Heel erg bedankt voor de tips!
Ik heb helaas geen bak alleen maar een padockje waar ik hem wel kan longeren. Verder rij ik dus alleen maar buiten. Ik zit ook eigelijk altijd alleen maar in de verlichte zit, maar nu ik hem steeds beter in de hand heb galoppeerd hij rustiger en zit het metteen een stuk beter.
Dat ik hem beter in de hand heb, komt doordat ik vaak van stap naar galop ga en weer terug.
Ik heb veel moeite om hem aan de teugel te rijden in de galop ja. In draf en stap gaat het best goed. In het bos rij ik niet zo heel vaak aan de tuegel maar als ik het doe lukt het prima. laatste tijd kan ik zelfs met losse teugel galopperen in het bos. Normaal pakte hij dan het bit tussen zijn tanden en nam hij een loopje met me.
Ik ga momenteel naar een osteopaat die mij rugoefeningen geeft voor thuis. Hij kraakt elke maand en masseerd. Hij zei dat ik misschien maar eens een kussentje of handoekje op mijn zitvlak moest leggen en hij beweerde dat ik dan metteen anders ga zitten. Ik heb dit nog niet geprobeerd maar dat moet ik dan maar binnekort eens doen.
In ieder geval bedankt voor de tips !