vragen mag Lachen

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 20:20

die bijzet is voor zijn rug, hij heeft slechtruggebruik en ik heb het er niet zelf aan gedaan hoor, het is mijn lease pony dus de eigennaar beslist of ie een bijzet moet of niet

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 20:21

die foto's zijn al van een half jaar geleden ofzo goldy is een stuk aan gekomen en mijn houding is ook veel beter:D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:27

probeer je rechterschouder naar achter te houden
volgens mij zit je behoorlijk scheef op je paard

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:20

love_plaisir schreef:
Pony is leuk om te zien, probeer hem alleen meer op de achterhand te rijden (actieve overgangen te rijden, tempowisselingen).

Wat voor hulpteugel zit eraan (volgens mij een bijzet?) en waarom zit die eraan? als ik vragen mag Lachen

ik zou nog niet aan op de achterhand gaan rijden denken als een paard nog niet nagefelijk is. eerst 2/3 op de voorhand 1/3 op de achterhand. hoger in opleiding pas 1/2 en 1/2 en uiteindelijk 1/3 en 2/3

door lengtebuiging te vragen dus veel voltes te rijden en de achterhand hierbij goed te begrenzen met je buitenbeen en hem niet weg te laten lopen over de buitenschouder door de buitenteugel eraan te houden, en tegelijk stelling naar binnen aan te vragen, zal je pony makkelijker gaan ontspannen en door een constant contact te hebben met de mond van je pony en dit aan te vullen met been zal je pony op een gegevenmoment na gaan geven.
Geduld is een schone zaak, blijf vriendelijk met je hand.
Verder vind ik dat je er netjes rechtop op zit

Verder lijkt het me goed voor deze pony om met bijvoorbeeld een pessoa gelongeerd te worden om het ruggebruik te bevorderen of met een gogue

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:37

inge88 schreef:
love_plaisir schreef:

ik zou nog niet aan op de achterhand gaan rijden denken als een paard nog niet nagefelijk is. eerst 2/3 op de voorhand 1/3 op de achterhand. hoger in opleiding pas 1/2 en 1/2 en uiteindelijk 1/3 en 2/3

Ik heb altijd geleerd dat het nageeflijke vanuit de achterkant moet komen. Heb je geen actieve achterkant dan kan je nooit een fijne voorkant krijgen!
Dus ik wil ook als tip meegeven om lekker veel overgangen te gaan rijden en lekker naar je hand toe te rijden. Focus je niet al te veel op de voorkant, want dat is namelijk niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat je vanachter (dus vanuit je been) naar je hand toe rijd! Denk niet aan het plaatje, dat komt vanzelf wel!

Overigens vind ik je hulpteugel (het is een stoot toch?) wel strak zitten. Vraag of die een paar gaatjes langer mag!

Veel plezier nog met je pony! Het is een leuk diertje!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:55

De bijzets hebben uberhaupt in mijn ogen geen nut, het paard trekt er alleen maar aan en reageert er niet positief op, ik denk niet dat dit veel uitwerking heeft op zijn rug want zijn rug moet juist gaan ontspannen, en zo ziet het er niet uit.

Ik tik ook alles zoals ik het geleerd heb maar dat werkt hier lekker dus ik hou het er maar bij, aan de teugel rijden is niet je handen vastzetten of proberen het paard naar beneden te dwingen, zoals je op de laatste foto doet.
Hoe het gebeurd is bij ieder paard anders, maar het mooiste vind ik zelf komt voort uit ontspanning, zoals hierboven gezegd wordt je rijdt het er van achteren in en van voren vang je het op zodat je paard mooi rond wordt van achteren naar voren toe.

Eigenlijk zou je gewoon een goede instructrice of instructeur moeten hebben die je hierbij helpt want zijn bespiering aan achterhand en hals zijn echt minimaal, vind het paard an sich niet schraal maar de spieren wel.

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:46

Ik bedoel ook wel dat het paard actief vanuit t achterbeen naara voren moet lopen maar hoeft zijn evenwicht nog niet op de achterhand te dragen. @ Zap: je haalt achterkant en achterhand door elkaar
Op de achterhand rijden, is het evenwicht op de achterhand brengen waar deze pony nog lang niet aan toe is.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:06

Leuke pony,
(Ik lees niet alle geposte berichten, dus waarschijnlijk al gezegt) Maar hou je handen hoger. Vooral op de laatste foto is het heel erg duidelijk te zien. Verder vind ik hem niet lekker ontspannen lopen met de bijzet, hij probeerd volgens mij juist zijn hoofd omhoog te trekken. En loopt daardoor niet ontspannen. Kan je niet proberen hem zonder te rijden? Waarschijnlijk loopt hij dan stukken onspannender. Dit heeft weinig nut zo voor zijn rug Ja
En het ''aan de teugel rijden'' kan denk ik een instructice jou het beste vertellen met les, dat is zo via een computer moeilijk uit te leggen, aangezien dit verder moment opnames zijn, en we niet zien hoe je verder rijdt.

Verder succes

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 15:30

bedankt voor de reacties ik vind zelf ook dat die bijzet geen nut heeft want als ik nu zonder rij dan wil hij de hele tijd met zijn neus naar boven lopen omdat ie dan eindelijk van die bijzet af is dus het heeft niks geholpen maar van de baas moet die bijzet eraan Boos! .
aan de teugel rijden lukt nu al een stuk beter hoor Haha! nog niet echt helemaal aan de teugel maar toch hij ontspant zich inieder geval wel en mijn houding was daar inderdaad niet echt goed Tong uitsteken maar nu zit ik wel weer recht op hoor soms nog iets wat naar voren maar daar werk ik aan! Tong uitsteken goldy heeft inderdaad niet zoveel bespiering ik zal veel tempowisselingen gaan rijden, ik hoop dat dat helpt

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 15:34

onley schreef:
probeer je rechterschouder naar achter te houden
volgens mij zit je behoorlijk scheef op je paard

klopt ik zat inderdaad best scheef Bloos maar dat komt door dat mijn rug niet helemaal recht is en daardoor gaan mijn schouders dus ook scheef maar ik heb nu fysiotherapie en ik zit er nu weer recht op hoor Haha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:02

Ik vind dat je op de laatste foto je hand erg laag hebt en het lijkt alsof je hem in de krul drukt/trekt door veel gewicht uit te oefenen op zn mond.

Om je paard aan de teugel te rijden moet je eerst zorgen dat je paard recht en goed voorwaarts is. Op een krom paard kun je niet voorwaarts en een niet voorwaarts paard kan niet aan de teugel.
Is je paard recht en voorwaarts, dan zal je vanzelf merken dat je paard gaat ontspannen en aan de teugel komt!
Andere tip: neem er les bij, zodat iemand je kan helpen en je niet in je eentje hoeft te rommelen!